Australian Grand Prix| Review| Εντυπωσιακή έναρξη της σεζόν με εκπλήξεις και ερωτηματικά!

Ο πρώτος αγώνας του παγκόσμιου πρωταθλήματος της f1 ανήκει στο παρελθόν με μεγάλο νικητή τον J.Button. O βρετανός επικράτησε κάνοντας έναν αλάνθαστο αγώνα μετά την εκπληκτική εκκίνηση που τον έφερε επικεφαλής του αγώνα από την πρώτη στροφή, αποδεικνύοντας τρανά την δυναμική της McLaren MP4-27. Ο Vettel ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου περνώντας τον Hamilton, μπαίνοντας την σωστή στιγμή για πιτ στοπ όταν τον safety car οδηγούσε την κούρσα. Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Webber ο οποίος δεν κατάφερε κάτι καλύτερο στον εντός έδρας αγώνα του, ο Alonso έκανε για άλλη μια φορά την υπέρβαση ξεπερνώντας τα αδυναμίες της Ferrari τερματίζοντας πέμπτος κερδίζοντας μάλιστα 7 θέσεις από την σειρά που εκκίνησε. Έκτος ακολούθησε ο Kimi Raikkonen εκκινώντας από την 18η θέση, με πίσω του τον μεξικάνο Perez της Sauber, ενώ την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Daniel Ricciardo και Paul Di Resta. Ας δούμε όμως πως εξελίχθηκε όλο το αγωνιστικό τριήμερο.

Στα FP1 (πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών) ταχύτερος όλων ήταν o Hamilton χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πολλά καθώς οι ομάδες προβληματίστηκαν ιδιαίτερα με το στήσιμο εξ’ αιτίας των μικτών καιρικών συνθηκών. Ο M.Schumacher πραγματοποίησε τον τρίτο χρόνο εκμεταλλευόμενος του F-Duct της Mercedes W03. Το ρίσκο πήρε ο Kamui Kobayashi ο οποίος βγήκε πρώτος με σλικ ελαστικά κάνοντας τον πρώτο χρόνο και το παράδειγμά του ακολούθησαν και οι υπόλοιποι οδηγοί αργότερα. Το τριήμερο δεν άρχισε καλά για τον Massa ο οποίος βρέθηκε στην αμμοπαγίδα ενώ ο Pastor Maldonado έδειξε από νωρίς τις διαθέσεις του μπαίνοντας στην δεκάδα των καλύτερων χρόνων. Στα FP2 ο γερμανός 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έγραψε τον καλύτερο χρόνο, έπειτα από 16 γύρους, αποδεικνύοντας πως η νέα Mercedes είναι δυνατή και έχει υποστεί πολλές βελτιώσεις αντίθετα με τους προκατόχους της. Ακολούθησαν οι N.Hulkenberg, S.Perez, F.Alonso, K.Kobayashi. Πολύ χαμηλά, ωστόσο, βρέθηκαν οι δύο McLaren και οι δύο Red Bull χωρίς όμως οι οδηγοί τους να πιέσουν τα μονοθέσια τους. Να σημειώσουμε ότι και αυτή η περίοδος έγινε υπό μικτές καιρικές συνθήκες με την βροχή να κάνει την εμφάνισή της για την πρώτη μία ώρα της περιόδου.

Μετά τις πρώτες δύο περιόδους, που δεν ξεκαθαρίστηκαν τα δεδομένα εξ’ αιτίας των καιρικών συνθηκών, πολύ σημαντική θεωρούνταν η τρίτη περίοδος, πριν τις κατατακτήριες δοκιμές. Στην περίοδο αυτή καλύτερο χρόνο έκανε ο Hamilton «κλέβοντας» την πρωτιά από τον Romain Grosjean της Lotus, πέντε λεπτά πριν την λήξη της περιόδου, δείχνοντας αμφότεροι πως μπορούν να κινηθούν εξαιρετικά γρήγορα στην πίστα υπό αίθριες καιρικές συνθήκες. Επίσης για άλλη μια φορά οι Maldonando και Perez μπήκαν στην δεκάδα. Απ’ την πλευρά του ο Kimi Raikkonen αντιμετώπισε προβλήματα με τα υδραυλικά του τιμονιού περιορίζοντας την ταχύτητά του, χωρίς να μπορεί να βρει το ιδανικό set up σε απόλυτα στεγνό οδόστρωμα. Προβληματισμό προκάλεσε στις τάξεις των οπαδών της για άλλη μια φορά η Ferrari. Alonso και Massa έκαναν αντίστοιχα τον 15ο και 18ο χρόνο.

Στις κατατακτήριες που ακολούθησαν το απόγευμα του Σαββάτου η McLaren έκανε για πρώτη φορά το 1-2 με το υπάρχον ρόστερ της με τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2008 Lewis Hamilton να παίρνει την παρθενική pole για φέτος. Ακολούθησαν οι Button, Grosjean, M.Schumacher, οι δυο Red Bull με τον Webber να ηγείται του Vettel μετά από πολύ καιρό στην εκκίνηση, Rosberg o οποίος είχε ένα μπλοκάρισμα στην τελική του προσπάθεια που του στέρησε κάτι καλύτερο, Maldonado, Hulkenberg, Ricciardo. Επίσης απογοητευτικά για τις Ferrari που κατετάγησαν στις θέσεις 12 και 16 με τον Αlonso μπροστά από τον Massa. Απογοήτευση στο στρατόπεδο της Lotus, παρά την 3η θέση του Grosjean, έδωσε ο Raikkonen που κατετάγη 18ος και ο Perez δεν μπόρεσε να φανεί όσο ανταγωνιστικός ήταν στα ελεύθερα δοκιμαστικά περιοριζόμενος στην 17η θέση.

Ο αγώνας λοιπόν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για την McLaren η οποία είχε δείξει την ταχύτητά της στα δοκιμαστικά και έπρεπε απλά να μείνει μακριά από λάθη για να μην χάσει την νίκη και γιατί όχι το 1-2. Στην εκκίνηση την παράσταση έκλεψε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2010 Jenson Button προσπερνώντας τον ομόσταυλό του στην πρώτη στροφή όντας αποφασισμένος για την νίκη. Ο γάλλος Romain Grosjean δεν έκανε καλή εκκίνηση με αποτέλεσμα ο Schumacher να βρεθεί μπροστά του σε απόσταση βολής από τον Hamilton. Στον δεύτερο γύρο εγκατέλειψε ο γάλλος, μετά από επαφή με τον Maldonado ενώ ίδια κατάληξη είχε και ο Hulkenberg εξ’ αιτίας επαφής με άλλο μονοθέσιο στην εκκίνηση. Τον χορό τον πιτ στοπ άνοιξε ο Alonso ο οποίος άλλαξε την μαλακή με την μεσαία γόμα της πιρέλι ενώ μετά από δύο γύρους ακολούθησαν οι πρωτοπόροι. Αντίθετα με τους Vettel και Hamilton o Button μετά τα πρώτα πι στοπ βρέθηκε στην 1η θέση και έχοντας ελεύθερο δρόμο μπροστά του καταφέρνοντας να ανοίξει την διαφορά από τους διώκτες του.

Πιο πίσω ο Raikkonen είχε αναρριχηθεί από την 18η θέση που ξεκίνησε και πάλευε να μπει στην δεκάδα. Στον 35ο γύρο ο Alonso όντας 4ος πραγματοποίησε το 2ο πιτ στοπ του φορώντας ξανά τη μεσαία γόμα. Όμοια έπραξαν οι δύο ΜcLaren ενώ παράλληλα ο Petrov «πάρκαρε» την Caterham πίσω από τα pit wall στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού σε ένα σημείο που ήταν αδύνατο να απομακρυνθεί το μονοθέσιο υπό συνθήκες αγώνα. Έτσι ήταν αναγκαία η παρουσία του safety car. Ο Vettel όπως και όσοι δεν είχαν κάνει ήδη το δεύτερο πιτ στοπ έσπευσαν αμέσως να αλλάξουν ελαστικά και συγκεκριμένα ο Γερμανός παγκόσμιος πρωταθλητής επωφελήθηκε της κατάστασης βγαίνοντας στην 2η θέση μπροστά από τον Hamilton. Mε την αποχώρηση του sc αναμένονταν μεγάλες μαχες. Ο Button αύξησε την διαφορά του από την 2η θέση ενώ ο Hamilton πίεζε τον Vettel χωρίς να καταφέρει να τον περάσει. Πιο πίσω ο Kobayashi προσπέρασε τον Raikkonen ενώ οι δύο βραζιλιάνοι Massa και Senna είχαν επαφή στην στροφή 5 με αποτέλεσμα να εγκαταλήψουν και οι δύο. Κρίμα για τον Maldonado ο οποίος καθώς πίεζε τον Alonso έδωσε πολύ γκάζι πατώντας πάνω στο κερμπ χάνοντας το πίσω μέρος της FW34 προσκρούοντας στον τοίχο, τελειώνοντας άδοξα ένα πολύ καλο τριήμερο. Ευτυχώς βγήκε χωρίς πρόβλημα από το μονοθέσιο του.

Το τριήμερο της Μελβούρνης έδωσε τις απαντήσεις που περίμενε ο κόσμος της f1 και που πολλοί πανω κατω αναμέναμε. Η McLaren εμφανίστηκε πολύ δυνατή και μένει να δούμε αν είναι ταχύτερη της Red Bull. Η Ferrari όπως αναμενόταν προβλημάτισε, ασχέτως που ο Alonso ξεπέρασε για άλλη μια φορά τον εαυτό του καταλαμβάνοντας την 5η θέση. Η Williams δείχνει μετά από χρόνια δυνατή και πολλοί θεωρούν ότι είναι ανώτερη της Ferrari ενώ πολύ δυνατή εμφανίστηκε οι Lotus με τον Grosjean να παίρνει καλή κατάταξη στο δοκιμαστικά και τον Raikkonen να αναρριχάται στην 7η θέση εκκινώντας από την 18η. Οι γερμανοί της Mercedes δείχνουν επιτέλους να έχουν βρει το δρόμο για να δώσουν στον Σούμι ένα γρήγορο αλλα όχι και τόσο αξιόπιστο μονοθέσιο. Η STR έφερε και τα δύο τις μονοθέσια στον τερματισμό κερδίζοντας 2 πολύτιμους βαθμούς από την 9η θέση του Ricciardo ενώ μέτρια ήταν η Force India με τον di Resta να τερματίζει 10ος δίνοντας παίρνοντας ένα βαθμό. Κακές όπως πέρσι ήταν η Caterham (πρώην Lotus), Marussia και HRT της οποίας τα μονοθέσια δεν συμμετείχαν καν στην διαδικασία του αγώνα εξ’ αιτίας του ότι οι οδηγοί της δεν έκαναν το 107% του χρόνου του πρώτου στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών. Μένει να δούμε πως θα ανταπεξέλθουν οι ομάδες και οι οδηγοί στον επόμενο αγώνα που θα γίνει στην Μαλαισία το προσεχές Σ/Κ. Θα συνεχίσει η McLaren να είναι πιο δυνατή της Red Bull; Θα ανακάμψει η Ferrari ή θα συνεχίσει στην μετριότητα; Θα είναι η  Lotus και η Williams το ίδιο δυνατές όπως στην Αυστραλία;

 

Σταύρος Γορανίτης

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

Νέα συνοδηγός για τον Sandell

Next Article

Κοιτάει μπροστά ο Schumacher !

Related Posts