Blog: Η ψυχολογία και οι επιλογές ενός αδικημένου πρωταθλητή

Shanghai International Circuit, Shanghai, China. Saturday 08 April 2017. Fernando Alonso, McLaren. World Copyright: Steven Tee/McLaren ref: Digital Image _R3I2544

Αν μπορούμε να πούμε ότι κάποιος οδηγός δεν έχει αυτό που του αξίζει στο φετινό grid, τότε σίγουρα είναι ο Fernando Alonso. Σε μία ομάδα που θέλει να πετύχει, αλλά μένει πίσω για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ο Ισπανός καλείται να ανταπεξέλθει σε μία μεγάλη ψυχολογική δοκιμασία. Αλλά, τι επιλογές έχει πια;

Είναι η τρίτη χρονιά που ο Alonso βρίσκεται στη McLaren-Honda και μαζί στο πίσω μέρος του grid. Αν υπολογίσουμε και το κάκιστο 2014 στη Ferrari, ο Ισπανός μετρά 4 χρόνια χωρίς νίκη, καθώς η τελευταία ήρθε στη Ισπανία το 2013. Όχι και το ιδανικό για έναν δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή και κατά πολλούς καλύτερο οδηγό της μετά-Schumacher εποχής.

Δεν μπορεί κανείς να ψέξει την ιδιότροπη συμπεριφορά του για τα δεινά που αντιμετωπίζει μετά το 2008. Έχει βρεθεί επί της ουσίας δύο φορές στη διεκδίκηση του τίτλου, αλλά ποτέ με το καλύτερο μονοθέσιο και ποτέ στις ιδανικές συνθήκες για να έχει ίσες ευκαιρίες με τον αντίπαλό του (βλ. Vettel).

Αυτό που μένει στο τέλος είναι τα αποτελέσματα – κι αυτά δεν είναι με το μέρος του. Στην Κίνα, το πιο πρόσφατα παράδειγμα μίας σειράς εγκαταλείψεων, έχασε πολύτιμους βαθμούς, πάλι εξαιτίας της αναξιοπιστίας του κινητήρα της Honda. Επηρεάζεται απόλυτα από ένα ζήτημα που ακόμα δεν έχει λυθεί, παρά τις διαβεβαιώσεις και τις προσπάθειες των Ιαπώνων. Κι αυτό κατέστη φανερό ακόμα περισσότερο στη Σαγκάη, όπου μέχρι το 2ο sector της πίστας (το οποίο χαρακτηρίζεται από αρκετές στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας), ήταν στα ίδια με τη Red Bull. Τα δύσκολα ξεκινούσαν στην μήκους 1,2 χιλιομέτρων πίσω ευθείας. Εκεί που «πονά» από το 2015.

Εύλογα θα αναρωτιόταν κανείς πώς μπορεί να νιώθει ένας άνθρωπος που έχει γευτεί την επιτυχία σε αφθονία ζώντας αυτήν την… κατάντια. Κι όμως, όχι απαίσια, όπως παρουσιάζεται από αρκετά Μέσα.

Αρκετοί στάθηκαν στις δηλώσεις Webber, ο οποίος τόνισε ότι δεν είναι απίθανο ο Alonso να αποχωρήσει από την F1 στα μέσα της σεζόν, αν δεν βελτιωθεί η κατάσταση. Ωστόσο, τα πράγματα στο paddock της Σαγκάης ήταν πολύ διαφορετικά.

Σε συζήτηση που είχαμε με τον Δ. Βούρδα, ανταποκριτή μας στην Κίνα για το δεύτερο GP της χρονιάς, τον ρώτησα για το πώς φαινόταν ο Alonso, πώς συμπεριφερόταν, πώς μιλούσε μπροστά και πίσω από τις κάμερες. Και η αλήθεια απέχει παρασάγγας από αυτό που βγαίνει προς τα έξω.

Είναι έτοιμος να παλέψει σε οποιαδήποτε στιγμή, με όλες του τις δυνάμεις, αψηφώντας τη μεγάλη τροχοπέδη που ακούει στο όνομα MCL32. Ξέρει πολύ καλά ότι είναι ο ταχύτερος οδηγός του grid, ότι με το κατάλληλο μονοθέσιο μπορεί να ξεπεράσει τα όρια, ενώ δεν είναι πλέον μυστικό ότι λατρεύει τους νέους κανονισμούς και το πώς είναι πια τα μονοθέσια.

Και το σημαντικότερο: πιστεύει στην ομάδα του και στην προσπάθεια που κάνει για να πετύχει.

Ωστόσο, τίποτα δεν είναι σίγουρο για το μέλλον του, τόσο στη McLaren, όσο και στην F1 γενικότερα. Είναι μία δύσκολη στιγμή για τον ίδιο, καθώς όσο περνάει ο καιρός καλείται να αποφασίσει τι θα κάνει με την καριέρα του. Είναι 36 ετών, και δεν είναι λίγοι αυτοί που σταμάτησαν να αγωνίζονται σε αυτήν την ηλικία.

Βέβαια, μιλάμε για έναν οδηγό που κρατιέται σε τρομερή φυσική κατάσταση κι αποδεικνύει με κάθε ευκαιρία ότι δεν έχει χάσει χιλιοστό των αντανακλαστικών και της εκρηκτικότητάς του.

Επομένως, αν θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι θέλει να κοιτάξει το μέλλον σου μέσα στην F1 κι όχι εκτός αυτής, τότε ανοίγονται δύο δρόμοι: είτε της παραμονής στη McLaren, είτε της εξεύρεσης νέας ομάδας.

Στο δεύτερο ενδεχόμενο, μπορεί άθελά του να συνεισφέρει ο Valtteri Bottas. Στους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν, ο Φινλανδός δεν αποδίδει όπως θα περίμενε κανείς για το βεληνεκές του. Μπορεί να μαθαίνει ακόμα την ομάδα και το μονοθέσιο, αλλά το λάθος του στην Κίνα δείχνει και μία έλλειψη αυτοπεποίθησης, πράγμα άσχημο όταν βρίσκεσαι σε κορυφαία ομάδα. Και, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχει μονοετές συμβόλαιο, όλα μπορούν να αλλάξουν και το 2018 η Mercedes να μην του δώσει ακόμα μία ευκαιρία.

Το ιδανικό κλείσιμο για την καριέρα του Alonso (και πάντα με δεδομένο ότι η McLaren δεν θα βελτιωθεί, άρα θα υφίσταται λόγος αποχώρησης) θα ήταν η μετάβαση στη Mercedes, αν και εφόσον οι Γερμανοί έχουν μονοθέσιο πρωταθλητή.

Αξίζει να του δοθεί για τελευταία φορά η ευκαιρία να παλέψει για νίκες και -γιατί όχι- για τον τίτλο.

Over and out.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Στόχος η επίλυση των προβλημάτων της Κορσικής, σύμφωνα με Wilson και Ogier

Next Article

Αισιόδοξος ότι μπορεί να ανακάμψει ο Raikkonen

Related Posts