Σε μια εξέλιξη που ελάχιστοι θα είχαν προβλέψει, ο Lewis Hamilton θα φορέσει τα κόκκινα το 2025, όμως υπάρχουν λόγοι για τους οποίους οι αποφάσεις εκατέρωθεν δεν βγάζουν νόημα.
1. Η δυναμικότητα δεν είναι προκαθορισμένη
Οι διαφορές στην επίδοση μεταξύ των μονοθεσίων, τουλάχιστον στην Formula 1, σπάνια αλλάζουν δραματικά από σεζόν σε σεζόν. Έτσι, είναι πολύ απίθανο η Red Bull να χάσει την πρωτοκαθεδρία από οποιαδήποτε άλλη ομάδα ή τουλάχιστον να επιστρέψει στα επίπεδα πριν το 2021. Έχοντας αυτό υπόψιν, αλλά και τα χρόνια προβλήματα της Scuderia, τα οποία έχουν οδηγήσει, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο, την ομάδα σε εσωστρέφεια, είναι απορίας άξιο γιατί ο Hamilton αφήνει την Mercedes για μια ομάδα αντίστοιχου τρέχοντος επιπέδου, με καμία ρεαλιστική εγγύηση για το μέλλον.
2. Ο Lewis Hamilton δεν είναι πια νέος
Τα χρόνια περνούν και μας επηρεάζουν όλους. Ο οκτ- επτά φορές πρωταθλητής είναι πλέον 39 ετών, ενώ θα είναι 40 και περίπου δύο μηνών όταν θα ξεκινήσει με το καλό η σεζόν του 2025. Μπορεί ο Fernando Alonso να απέδειξε με εμφατικό τρόπο ότι ακόμα και αν το Wikipedia δείχνει ηλικία που ξεκινά από «4», οι ικανότητες ενός πραγματικού πρωτακλασάτου οδηγού είναι αρκετά υψηλές ώστε να εκείνος να αποδίδει σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο. Καθώς όμως Ferrari και Mercedes κοιτούν να κλείσουν την διαφορά από την Red Bull όσον αφορά την σχεδιαστική υπεροχή, κάποιος θα θεωρούσε ότι και οι δύο ομάδες θα έψαχναν για νέα ταλέντα, ειδικά από την στιγμή που η επόμενη μεγάλη αλλαγή στο ruleset είναι πλέον μόλις τρεις σεζόν μακριά.
3. Δεν χωρούν πάντα όλοι οι καλοί
Ένα πράγμα που χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό το πρωτάθλημα εδώ και πολλά χρόνια πλέον, είναι η αδράνεια ή η σταθερότητα, ανάλογα με την οπτική γωνία του καθενός, των ρόστερ των ομάδων. Με το μέσο οδηγικό επίπεδο να είναι το υψηλότερο που έχει δει η Formula 1, τα οδηγικά δίδυμα μένουν λίγο πολύ τα ίδια, εκτός από σπανιότερες περιπτώσεις και αλυσιδωτές αντιδράσεις. Η Ferrari είχε και έχει ένα από τα πιο ισορροπημένα ρόστερ οδηγών, καθώς οι Charles Leclerc και Carlos Sainz Jr είναι «γνωστές ποσότητες», έχουν δείξει ότι μπορούν να κερδίσουν και είναι γενικότερα καλοί οδηγοί. Ο Μονεγάσκος ειδικά έχει αρκετά εφόδια για να κατακτήσει τον τίτλο, εάν και εφόσον έχει το μονοθέσιο που το επιτρέπει. Καθώς ο Leclerc ανανέωσε το συμβόλαιό του με το Maranello για έναν αδιευκρίνιστο αριθμό σεζόν, η απόφαση να φέρουν τον Hamilton στην ομάδα έρχεται τόσο σε βάρος του Leclerc, ο οποίος αμφιβάλω αν θα δεχόταν να υπογράψει για τόσα χρόνια αν γνώριζε από πριν ότι θα είχε τον πολυπρωταθλητή για teammate του, αλλά και του Sainz, ο οποίος αντικειμενικά δεν αξίζει να παραγκωνιστεί.
4. Home sweet home
Ο Lewis Hamilton μπορεί να κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο με την McLaren Mercedes, αλλά το όνομά του και η κληρονομιά του στην Formula 1 είναι συνηφασμένη φυσικά με την Mercedes AMG. Από την στιγμή που έχει περισσότερους αγώνες στην πλάτη του, παρά μπροστά του, η απόφασή του να αποχωρήσει από το απόλυτα ασφαλές περιβάλλον του Brackley δημιουργεί απορία. Το λογικό θα ήταν απλά να ανανεώσει για μια ή δύο σεζόν μέχρι το 2027, ή και μετά από εκείνη την σεζόν, ώστε να δει εάν η ομάδα θα καταφέρει να επιστρέψει στα επίπεδα απόλυτης κυριαρχίας των 2010s. Το μόνο σενάριο το οποίο θα δικαιολογούσε την φυγή του, θα ήταν εκείνο στο οποίο θα υπήρχε κάποια μεγάλη τριβή μεταξύ του ίδιου και άλλων εργαζομένων. Δεδομένου όμως του πόσο οι τροχιές του Hamilton και της Mercedes συνπορεύτηκαν, κάτι τέτοιο αποτελεί ιδιαίτερα απίθανο.
5. Μιλάμε για την Ferrari
Ακόμα και στα χρυσά χρόνια της τριανδρίας Schumacher – Todt – Brawn, υπήρχαν εσωτερικές φωνές στην Ferrari οι οποίες δεν ήταν ευχαριστημένες με λεπτομέρειες, ασήμαντες πτυχές της ομάδας ή προσωπικές βλέψεις (βλέπε Spygate). Αυτές ήταν ικανές να αποσυντονίσουν την ομάδα, αλλά η συνεργασία των κυριότερων μελών της δεν το επέτρεψε. Αποτέλεσμα ήταν οκτώ τίτλοι κατασκευαστών και έξι τίτλοι οδηγών σε δέκα σεζόν και μπορεί πλέον το Καλπάζον Άλογο να είναι εύκολος στόχος για memes και άλλους αστεϊσμούς, όμως πολλοί κατασκευαστές θα σκότωναν για μια γεύση αυτού του επιπέδου επιτυχίας. Ο Lewis Hamilton θα καταφτάσει στην Ιταλία σε μια εποχή που η ομάδα δεν είναι προστατευμένη από αυτά τα φαινόμενα, ενώ παράλληλα δεν έχει την διορατικότητα και τον πιο «ανοικτό» τρόπο λειτουργίας της Mercedes. Ένας οδηγός, ή μάλλον ένας άνθρωπος όπως ο Βρετανός, ο οποίος δεν έχει διστάσει ποτέ να εκφραστεί χωρίς αυτολογοκρισία για πολλαπλά θέματα, αλλά και να συμπεριφερθεί όπως αυτός θεωρεί καλύτερα για την δική του καριέρα, δεν θα είναι δύσκολο να καταστεί ξένο σώμα, αν τα πράγματα ζορίσουν για τον έναν ή τον άλλο λόγο.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify