Blog: Η διαφορά που μπορεί να κάνει ένας χρόνος

Μία ομάδα που πέρυσι τέτοιες μέρες δεν ήξερε αν θα βρισκόταν και για το 2016 στη Formula 1, πλέον επέστρεψε στις καλές εμφανίσεις και αποτελεί πραγματική απειλή. Η Red Bull δεν είναι απλά τα «ενεργειακά ποτά» που θέλουν πολλοί να πιστεύουν.

Αν και είχε επιτυχίες που θα ζήλευαν πολλοί, η τελευταία τριετία της RB δεν είναι ιδανική, Οι 5 νίκες (3 το 2014, 2 ως τώρα το 2016) είναι λίγες μπροστά σε αυτό που κατάφεραν οι Αυστριακοί την τετραετία 2010-2013.

Η άνοδος αυτής της ομάδας στα υψηλότερα επίπεδα του πρωταθλητισμού έγινε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το μεγάλο budget σε συνδυασμό με το κατάλληλο έμψυχο δυναμικό έδωσαν στη Red Bull αυτό που ζητούσε από την αρχή της πορείας της στην F1: την επιτυχία.

Έχοντας ξεκινήσει το 2005 ως μία ομάδα του midfield, με στόχο τους βαθμούς, κατάφερε στα τέλη του 2009 να έχει το καλύτερο μονοθέσιο στο grid, ξεπερνώντας και την -τότε πρωταθλήτρια- Brawn. Δεν είναι όσο απλό ακούγεται να φτάνεις από όγδοος, πρώτος.

Μετά τις επιτυχίες, που σταμάτησαν μαζί με το τέλος μίας ολόκληρης εποχής για το σπορ, η RB πάλευε για τη δεύτερη θέση, κατακτώντας νίκες και βάθρα την πρώτη χρονιά των νέων κανονισμών. Η παρουσία της ήταν αξιόλογη, αν αναλογιστεί κανείς την απόλυτη κυριαρχία της Mercedes

Ωστόσο, το 2015 χαρακτηρίστηκε από έναν επικοινωνιακό πόλεμο μεταξύ της ίδιας και της προμηθεύτριας κινητήρων της, της Renault. Με την αξιοπιστία και την απόδοση των μονάδων της γαλλικής φίρμας να δυσχεραίνει το έργο των Αυστριακών, οι ιθύνοντες της ομάδας κατηγόρησαν ανοιχτά με δημόσιες τοποθετήσεις τους την επί σειρά ετών συνεργάτιδά τους. Αυτό έφερε ρίξη στις σχέσεις των δύο πλευρών, έχοντας φτάσει στο σημείο ακόμα και να αμφισβητείται η ομάδα του Milton Keynes θα αγωνιστεί το 2016. 

Στην προσπάθειά της να βρει έναν νέο προμηθευτή κινητήρων, «χτύπησε την πόρτα» στη Ferrari και τη Mercedes, χωρίς να βρει ανταπόκριση. Άλλωστε, ποιος θα ήθελε να βοηθήσει και κατ'ουσίαν να ισχυροποίησει τον άμεσο αντίπαλό του;

Η λύση βρέθηκε τελικά, με τη Renault να προμηθεύει κινητήρες στην RB, αλλά με την επωνυμία TAG Heuer. Παράλληλα, η αυστριακή ομάδα θα έπρεπε να βελτιώνει μόνη της τις μονάδες ισχύος, ενώ θα είχε ορισμένες αναβαθμίσεις από τους Γάλλους μέσα στη σεζόν.

Ενώ είχε βρεθεί με δικά της λάθη σε δεινή θέση, κατάφερε να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες, να εξυπηρετήσει κατά το δυνατόν τα συμφέροντά της και να πανηγυρίζει στη Μαλαισία το πρώτο της 1-2 σε αγώνα από το GP Βραζιλίας το 2013.

Αυτό έρχεται ως απάντηση σε όσους κρίνουν ένα team από το πόσο «ιστορικό» είναι ή από τον τρόπο με τον οποίο γνώρισε επιτυχία. Η Red Bull δεν εισήλθε στο σπορ για να συμμετάσχει απλώς, μιας κι αυτό έγινε ξεκάθαρο από την αρχή, όταν επένδυσε σε νέους οδηγούς (Liuzzi, Buemi, Vergne, Vettel), θέλησε να εντάξει στο δυναμικό της έμπειρους μηχανικούς, με γνώσεις και όρεξη για δουλειά. Θυμίζει μία Haas, που έκανε την εμφάνισή της στη Formula 1 για να διαγωνιστεί στο έπακρο.

Πλέον, φτάνοντας στο τέλος της 11ης σεζόν της στην F1, η RB αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του αθλήματος. Είναι συνεπής, είναι επιτυχημένη, έχει αναδείξει οδηγούς, έχει χαρίσει όμορφες στιγμές, έχει συγκινήσει, έχει νευριάσει τους αντιπάλους της. Είναι όσο σημαντική είναι η Scuderia, η Williams, η McLaren.

Over and out.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Το πρόγραμμα του Hong Kong ePrix

Next Article

Verstappen - Αν ήταν άλλος, εκτός από τον teammate μου, θα τον έβγαζα εκτός πίστας

Related Posts