Τεχνικά|Γιατί τα τιμόνια έχουν πάνω από 20 κουμπια-και τι κάνουν όλα αυτά

Από την αρχή της φετινής σεζόν ακούστηκαν πολλά παράπονα για το πλήθος των νέων διαδικασίων που επρέπε οι οδηγοί να κάνουν όταν οδηγούν εξαιτίας των νέων τεχνικών βοηθημάτων (KERS,DRS)

Τα τιμόνια των μονοθεσίων έχουν προφανώς σημαντικό ρόλο. Αλλά οι οδηγοί τα χρησιμοποιούν για να κάνουν πολύ περισσότερα από το να χειρίζονται απλά το μονοθέσιο.

Οι  σχεδιαστές  έπρεπε να καταφέρουν να στρίμόξουν φέτος ακόμα τα κουμπιά για  το σήστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας και για το DRS  μαζί με τα ίδη υπάρχοντα στοιχεία (κουμπιά ,μοχλούς και άλλα).

Τώρα που η F1 μεταδίδεται σε υψηλή ευκρίνεια (για το εξωτερικό πάντα μηλάμε)  είναι ευκολότερο για εμάς να δούμε τι κινήσεις του οδηγού μέχρι και στο τιμόνι.

Αυτό το βίντεο από τη Mercedes μας δίνει μια πρώτη εικόνα για το τι πρέπει οι οδηγοί να κάνουν όταν είναι εν κινήσει:

Μια κοντινότερη άποψη του τιμονίου της Sauber και τι οι οδηγοί πρεπεί να πατάνε όταν οδηγούν με πάνω από 250χλμ.

Κουμπιά Λειτουργίες
Ν Βάζει το κιβώτιο ταχυτήτων στο νεκρό
B Ενεργοποιεί το KERS
Oil Ενεργοποιεί την παροχή λαδιού στην μηχανή
KRec(κυκλικά διακοπτάκι) Ρυθμίσεις στην επαναφόρτισης του KERS
Ack/Yes Γνωστοποιεί τις αλλάγες στο μονοθέσιο.Ακόμα χρησιμοποιείται εάν έχει χαλάσει το team Radio και ως “ναι”
Probl/No  Σημαδεύει την τηλεμετρία για να το πρόβλημα που εμφανίστηκε .Ακόμα χρησιμοποιείται εάν έχει χαλάσει το team Radio και ως “οχι”
MFRS (κυκλικά διακοπτάκι)  Διακόπτης (κεντρικός) που ελένγχει πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου
PL  Ενεργοποιεί και απενεργοποιεί τον περιοριστή ταχύτητας των Pit
BP  Βρίσκει το σημείο που πρέπει να πατήθει ο συμπλέκτης
W  Ενεργοποιεί το DRS
R  Team Radio
Pedal ( διακοπτάκι)  Αλλάζει την χαρτογράφηση του πεντάλ επιτάγχηνσης
Box  Χρησιμοποιείται όταν έχει χαλάσει το Team Radio του οδηγόυ για να ενημερώσει πως έρχετε στα pit
Krel(κυκλικά διακοπτάκι)  Λοιπές ρυθμίσεις του KERS
RPM  Περιοριστής στροφών
Tyre  Αλλάζει τα ηλεκτρονικά για τα διαφορετικά λάστιχα
D Τροφοδοσία με ισοτονικό ποτό
Entry / Prel / Visco(κυκλικά διακοπτάκια) Αλλάζει τις ρυθμίσεις για την είσοδο στην στροφή και την έξοδο από την στροφή
   

Εκτός από τις ρυθμίσεις που πρέπει να κάνουν στο τιμόνι οι οδηγοί ,ενημερώνονται μέσο κάποιων led για διάφορα πράγματα

Π.χ. Στο μονοθέσιο της Sauber:

 Δείκτης στροφών (πάνω led)
 Δείκτης των σημαιών της FIA(δεξιά και αριστερά led)
 Δείκτης της σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων(κεντρικά led)
 Ταχύτητα και χρόνος των επιμέρους τομεών της πίστας(δεξιά και αριστερά οθόνες)

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

Alonso: Είμαι σίγουρος πως η μπορούμε να φτάσουμε στην κορυφή

Next Article

Karthikeyan: Δύσκολο πράγμα η επιβίωση

Related Posts