Blog: Ποιοι αγώνες κινδυνεύουν με αποχώρηση από το πρόγραμμα του WRC

Mads Ostberg at Rallye Deutschland 2018/Citroen C3 WRC

Τα τελευταία χρόνια, αρκετές είναι οι χώρες που πιέζουν να επιστρέψουν ή να διεκδικήσουν για πρώτη φορά την είσοδο τους στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος του WRC, και αρκετοί αγώνες βρίσκονται κοντά στην πόρτα της εξόδου. Ποια είναι αυτά τα rally;

Ήδη είναι γνωστό ότι κοντά στην έξοδο βρίσκονται τα Rally Κορσικής, αυτό της Γερμανίας αλλά και αυτό της Σαρδηνίας, με τον promoter του WRC, Oliver Cielsa, να ζητά να μεταφερθεί ο αγώνας στην ηπειρωτική χώρα. Οι λόγοι που -τουλάχιστον- αυτοί οι τρεις αγώνες είναι κοντά στην έξοδο είναι αρκετοί.

Ο αγώνας της Γαλλίας τα τελευταία χρόνια έχει επιστρέψει στο νησί της Κορσικής και αυτό δυσκολεύει αρκετά τις ομάδες στα logistics τους. Επίσης εξαιτίας της έκτασης του νησιού, της απόστασης από την ηπειρωτική Γαλλία αλλά και το μεγάλο κόστος παρακολούθησης του αγώνα ο αριθμός των θεατών είναι αρκετά μικρός, κάτι που δεν αρέσει ούτε στις ομάδες ούτε στον Ciesla.

Επόμενος υποψήφιος προς αποχώρηση είναι το Rally Γερμανίας, που φέτος επιβάρυνε την εις βάρος του κατάσταση. Οι Γερμανοί είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια δυσκολεύονται αρκετά να βρουν τους πόρους που χρειάζονται για να διοργανώσουν και να εξελίξουν τον αγώνα. Αυτό το πρόβλημα δεν το έχουν μόνο στο WRC αλλά και στο MotoGP και την Formula 1, με το GP του Nurburgirng να ακυρώνεται το 2015. Αυτό που φέρνει πιο κοντά στην πόρτα της εξόδους το Rally Γερμανίας είναι ένα περιστατικό που συνέβη στον φετινό αγώνα.

Αυτό που έγινε στον φετινό αγώνα και επιβάρυνε αρκετά την ήδη εις  βάρος τους κατάσταση είναι ότι ένας θεατής/ιδιοκτήτης ενός οικοπέδου αποφασίζει να κλείσει την ειδική διαδρομή επειδή ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο είχε τετακέ και έσπασε ένα πασαλάκι που είχε τοποθετήσει στο οικόπεδό του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σταματήσει η ειδική διαδρομή και να χρειαστεί η επέμβαση της αστυνομίας ώστε να απομακρύνει τόσο τον ιδιοκτήτη αλλά και το αυτοκίνητο του που πεισματικά αρνούνταν να μετακινήσει.

Πέρσι στο Rally Πολωνίας υπήρξε ένα παρόμοιο περιστατικό, αφού ένας θεατής μπήκε στην ειδική με το αυτοκίνητό του, την ώρα που ο αγώνας ήταν υπό εξέλιξη, με τα πληρώματα να περνούν από το σημείο. Αυτό ήταν το «κερασάκι στην τούρτα» για την FIA, με την Πολωνία να αντικαθιστάτε στο καλεντάρι από την Τουρκία. Με τις ίδιες προοπτικές το Rally Γερμανίας φαίνεται ότι είναι μόλις ένα βήμα από την έξοδο από το πρωτάθλημα του WRC μετά την είσοδο του στο θεσμό το 2002.

Δείτε το βίντεο με το συμβάν:

Τρίτος υποψήφιος προς αποχώρηση είναι το Rally Σαρδηνίας, αφού ο promoter ζήτησε να μεταφερθεί ο αγώνας στην ηπειρωτική χώρα. Οι λόγοι για αυτή την εντολή είναι: η δυσκολία των ομάδων στα logistics τους, αφού οι πτήσεις και τα καράβια έχουν πληρότητα 100% αρκετές μέρες πριν τον αγώνα, αλλά και ο αριθμός των θεατών. Επίσης θέλουν να επιστρέψει ο αγώνας στην ηπειρωτική χώρα, ώστε να διαφοροποιηθούν και οι ειδικές διαδρομές του αγώνα.

Ποιοι είναι όμως οι υποψήφιοι που πιέζουν για να πάρουν μία από τις πολυπόθητες θέσεις στο καλεντάρι του WRC;

Το 2019 αναμένεται να εισέλθει το ανανεωμένο Rally Ιαπωνίας, που πλέον θα είναι ασφάλτινο, με την βάση του αγώνα να μεταφέρεται νότια στο κύριο νησί της χώρας. Τον Νοέμβριο θα πραγματοποιηθεί εκεί ένα rally υπό την εποπτεία της FIA, αλλά όλα δείχνουν ότι θα υπάρχει στο προσωρινό πρόγραμμα του 2019. Η Ιαπωνία πίεσε να επανέλθει στον θεσμό μετά το 2010, αφού θέλει να αυξήσει το αθλητικό ενδιαφέρον στην χώρα πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2020. Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξε και η επιστροφή της Toyota στο WRC. Το ασφάλτινο, πλέον, ιαπωνικό rally δείχνει να είναι ο ιδανικός αντικαταστάτης του Rally Γερμανίας.

Το 2020 θα έρθει η ώρα του θρυλικού Rally Σαφάρι να επιστρέψει στο πρόγραμμα του WRC. Πριν από περίπου δύο μήνες, υπεγράφη ανάμεσα στους διοργανωτές του αγώνα, τον promoter και την FIA η επιστροφή του θεσμού στο πρωτάθλημα. Το Σαφάρι του 2019 θα είναι υπό την εποπτεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας, ώστε να δώσει την τελική έγκριση για το 2020.

Πέρα από αυτούς τους δύο αγώνες αρκετές είναι οι χώρες εντός και εκτός Ευρώπης που πιέζουν να μπουν. Είναι γνωστό ότι η Κροατία κάνει κινήσεις τα τελευταία χρόνια ώστε να μπει για πρώτη φορά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, όπως κι η Χιλή. Πέρσι είχε ξεκινήσει τις προσπάθειες της και η Νέα Ζηλανδία να επιστρέψει στον θεσμό, όπως προσπάθεια καταβάλει και το δικό μας Rally Ακρόπολις να επιστρέψει, όπως δηλώνει εδώ και καιρό ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ, Δημήτρης Μιχελακάκης, αλλά και ο χορηγός του αγώνα, η ΕΚΟ, μέσω του γενικού της γραμματέα, Ρομπέρτο Καραχάννα.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Επίσημο: Στην Red Bull o Pierre Gasly

Next Article

Bratches - Έχει δίκιο ο Alonso που λέει προβλέψιμη την F1

Related Posts