Το Βρετανικό GP βρισκόταν στον 50ο από τους 52 γύρους του, η Mercedes είχε βέβαιο το 1-2 και εκεί ξεκίνησε το δράμα. Ένας φαινομενικά βαρετός αγώνας μας προσέφερε ένα δραματικό φινάλε.
Τίποτα δεν έδειχνε πως η κατάληξη του τέταρτου φετινού γύρου του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, θα ήταν τόσο συναρπαστική. Το δράμα ξεκίνησε με το κλατάρισμα στο μπροστινό αριστερό ελαστικό του Vallteri Bottas, με τον Φινλανδό να στέκεται ιδιαίτερα άτυχος μιας και αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει έναν ολόκληρο γύρο με πληγωμένο το μονοθέσιο του, κάτι που του κόστισε ιδιαίτερα, αφού τερμάτισε εκτός βαθμών, στην ενδέκατη θέση. Οι όποιες ελπίδες του για τον τίτλο φαίνεται να εξαλείφονται μετά και από αυτό το συμβάν, ωστόσο δεν θα πρέπει να σταθούμε μόνο στην ατυχία του, αλλά και στην τύχη του Lewis Hamilton.
O παγκόσμιος πρωταθλητής είδε και αυτός με την σειρά του το μπροστινό αριστερό ελαστικό να κλατάρει, μόλις μπήκε στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Η αστοχία όμως αυτή, που σε κάθε άλλη περίπτωση θα είχε οριοθετήσει τον ρυθμό του Βρετανού και ενδεχομένως θα του είχε στερήσει την νίκη, δεν στάθηκε αρκετή. Με τρεις τροχούς κατάφερε, σέρνοντας το μονοθέσιο του, να κατακτήσει την 87η νίκη της καριέρας του. Η εξέλιξη αυτή θα πρέπει οπωσδήποτε να μας υποδείξει ορισμένα στοιχεία.
Η τύχη είναι με τους ισχυρούς και η Mercedes είναι την φετινή χρονιά τόσο μπροστά από τον ανταγωνισμό, που φαίνεται ανέγγιχτη από τις κακοδαιμονίες και τις κακοτοπιές που αντιμετωπίζουν όλοι οι υπόλοιποι συγκεντρωτικά. Ο Hamilton στον εντός έδρας για εκείνον αγώνα δεν απειλήθηκε ουσιαστικά ποτέ, αν και δεν είχε αναπτύξει χαοτικές διαφορές από τον teammate του και διαχειριζόταν την απόσταση χωρίς ιδιαίτερη πίεση. Ακόμα και ο Max Verstappen ο οποίος έφτασε κοντά σε μια ανέλπιστη νίκη στερήθηκε τύχης. Εάν η Red Bull δεν αποφάσιζε να αλλάξει προληπτικά τα ελαστικά του και συνάμα να κυνηγήσει τον ταχύτερο γύρο, ίσως η κατάληξη να ήταν διαφορετική.
To ότι ο Βρετανός κατάφερε και κατέκτησε άλλη μια νίκη έγκειται κυρίως στην απτή ταχύτητα του μονοθέσιου του, της W11, και πάνω απ΄ όλα στο οδηγικό του χάρισμα και ταλέντο. Στάθηκε ψύχραιμος όταν η ατυχία του χτύπησε την πόρτα, επιστράτευσε όλες του τις δυνάμεις και επέτυχε να βγει αλώβητος από μια κατάσταση εξαιρετικά επίπονη και δραματική. Γενικότερα η μίξη Hamilton-Mercedes στο πέρασμα των χρόνων αποδείχθηκε ευεργετική και για τις δύο μεριές. Αυτό συνέβη διότι ο συνδυασμός ενός οδηγού με αστείρευτες ικανότητες και μιας ομάδας ανθρώπων με πολλές γνώσεις και πολλή θέληση για επιτυχίες, οδήγησε σε μια επιτυχία άνευ προηγουμένου, που κανένας δεν γνωρίζει με ποιο τρόπο θα ολοκληρωθεί. Αυτό θα συμβεί κάποια στιγμή, όλα τα πράγματα στην ζωή κάνουν τον κύκλο τους, εντούτοις για την ώρα όλοι όσοι έχουν ανάμειξη με το πρωτάθλημα, γνωρίζουν πως σε ορίζοντα τουλάχιστον ενός έτους ακόμα, η εικόνα θα παραμείνει αναλλοίωτη.
Από εκεί και έπειτα, για όσες ανατροπές παρατηρήθηκαν στο Silverstone, δηλαδή το ηρωικό βάθρο για τον Charles Leclerc, το δεύτερο φέτος με την τραγική Ferrari, την κακή εμφάνιση της Racing Point και την υψηλή τελική κατάταξη για τις δύο Renault, θα πρέπει να ευχαριστήσουμε την Pirelli και τους αγωνοδίκες της πίστας (sic). Oι Ιταλοί, με την επιλογή ελαστικών που έκαναν για το σύνολο των ομάδων, έφεραν ανακατατάξεις ιδιαίτερα στο midfield, όπου η Racing Point έδειχνε να ανταγωνίζεται τον περσινό της εαυτό, σε αντίθεση με τα όσα μας είχε δείξει μέχρι στιγμής. Οι Βρετανοί επί της ουσίας αγωνίζονταν στην έδρα τους, αφού το εργοστάσιο της ομάδας βρίσκεται παραπλεύρως του σιρκουί. Έτσι, η ένατη θέση του Stroll έφερε όχι μόνο προβληματισμό ως προς το επίπεδο επίδοσης, αλλά και απογοήτευση στα μέλη της ομάδας για ένα καλό αποτέλεσμα «στο σπίτι τους». Όσον αφορά τον Leclerc, εκμεταλλεύτηκε την περίσταση με τα κλαταρίσματα των Mercedes και τον καταποντισμό του Bottas και πήρε ένα βάθρο που δίνει κουράγιο στην ομάδα του εν όψει της δύσκολης συνέχειας. Τα κλαταρίσματα που παρατηρήθηκαν επιβεβαιώθηκαν από την ίδια την Pirelli ως απόρροια της υπερβολικής φθοράς που υπέστησαν.
Λίγο πιο κάτω, η Alpha Tauri του Daniil Kvyat βγήκε με μυστηριώδη τρόπο εκτός πίστας στην στροφή Maggots. Ο Ρώσος και η ομάδα του δεν έχουν επιβεβαιώσει την αιτία του περίεργου ατυχήματος του, με στελέχη των Ιταλών να μιλούν για αστοχία κάποιου ελαστικού, άλλοι για σπάσιμο μέρους της πίσω ανάρτησης και ο ίδιος ο Kvyat ανέφερε πως αφαιρέθηκε αλλάζοντας κάποιες ρυθμίσεις. Όπως και να έχει τα φαινόμενα δείχνουν πως δεν έγινε καλή δουλειά στον καθαρισμό της πίστας από τα θραύσματα της σύγκρουσης, με αποτέλεσμα πέραν των δύο Mercedes να αντιμετωπίσουν ανάλογα θέματα και οι Carlos Sainz και Κimi Raikkonen. Ειδικά ο Ισπανός είδε την τέταρτη θέση να γλιστράει μέσα από τα χέρια του, λίγο πριν ξεκινήσει τον τελευταίο γύρο του αγώνα, με το κλατάρισμα του δικού του ελαστικού να τον στέλνει επίσης εκτός δεκάδας. Η Pirelli με δελτίο Τύπου που δημοσίευσε σήμερα, επεσήμανε τις αιτίες που οδήγησαν στην εμφάνιση αστοχιών. Οι δύο περίοδοι safety car νωρίς στον αγώνα οδήγησαν τις ομάδες να βάλουν τους οδηγούς τους στα pit συντομότερα του αναμενόμενου. Το στοιχείο αυτό επέτεινε την περίοδο χρήσης των νέων σετ και σε συνδυασμό με την καταπόνηση που παραδοσιακά προκαλεί το βρετανικό σιρκουί στα ελαστικά, είχε ως συνέπεια το αποτέλεσμα που παρατηρήθηκε. Για το ερχόμενο GP στο Silverstone, οι διαθέσιμες γόμες θα είναι ένα «κλικ» πιο μαλακές, δηλαδή η C2, C3 και C4, ενώ οι πιέσεις θα είναι ελαφρώς αυξημένες.
Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να σταθούμε στην ατυχία που φαίνεται πως κυνηγάει τον Νico Hulkenberg ακόμα και όταν παρουσιάζεται σε εκείνον η δυνατότητα να οδηγήσει ένα αρκετά ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Η Racing Point τοποθέτησε τον Γερμανό στην θέση του πληγέντος από τον COVID-19 Sergio Perez, εκείνος ταξίδεψε μέσα σε λίγες ώρες στην Μ.Βρετανία και χωρίς καμία προετοιμασία βρέθηκε να οδηγεί την RP20 στο FP1. Παρά την ταλαιπωρία που αντιμετώπισε, την έλλειψη εξοικείωσης με το αυτοκίνητο που οδηγούσε και πιο σημαντικά το διάστημα της απουσίας του από το σπορ, o “Hulk” ήταν εξαιρετικός τηρουμένων των αναλογιών και όλοι ανέμεναν την απόδοση του στον αγώνα της Κυριακής. Κι όμως η ομάδα του μόλις πριν τον γύρο σχηματισμού τον απέσυρε από την εκκίνηση, λόγω αστοχίας κάποιου εξαρτήματος. Ας ελπίσουμε όλοι πως την ερχόμενη Κυριακή θα μπορέσουμε να τον απολαύσουμε σε μάχες εντός πίστας και γιατί όχι πως θα διεκδικήσει το βάθρο που δικαιωματικά αξίζει.
Όσοι βιάζονται να κρίνουν το φετινό πρωτάθλημα ως ανιαρό και απογοητευτικό για το κοινό, ας παρακολουθήσουν τους δυο τελευταίους γύρους του χθεσινού αγώνα. Δεν υφίσταται λογική σε τέτοιες στιγμές, ακόμα και αν το φιλοθεάμον κοινό θα πρέπει να ελπίζει κάθε Κυριακή σε ανάλογου είδους ατυχίες των πρωτοπόρων, διότι σε καθαρή ταχύτητα δεν χωρά αμφιβολία στο ποιος θα τερματίζει που. Αυτή είναι η κατάσταση καλώς ή κακώς και θα πρέπει να ζήσουμε με αυτή, για την ώρα τουλάχιστον…
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify