Blog: H Citroen και το χρονικό των κακών αποφάσεων

Η Citroen διανύει μία πολύ δύσκολη περίοδο στην ιστορία της αφού φέτος βρίσκεται στην τελευταία θέση της βαθμολογίας των οδηγών, με το C3 WRC να θέλει βελτίωση σχεδόν σε όλους τους τομείς.

H ομάδα του Παρισιού ήταν συνηθισμένη να έχει τουλάχιστον έναν οδηγό πολύ δυνατό, σταθερό και γρήγορο και έναν δεύτερο, όχι πάντα τόσο δυνατό, για να τον πλαισιώνει. Το 2003, στην πρώτη σεζόν που συμμετείχε, είχε στο δυναμικό της τους Colin McRae, Carlos Sainz, τον τότε νεαρό Sebastien Loeb και τον Philippe Bugalski να κάνει 4 αγώνες. Το 2004 οι κανονισμοί άλλαξαν και οι ομάδες θα είχαν μόνο 2 οδηγούς που θα βαθμολογούνταν. Ως εκ τούτου, οι Γάλλοι αγωνίστηκαν με τους Loeb και Sainz. Το 2005 την θέση του Sainz πήρε ο Francois Duval, που είχε δείξει θετικά δείγματα την προηγούμενη σεζόν. Ωστόσο, ο Βέλγος έμεινε μόνο έναν χρόνο στην ομάδα, αφού δεν έδειξε να μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Έτσι την θέση του για το Rally Τουρκίας αλλά και για το Ακρόπολις πήρε ο Sainz, μετά την έξοδο του Duval στην Κύπρο, με το Xsara WRC να καίγεται ολοσχερώς. Από το 2007 μέχρι και το 2010 το δίδυμο της Citroen ήταν οι Loeb και Dani Sordo, ενώ το 2010 για τρεις αγώνες τον αντικατέστησε ο Sebastien Ogier που αγωνιζόταν με την μικρή ομάδα της Citroen. Το 2012 μετά από την κόντρα του με τον Loeb, και την ομάδα να μην τον στηρίζει αρκετά ο Ogier υπέγραψε με την Volkswagen. Αυτή ήταν και η αρχή του τέλους για Γάλλους, αφού έφυγε, ίσως, ο πιο δυνατός οδηγός που είχαν μετά τον Loeb, με την θέση του να παίρνει ο Mikko Hirvonen.

Στο τέλος του 2012 ο Loeb ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από το WRC αλλά θα έκανε 4 αγώνες την επόμενη σεζόν. Έτσι το 2013 βρήκε την Citroen με τους Mikko Hirvonen, Dani Sordo και Kris Meeke, με μόνο τον Φινλανδό να κάνει πλήρη σεζόν. Επίσης στο τέλος του 2012 έφυγε και ο Thierry Neuville από την μικρή ομάδα της Citroen για να πάει στην M-Sport, με τους Γάλλους να μην έχουν πλέον κάποιον νέο και ταλαντούχο οδηγό.

Το 2014 και μετά την αποχώρηση του Mikko Hirvonen από την ενεργό δράση η ομάδα συμμετείχε με τους Kris Meeke και Mads Ostberg, καταφέρνοντας να πάρει 7 βάθρα. Για το 2015 το line-up παρέμεινε το ίδιο με τις μόνες εξαιρέσεις να είναι ότι ο Sebastien Loeb αγωνίστηκε στο Μόντε Κάρλο, ενώ τρεις εμφανίσεις έκανε ο Stephane Lefebvre.

Το 2016, η ομάδα  δεν θα έκανε πλήρη σεζόν, με σκοπό να εστιάσει στην εξέλιξη του C3 WRC, με τους Kris Meeke, Craig Breen και Stephane Lefebvre στα DS3 WRC. Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι η δουλειά που έκαναν ήταν ανεπαρκής, αφού το C3 WRC δεν απέδιδε τα αναμενόμενα, ενώ κι ο Yves Matton άλλαζε σχεδόν σε κάθε αγώνα το line-up των οδηγών.

Συνοπτικά, οι κακές κρίσεις και επιλογές των Γάλλων ξεκίνησαν με στο τέλος του 2011, αφού άφησαν τον οδηγό που μπορούσε να κοντράρει στα ίσια τον Loeb να φύγει από την ομάδα τους. Ο Loeb είχε δηλώσει νωρίτερα ότι πλησίαζε το τέλος της καριέρας του στο WRC, και σίγουρα θα είχε ενημερώσει την ομάδα και τον τότε αγωνιστικό διευθυντή Olivier Quesnel ότι επρόκειτο να σταματήσει από το WRC. Ωστόσο, στις 5 Ιανουαρίου του 2012 ανακοινώθηκε ότι την θέση του πήρε ο Yves Matton, κάτι που ίσως σήμαινε πολλά από την διοίκηση της εταιρίας. Την ερχόμενη χρονιά έγινε ακόμα ένα λάθος, ο Thierry Neuville που μέχρι τότε συμμετείχε με την Citroen Junio Team έφυγε, και πήγε στην M-Sport, με το φυτώριο που ετοίμαζαν οι Γάλλοι να εξαφανίζεται και η ομάδα να «μένει» από νέους οδηγούς.

Το line-up των Meeke, Sordo και Ostberg δεν έδειξε ότι μπορεί να συνεχίσει το έργο που άφηνε πίσω του ο Loeb και η γενικότερη πορεία της ομάδας. Ωστόσο, το 2016 οι Kris Meeke και Craig Breen έδειξαν ότι μπορούν να καταφέρουν πράγματα, αλλά με τον Breen να θέλει εμπειρία και τον Meeke, να πρέπει να έχει πολύ αυτοπεποίθηση και καλό αυτοκίνητο.

Τα προβλήματα το 2017 ξεκίνησαν από νωρίς με το C3 WRC να είναι αρκετά πίσω από τον ανταγωνισμό, με τον Meeke να προσπαθεί να πάρει το παραπάνω από το αμάξι ώστε να μείνει κοντά στους πρώτους με αποτέλεσμα οι έξοδοι να είναι συχνό φαινόμενο. Οι Breen και Lefebvre δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να σταθούν ως πρώτοι οδηγοί σε μία ομάδα, κι ήταν φυσικό η Citroen κοίταξε το ενδεχόμενο Andreas Mikkelsen που είχε μείνει ελεύθερος μετά την αποχώρηση της Volkswagen. Ο Νορβηγός αγωνίστηκε σε Ιταλία, Πολωνία και Γερμανία, παίρνοντας μία δεύτερη θέση στον τελευταίο αγώνα. Με τον Mikkelsen να φαίνεται ότι έχει αρχίσει να βρίσκει τα πατήματα του με το C3 ξεκίνησαν και οι φήμες για το τέλος της καριέρας του Kris Meeke από την Citroen. Ωστόσο, στις 5 Σεπτεμβρίου ήρθε η ανακοίνωση ότι στους τελευταίους τρεις αγώνες θα αγωνιστεί για λογαριασμό τηςHyundai, την ίδια ώρα που η Citroen ανακοίνωση ότι θα αγωνιστεί στην Ισπανία με τους Meeke, Lefebvre και Al-Qassimi.

Η Citroen, αν θέλει να έχει έναν δυνατό ρόλο το 2018, πρέπει να κοιτάξει να βελτιώσει αρκετά το C3 WRC, με τον Matton να δηλώνει ότι η ομάδα για πρώτη φορά παίρνει πολλά ρίσκα μαζί στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, και να κοιτάξει να βελτιώσει το line-up της. Στο τέλος της σεζόν υπάρχει μία αρκετά καλή πιθανότητα η Sebastien Ogier να μείνει ελεύθερος αν δεν επιστρέψει η Ford, οπότε η Citroen πρέπει να κάνει την κίνηση «ματ» για να τον πάρει πάλι πίσω στην ομάδα της. Ίσως το ιδανικό line-up για την ομάδα από τις Βερσαλλίες να είναι αυτό τον Ogier, Meeke και Breen αφού θα συνδυάζει ταχύτητα, σταθερότητα αλλά και προοπτική για το μέλλον.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Πιθανή συμμετοχή τεσσάρων αυτοκινήτων για την Hyundai το 2018

Next Article

Να συνεχίσει από εκεί που έμεινε θέλει ο Lorenzo

Related Posts