Πώς ο Carlos Sainz έγινε top 3 οδηγός μέσα σε 11 μήνες

[dropcap size=big]Ο[/dropcap] Carlos Sainz κλήθηκε να αναλάβει να ηγηθεί μίας ιστορικής ομάδας σε παρακμή, και μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο έχει καταφέρει να πάρει το πρώτο της βάθρο μετά από 5 χρόνια. Αυτός ήταν από πάντα ο Carlos Sainz, όμως.

Ήταν 16 Αυγούστου 2018, δύο μέρες μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης του Fernando Alonso από την ενεργό δράση, όταν ο Carlos Sainz ο νεότερος ανακοινώθηκε ως ο αντικαταστάτης του ινδάλματός του στη McLaren.

Αυτή η κίνηση έμοιαζε κάπως ριψοκίνδυνη για τo Woking. Το 2018 ήταν ήδη πολύ δύσκολο, όμως, και το 2019 δεν θα μπορούσε να είναι χειρότερο για τη μετά-Honda εποχή της ομάδας.

Αλλά, δεν είχε σκεφτεί κανείς το πιο σημαντικό απ’όλα: ο Zak Brown είχε ένα μεγαλύτερο πλάνο, που ξεδιπλώθηκε μπροστά στα μάτια μας στους επόμενους μήνες.

Ο CEO της McLaren είχε την ευκαιρία για πρώτη φορά μετά το πέρας του 2017 να δομήσει την ομάδα όπως εκείνος επιθυμούσε, όπως εκείνος έκρινε, για να καλύψει ανάγκες που έπρεπε να καλυφθούν σε αυτήν τη νέα εποχή για την ομάδα. Πρώτα, απέπεμψε τον Eric Boullier, προβίβασε -προσωρινά- τον Gil de Ferran στον ρόλο του διευθυντή της McLaren στην F1, και άρχισε να επικοινωνεί ανοιχτά με τον Andreas Seidl για αυτήν την θέση ενόψει 2019. 

(Θα μου επιτρέψετε να θεωρήσω την πρόσληψη James Key ήσσονος σημασίας. Η McLaren είχε πάντα καλό σασί, παρά τα θέματα με τη Honda).

Πείθοντας τον Seidl, που είχε στα χέρια του μία δελεαστική πρόταση από την Porsche Motorsport, ο Brown πρακτικά εξασφάλισε τις υπηρεσίες του καλύτερου μάνατζερ στον μηχανοκίνητο την τελευταία 5ετία. Αρκεί να δει κανείς την πορεία του εργοστασίου του Zuffenhausen στο WEC: από αναξιόπιστο και ασταθές, έγινε ο απόλυτος κυρίαρχος στους αγώνες αντοχής, μέχρι που αποφάσισε να αποχωρήσει. Ο Seidl, λοιπόν, γνωρίζει από επιτυχημένες πορείες σε απαιτητικά περιβάλλοντα.

Το απέδειξε ξανά φέτος, κι είναι σημαντική αυτή η αναφορά στον Γερμανό, διότι χωρίς αυτόν, δεν υφίσταται η φετινή πορεία του Sainz και, τελικά, το βάθρο.

Με έναν δυνατό μάνατζερ στο πλευρό του, κάθε οδηγός νιώθει εξίσου δυνατός, έχει αυτοπεποίθηση και ενθαρρύνεται να πάρει ρίσκα, να οδηγήσει στο όριο. Ο Sainz έκανε ακριβώς αυτό τη φετινή σεζόν: οδήγησε όσο καλύτερα μπορούσε, και, πιστέψτε μας, ξέρει να οδηγεί. Ήξερε από πάντα.

Η διετία στην Toro Rosso έληξε άδοξα, γιατί έγινε γρήγορα αντιληπτό πως προτεραιότητα του οργανισμού της Red Bull ήταν να προωθήσει τον Max Verstappen. Η μετάβαση στη Renault ήταν ομαλή, σίγουρα, αλλά η συνολική πορεία του με την ομάδα ήταν ιδιαίτερη. Μεικτά αποτελέσματα, μεικτά συναισθήματα. Το διαζύγιο ήρθε ως φυσικό επακόλουθο. 

Το ταλέντο, όμως, πάντα υπήρχε κι υπάρχει ακόμα. Δεν μπορεί να λησμονεί κανείς πως ο Ισπανός είναι μέρος μίας τρομακτικά ταλαντούχας γενιάς, και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους συνομηλίκους του, αυτό είναι βέβαιο. Επομένως, το ερώτημα δεν είναι αν το είχε μέσα του, αλλά πώς θα το έδειχνε στην πίστα.

Η απάντηση κρυβόταν στο περιβάλλον που θα καλείτο να λειτουργήσει. Και, παραδόξως, η McLaren ήταν αυτό το περιβάλλον. 

Παρά την τεράστια ιστορία της και το βάρος του ‘papaya orange’, ο Brown έχει δώσει σε όλους να καταλάβουν πως οι προσδοκίες πρέπει να είναι χαμηλές προς το παρόν, για να χτιστεί σωστά η βάση για την νέα εποχή της ομάδας. Άλλωστε, έγινε σαφές πως οι βιαστικές αποφάσεις και οι σπασμωδικές κινήσεις δεν θα έβγαζαν πουθενά, πολλώ δε μάλλον θα οδηγούσαν ξανά στην επιτυχία.

Με «χαμηλά την μπάλα», η ομάδα δούλεψε με τα εργαλεία που είχε στα χέρια της, εκμεταλλευόμενη το πακέτο που άρχισε να χτίζει από το 2018 και εξέλιξε σε τρομερό βαθμό το 2019, μειώνοντας την πίεση από τον έμπειρο -πια- Sainz. Αυτή η αποφόρτιση ήταν που έβγαλε τον καλύτερο εαυτό του Ισπανού.

«Έχουμε πολύ καλή ατμόσφαιρα μέσα στην ομάδα,» είχε δηλώσει ο ίδιος προ εβδομάδων. Πρέπει να πω πως ανάμεσα στον Lando και σε μένα, και στους μηχανικούς, έχει δημιουργηθεί μία πολύ καλή ατμόσφαιρα. Έχουμε καταφέρει να βρούμε κάτι διαφορετικό, κάτι που λειτουργεί, και που ελπίζω να διατηρήσουμε και στο μέλλον.

«Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό βοηθά στην απόδοση της ομάδας.»

Δεν μπορούν όλοι να λειτουργήσουν σε κάθε περιβάλλον.

Διόρθωση: για να λειτουργήσει ένας ταλαντούχος οδηγός, χρειάζεται το σωστό περιβάλλον.

Η ανανέωση τόσο του Sainz, όσο και του Norris για τη νέα σεζόν είναι η σώφρων κίνηση για τη McLaren.

Υ.Γ.: Το βάθρο θα ερχόταν έτσι κι αλλιώς, κάποια στιγμή. Όμορφη συγκυρία που ήρθε φέτος.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Diriyah E-Prix - 1ος Αγώνας: Με το δεξί στη σεζόν ο Bird

Next Article

Diriyah E-Prix - 2ος Αγώνας: Νικητής για πρώτη φορά ο Sims

Related Posts