Ο Jarmo Mahonen δήλωσε ότι θέλει το WRC να έρθει στα πρότυπα του MotoGP όσον αφορά την βαθμολογική καταμέτρηση και την γενικότερη εκτίμηση των ιδιωτικών συμμετοχών. Το ερώτημα είναι: χρειάζεται κάτι τέτοιο ο θεσμός;
Φέτος, η FIA (μετά από σχεδόν 2 χρονιά σχεδιασμού και υποσχέσεων στους ιδιώτες) ξεκίνησε το WRC Trophy, όπου λαμβάνουν μέρος ιδιώτες με τα WRCars προηγούμενης γενιάς. Αυτή η κατηγορία θεσπίστηκε, καθώς οι ιδιώτες ζητούσαν να γίνει κάποιο ξεχωριστό πρωτάθλημα αποκλειστικά για αυτούς, καθώς είναι δύσκολο (εώς αδύνατο) να «χτυπήσουν» τις εργοστασιακές ομάδες. Επίσης θα ήταν αδύνατο όλοι οι ιδιώτες να μπορέσουν να έχουν στην διάθεση τους από την αρχή της χρονιάς τα νέα αυτοκίνητα, καθώς οι κατασκευαστές δεν θα προλάβαιναν να έχουν τόσα αυτοκίνητα έτοιμα στην αρχή της σεζόν.
Επίσης, για να αγωνιστεί κάποιος ιδιώτης με τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να πάρει ειδική άδεια και να δηλωθεί σαν εργοστασιακός οδηγός. Για να μπορέσουν να έρθουν ιδιωτικές συμμετοχές, πέρα από το αυξημένο budget (αφού τα αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά), θα πρέπει να έχουν και την κατάλληλη εμπειρία ώστε να μπορέσουν να πάρουν την έγκριση και να αγωνιστούν.
Καλό θα ήταν η Ομοσπονδία να βασιστεί πάνω στο πλάνο που ξεκίνησε φέτος, το οποίο αφορά αποκλειστικά τους ιδιώτες και να αφήσει κατά μέρος το σχέδιο του MotoGP, γιατί είναι δύσκολο να γίνει κάτι παρόμοιο.
Στο MotoGP υπάρχουν αρκετές (6) ιδιωτικές ομάδες, κάτι που δεν ισχύει στο χώρο του WRC. Επιπλέον, δεν έχουν όλες οι ιδιωτικές ομάδες την ίδια μοτοσυκλέτα με τις εργοστασιακές· μερικές έχουν μοτοσυκλέτες της περασμένης σεζόν (παράδειγμα η Pramac που συμμετείχε με την Desmosedici GP15 το 2016). Αυτό δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει στο WRC, γιατί τα νέα αυτοκίνητα είναι σαφώς πιο γρήγορα από τα προηγούμενης γενιάς. Από τη στιγμή που ξεκίνησε το WRC Trophy που επιτρέπει στα αυτοκίνητα περασμένης γενιάς να λάβουν μέρος, θα πρέπει να βασιστούν σε αυτό και να δώσουν κίνητρα στους ιδιώτες να λάβουν μέρος.
Όπως προαναφέρθηκε, στο MotoGP υπάρχουν αρκετές ιδιωτικές-δορυφορικές ομάδες· στο WRC ο αριθμός αυτών των ομάδων δεν είναι τόσο μεγάλος. Για παράδειγμα, φέτος έχουμε δει μόνο τον Mads Ostberg με ιδιωτική συμμετοχή και στο Μεξικό θα δούμε τον Lorenzo Bertelli και αργότερα μέσα στην σεζόν και τον Martin Prokop. Επομένως, ένα παρόμοιο σύστημα βαθμολόγησης με αυτό του κορυφαίου πρωταθλήματος μοτοσυκλέτας (στο οποίο βαθμολογούνται οι 15 πρώτοι) δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει, με μόνο 3 ιδιώτες να φαίνεται ότι θα αγωνιστούν με τα νέα αυτοκίνητα. Αν έπαιρναν βαθμούς οι 15 πρώτοι στο WRC θα ήταν και αρκετοί οδηγοί της WRC2 που είτε θα ήταν ταχύτεροι από κάποιους ή θα ανέβαιναν στην κατάταξη εξαιτίας τυχόν εγκαταλείψεων δυνατότερων συνδυασμών.
Στο MotoGP, οι καιρικές συνθήκες και οι επιλογές ελαστικών βοήθησαν κάποιους αναβάτες να πάρουν νίκες με τις δορυφορικές ομάδες (βλ. Cal Crutchlow πέρυσι), αλλά στο WRC είναι δύσκολο εώς ακατόρθωτο να συμβεί κάτι τέτοιο. Λίγοι είναι οι ιδιώτες που μπορούν να φτάσουν τους εργοστασιακούς οδηγούς, πόσω μάλλον να παλέψουν και να νικήσουν αυτούς που πάνε για πρωτάθλημα.
Αυτό που πρέπει να κάνει η FIA είναι να δώσει κίνητρα στους ιδιώτες να λάβουν μέρος στο νέο πρωτάθλημα (το ειδικά διαμορφωμένο για τις ανάγκες τους) ώστε να αυξηθούν οι συμμετοχές, αλλά και το θέαμα, κάτι που θα αυξήσει και τους θεατές που θα πάνε στα βουνά ή και που θα παρακολουθήσουν τα rally από την άνεση του σπιτιού τους.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify