Η μεγάλη αναμονή επιτέλους θα λάβει τέλος το επόμενο σαββατοκύριακο. Το γκραν πρι της Αυστραλίας θα είναι αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο γεγονός της εβδομάδας και θα κινήσει το ενδιαφέρον εκατομμυρίων τηλεθεατών από όλο τον πλανήτη. Ένα πρωτάθλημα που ξεκινά με μεγάλα ερωτήματα για την κατάσταση που βρίσκονται οι ομάδες και για το αν θα μπορέσουν φέτος να κοντράρουν το απίστευτο δίδυμο Vetel-Red Bull. Οι δηλώσεις από τα στελέχη των ομάδων πάνε και έρχονται αλλά οι απαντήσεις θα δοθούν όταν σβήσουν τα κόκκινα φώτα στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.
Το γκραν πρι της Αυστραλίας είναι η μεγαλύτερη διοργάνωση μηχανοκίνητου αθλητισμού στο μεγάλο νησί και πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά του 1928 στην ταχύτατη πίστα του Philip island η οποία στην εποχή μας φιλοξενεί αγώνες moto gp και aussie v8. Με το πέρασμα των χρόνων το γκραν πρι πέρασε από πολλά circuit όπως θρυλικό Bathurst, το Surfers paradise circuit και το Calder. Η F1 επισκέφθηκε για πρώτη φορά, την χώρα της Ωκεανίας, το 1985 στην πίστα πόλης της Αδελαίδας, μια διαδρομή που θεωρείται από τις καλύτερα street circuit μαζί με το surfers paradise που βρίσεκται επίσης στην Αυστραλία. Το Αυστραλιανό gp φιλοξενήθηκε μέχρι και το 1995 στην Αδελαίδα την οποία αντικατέστησε την επόμενη χρονιά από την Μελβούρνη. Η διαδρομή βρίσκεται στο μητροπολιτικό πάρκο Albert Park και από το 1996 μέχρι σήμερα η διαδρομή δεν έχει υποστεί καμία σημαντική αλλαγή.
Ο αγώνας αποτελείται από 58 γύρους στην πίστα των 5,3 χιλιομέτρων και τα μονοθέσια θα καλύψουν συνολική απόσταση 307 χιλιόμετρα με μέση ταχύτητα 205χμ/ώρα. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει από το 2004 ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής M.Schumacher με 1:24.125. H διαδρομή της Μελβούρνης αποτελείται από αρκετά chicane και μετρίου μήκους ευθείες που καταλήγουν σε πολύ δυνατά φρεναρίσματα.. Μετά την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού ακολουθεί το Jones-Brabham chicane όπου τα μονοθέσια στριμώχνονται αρκετά μετά την εκκίνηση. Ακολουθεί η επόμενη σχετικά μεγάλη ευθεία, όπου τα μονοθέσια αγγίζουν τα 300χμ/ώρα, που την διαδέχεται η κλειστή δεξιά στροφή White ford η οποία, σε συνδυασμό με ένα καλό φρενάρισμα στο jones chicane, δίνει μεγάλο αβαντάζ για προσπέρασμα. Ένα επίσης απαιτητικό σημείο της διαδρομής είναι το chicane με τις πατημένες στροφές 11 και 12 το οποίο διαδέχεται ευθεία που οι πιλότοι πατάνε τα 300 και η δεξιά στροφή Ascari. Αυτό το σημείο αποτελεί πρόκληση για κάποιον πιλότο που θέλει να επιχειρήσει προσπέρασμα στην Αscari καθώς πρέπει να μείνει «κολλημένος» στον προπορευόμενο για να έχει το slipstream στην ευθεία που έπεται, μια κίνηση που θέλει πολύ ρίσκο και κότσια. Ο γύρος ολοκληρώνεται με ένα αργό chicane (στροφές 15,16) που οδηγεί στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού.
Στην σύγχρονη ιστορία του αγώνα κανένας δεν μπορεί να ξεχάσει το γκραν πρι του 2001. Τότε έκαναν το ντεμπούτο τους οι πολλά υποσχόμενοι τότε (και όπως αποδείχτηκε έμπρακτα τα επόμενα χρόνια) Fernando Alonso και Kimi Raikkonen με Minardi και Sauber αντίστοιχα. Ο αγώνας επισκιάστηκε με το ατύχημα του Jacques Villeneuve ο οποίος δεν φρέναρε ποτέ και έκανε ράμπα τον R.Schumacher.. Τα θραύσματα από το ατύχημα τραυμάτισαν θανάσιμα έναν κριτή του αγώνα. Το 2002 ελαβε χώρα ένα από τα πιο θεαματικά ατυχήματα του σπορ, αμέσως μετά την εκκίνηση, παρόμοιο με αυτό του 2001 με τον Barrichello να απογειώνεται πάνω από τον R.Schumcher. Για την ιστορία νικητής του αγώνα ήταν ο M.Schumacher βάζοντας τις βάσεις για την κυριαρχία του εκείνη την χρονιά. Το 2007 έκανε το ντεμπούτο του ο πρωταθλητής του 2008 Liews Hamilton ο οποίος μάλιστα πλαισίωσε τον νικητή K.Raikkonen στο βάθρο ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί. To 2008 νικητής αναδείχθηκε ο Hamilton μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα όπου το safety car βγήκε τρεις φορές στην πίστα. Πέρσι κυρίαρχος ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Vettel ο οποίος πήρε την pole και τον αγώνα.
Φέτος η δράση στην Αυστραλία θα αρχίσει την Παρασκευή στις 3.30 το πρωί ώρα Ελλάδας με τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Οι κατατακτήριες το Σάββατο όπως και ο αγώνας την Κυριακή έχουν προγραμματιστεί στις 8 ώρα Ελλάδας. Λίγες ημέρες ακόμα υπομονή για να δούμε τον πρώτο αγώνα του χρόνου, το τι θα μας επιφυλάξει η νέα σεζόν και να απαντηθούν τα ερωτήματα που απασχολούν τον κόσμο της f1. Το totalf1.info θα έχει αναλυτική κάλυψη όλο το τριήμερο από τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής μέχρι και την ανασκόπηση του τριημέρου μετά το πέσιμο της καρό σημαίας.
Σταύρος Γορανίτης
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify