Το σαββατοκύριακο που έπεται θα λάβει χώρα το 2ο grand prix του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 στο σιρκουί της Sepag στην Μαλαισία. Η ιστορία του μαλαισιανού Grand Prix αρχίζει πολλά χρόνια πριν ο
αγώνας προσαρτηθεί στο καλεντάρι της formula 1 και συγκεκριμένα την δεκαετία του 60 με τον πολυνίκη του grand prix να είναι από την προ F1 εποχή και να είναι ο John McDonald με τέσσερις νίκες. Ωστόσο το ρεκόρ γύρου να το κατέχει ο JP Montoya από το 2004. Το 1999 τα μονοθέσια της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού πάτησαν για πρώτη φορά στην Μαλαισία και στην υπερσύγχρονη για την εποχή πίστα της Sepag. Το circuit κατασκευάστηκε από τον γνωστό σε όλους Hermann Tilke σε συνεργασία με τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή M.Schumacher, και είναι μια από τις λίγες πίστες του γερμανού αρχιτέκτονα που έχουν δεχθεί θετική κριτική για το θέαμα που προσφέρουν. Έχει μήκος 5.543χμ, αποτελείται από πολύ γρήγορες καμπές που δοκιμάζουν στο έπακρο την αεροδυναμική του μονοθεσίου με συνέπεια το στήσιμο αποτελεί μέγιστο παράγοντα της επιτυχίας.
Η διαδρομή ξεκινά με την μεγάλη Kuala Lumpur straight η οποία καταλήγει σε μια κλειστή δεξιά που την διαδέχεται μια ακόμη πιο κλειστή κατηφορική αριστερή όπου τα μονοθέσια στριμώχνονται πολύ ρισκάροντας μια επαφή. Στην συνέχεια έπεται μια μετρίου μήκους ευθεία που την διαδέχεται μια ανηφορική δεξιά όπου πολλοί τολμηροί πιλότοι έχουν πάρει το ρίσκο για να προσπεράσουν. Ακολουθούν οι πατημένες και πολύ απαιτητικές στροφές 5 και 6 τις οποίες διαδέχονται οι δύο δεξιές 7 και 8. Στο σημείο αυτό οι οδηγοί φρενάρουν νωρίς πριν την 7 με αποτέλεσμα να πάρουν με τέρμα γκάζι και με όμοιο κόψιμο στο τιμόνι και τις δύο στροφές αποκτώντας καλύτερη επιτάχυνση για την ευθεία που έπεται, και επίσης πλεονέκτημα για προσπέρασμα στην ανηφορική αριστερή φουρκέτα στο τέλος της ευθείας. Μετά από την φουρκέτα ακολουθούν δύο εύκολες δεξιές και αργότερα η πατημένη, κατηφορική αριστερή 12 την οποία διαδέχεται η επίσης γρήγορη δεξιά 13. Αυτό είναι ίσως το πιο δύσκολο σημείο της διαδρομής καθώς οι πιλότοι φρενάρουν απότομα πάνω στην στροφή 13 με 250χμ/ώρα την οποία διαδέχεται η κλειστή δεξιά 14, στην οποία, έλαβε χώρα το μοιραίο ατύχημα του Marco Simonchelli, τον περασμένο Οκτώβριο. Στην συνέχεια ακολουθεί η πίσω ευθεία (με ίδιο μήκος με την ευθεία εκκίνησης τερματισμού) που καταλήγει σε μια αριστερη φουρκέτα όπου έχουμε δει πολλά προσπεράσματα στο παρελθόν, πριν την Kuala Lumpur straight.
Σημείο κλειδί της διαδρομής είναι το σύμπλεγμα στροφών 5 και 6 αλλά και το 12 και 13 όπου δοκιμάζεται η σταθερότητα των μονοθεσίων. Ιδίως ένα καλό πλασάρισμα στις στροφές 12,13 και 14 (ή διαφορετικά sunway corner) δίνει μεγάλο πλεονέκτημα για προσπέρασμα στην φουρκέτα μετά την μεγάλη πίσω ευθεία. Έπειτα από αυτήν την στροφή ακολουθεί η ευθεία εκκίνησης τερματισμού (Kuala Lumpur straight) η οποία καταλήγει στο Pangkor chicane που αποτελεί επίσης ιδανικό σημείο για προσπέρασμα. Όπως και πέρσι έτσι και φέτος το μαλαισιανό grand prix αποτελείται από 56 γύρους με συνολική απόσταση 310 χμ.
Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν στην μνήμη όλων είναι το grand prix του 2001 όπου μια καταιγίδα χτύπησε τον αγώνα ακριβώς στην μέση του, με την φεράρι να κάνει τελικά το ένα-δύο παρόλο που οι M.Schumacher και R.Barrichello είχαν έξοδο στην ίδια στροφή. Το ίδιο συμβάν έλαβε χώρα και πέρσι με τον αγώνα τελικά να διακόπτεται καθώς ήταν αδύνατη η ομαλή διεξαγωγή του ενώ και για φέτος οι προβλέψεις του καιρού μιλάνε για καταιγίδες όλο το τριήμερο στην Kuala Lumpur.
Ο αγώνας της Μαλαισίας είναι από τους σημαντικότερους της χρονιάς καθώς είναι το γκραν πρι που θα βγουν συμπεράσματα για την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων και γενικά θα κανοήσουμε καλύτερα από ότι στην Μελβούρνη για την κατάσταση που βρίσκονται οι ομάδες. Με τις προγνώσεις να είναι κάτι παραπάνω από δύσκολες την στιγμή που η McLaren δείχνει πιο έτοιμη από την Red Bull, την Mercedes επιτέλους γρήγορη στα χέρια του Schumacher και την Ferrari να προβληματίζει αλλά με έναν Alonso που πάντα παίρνει το 100% από το μονοθέσιο, ο αγώνας της Κυριακής θα είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες και τους πιο αποφασιστικούς της χρονιάς.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify