Με σημερινή ανακοίνωση του MotoGP, οι μπροστινές συσκευές ride height θα απαγορευτούν για το 2023, με τις ομάδες να μπορούν να συνεχίσουν να τις χρησιμοποιούν φέτος.
Με την έλευση των τυποποιημένων ηλεκτρονικών συστημάτων, τα οποία έχουν περιορισμένες δυνατότητες, οι ομάδες, κάποιες περισσότερο, άλλες λιγότερο, προσπάθησαν τα τελευταία χρόνια να κερδίσουν χρόνο στην έξοδο των στροφών μέσω μηχανολογικών λύσεων. Μια εξ αυτών ήταν η συσκευή ride height, η οποία ελέγχει το ύψος της μοτοσυκλέτας πάνω από την άσφαλτο. Η πρώτη υλοποίηση της ιδέας αφορούσε τον πίσω άξονα και πρωτοεμφανίστηκε στην Ducati, γνωστή ως holeshot, κάτι που έδινε στις μοτοσυκλέτες τις αισθητά καλύτερες εκκινήσεις από το grid. Σταδιακά η Ιταλική κατασκευάστρια μετέφερε την γενικότερη ιδέα και στον μπροστινό άξονα, ενώ φέτος το σύστημα ελέγχεται πλέον από τον αναβάτη μέσω πλήκτρων, αντί να απαιτούνται βίαιες κινήσεις όπως με το holeshot, ώστε να «κλειδώσει» η ανάρτηση στην συμπιεσμένη κατάστασή της.
Το αποτέλεσμα της χρήσης αυτής της συσκευής είναι η εκάστοτε μοτοσυκλέτα να χαμηλώνει αρκετά και έτσι να έχει σημαντικά μικρότερη τάση για σούζα στην έξοδο των στροφών. Από την στιγμή που εμφανίστηκε το εν λόγω σύστημα η Dorna προσπάθησε να το καταστίσει παράνομο, τόσο για λόγους ασφαλείας, όσο και για λόγους αγωνιστικού θεάματος. Με το σύστημα να λειτουργεί σωστά, οι αναβάτες βγαίνουν από τις στροφές με καλύτερη επιτάχυνση, κάτι που τους επιτρέπει να φτάνουν υψηλότερες κατά τον μέσο όρο τελικές ταχύτητες. Παράλληλα, μια πιθανή αστοχία του συστήματος θα προκαλούσε τρομερά ατυχήματα. Οι υπεύθυνοι της Ισπανικής εταιρείας δεν ήθελαν επίσης να επαναληφθεί μια ακόμα περίοδος όπως πριν 10 με 14 χρόνια, όπου τα ελεύθερα ηλεκτρονικά συστήματα βελτιστοποιούσαν τόσο πολύ τις εξόδους των μοτοσυκλετών από τις στροφές, που οι προσπεράσεις είχαν δυσκολέψει κατά πολύ.
Πλέον η απόφαση πάρθηκε στο συμβούλιο των κατασκευαστών, όπου η ψηφοφορία ήταν 5 υπερ και 1 κατά της απαγόρευσης, με την Ducati να είναι φυσικά εκείνη η μία ομάδα. Η επίσημη απόφαση της επιτροπής κάνει λόγο για «απαγόρευση των συσκευών αυτών ενώ η μοτοσυκλέτα βρίσκεται εν κινήσει», ενώ αναφέρει ρητά ότι η προηγούμενη προσέγγιση της συσκευής, το holeshot, θα συνεχίσει να είναι νόμιμη, αφού ο μηχανισμός λειτουργεί όταν η μοτοσυκλέτα σταματά.
H απαγόρευση αυτή είναι η δεύτερη που σχετίζεται με κάποια καινοτομία της Ducati τα τελευταία επτά χρόνια, καθώς τα αεροδυναμικά πτερύγια που είχε εισάγει το 2015 απαγορεύτηκαν το 2017.
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify