O Esapekka Lappi μόλις στον τέταρτο αγώνα του στο WRC κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη, εντός έδρας, δείχνοντας τρομερή ταχύτητα αλλά και εμπειρία αφού απέφυγε τα λάθη. Ήρθε η ώρα να σχολιάσουμε οδηγούς και κατασκευαστές!
Esapekka Lappi: Βαθμολογία: 10/10
O 26χρονος έκανε έναν φανταστικό αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος. Την Παρασκευή εκμεταλλεύτηκε την σειρά εκκίνησης και πίεζε τον πολύπειρο teammate του για την πρώτη θέση, που κατάφερε να την πάρει στο τέλος της ημέρας. Το Σάββατο το πρωί τα βρήκε λίγο «σκούρα» απέναντι στον Latvala, αφού ο τελευταίος έκανε το απόλυτο, κερδίζοντας όλες τις ειδικές του πρωινού loop. Ωστόσο, κατάφερε να κρατηθεί κοντά, και μακριά από τον τρίτο, με την μάχη για την πρώτη θέση να είναι… επική! Το απόγευμα ήρθε η καταστροφή για τον Latvala, καθώς στο δεύτερο πέρασμα της Ouninpohja το Yaris WRC αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα και εγκατέλειψε. Από εκεί και πέρα, ο Lappi είχε εύκολο έργο, αφού είχε μία διαφορά 40 δευτ. από τον δεύτερο.
Elfyn Evans: Βαθμολογία 9.5/10
Αν δει κανείς τις επιδόσεις του Ουαλού την Παρασκευή δύσκολα θα πιστέψει ότι κατάφερε να τερματίσει στην δεύτερη θέση. Η βροχή στο τέλος του πρωινού loop της Παρασκευής -που συνεχίστηκε και στο δεύτερο- δεν βοήθησε τον οδηγό του Fiesta της DMACK, αφού η μαλακή γόμα της εταιρείας είναι πιο σκληρή από αυτή της Michelin, με αποτέλεσμα να μην έχει την κατάλληλη πρόσφυση αλλά και αίσθηση. Στην συνέχεια ανέκαμψε, κερδίζοντας μια ειδική διαδρομή, «κλέβοντας» την δεύτερη θέση για μόλις 3 δέκατα του δευτερολέπτου!
Juho Hanninen: Βαθμολογία: 9.5/10
Ο Φινλανδός φαινόταν από την αρχή ότι ήθελε να πάρει ένα καλό αποτέλεσμα στον εντός έδρας αγώνα του, κάτι που κατάφερε, αφού πήρε το πρώτο βάθρο της καριέρας του. Είχε από την αρχή του αγώνα ρυθμό και βρισκόταν συνεχώς στις μάχες για τις θέσεις του βάθρου. Την Παρασκευή το απόγευμα χτύπησε σε μία πέτρα με τον πίσω αριστερά τροχό προκαλώντας μία μικρή ζημία, έτσι δεν έχασε πολύ χρόνο. Το Σάββατο ανέκαμψε και είχε μάχη με τους Evans και Suninen για την δεύτερη θέση του βάθρου. Την Κυριακή, στην powerstage, μπήκε με προβάδισμα 9 δεκάτων από τον Evans, ωστόσο, ο Ουαλός του πήρε την δεύτερη θέση για μόλις 3 δέκατα.
Teemu Suninen: Βαθμολογία: 9/10
Ο νεαρός Φινλανδός ήταν μία από τις εκπλήξεις του αγώνα, αφού μόλις στον δεύτερο αγώνα του στην μεγάλη κατηγορία έδειξε τρομερή ταχύτητα, παλεύοντας για μία θέση στο βάθρο. Κατάφερε να κερδίσει 3 ειδικές διαδρομές, αλλά έχασε μία θέση στο βάθρο, αφού στην 24η ειδική είχε έξοδο, με αποτέλεσμα να χάσει τον εμπρός προφυλακτήρα του Fiesta RS WRC χάνοντας αρκετό χρόνο. Το μέλλον για του Φινλανδούς, αλλά και για το WRC, προβλέπεται λαμπρό.
Craig Breen: Βαθμολογία 8/10
Ο «μικρός» Ιρλανδός της Citroen κατάφερε να πάρει την πέμπτη θέση σε έναν αγώνα που γνώριζε καλά, αφού είχε συμμετάσχει αρκετές φορές. Μπορεί να μην είχε την αίσθηση που ήθελε από το C3 WRC αλλά πίεζε όσο μπορούσε, σημειώνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους.
Thierry Neuville: Βαθμολογία 6.5/10
Για άλλη μία χρονιά η Hyundai δεν βολευόταν στις Φινλανδικές ειδικές, με τον Βέλγο να είναι μακριά από τον ανταγωνισμό. Παρόλα αυτά, με το πείσμα του και την επιμονή του κατάφερε να ανέβει στην 6η θέση και να πάρει και τρεις επιπλέον βαθμούς από την PowerStage, πιάνοντας τον Ogier στην κορυφή της βαθμολογίας, με μόλις τέσσερις αγώνες για το τέλος.
Ott Tanak: Βαθμολογία 7/10
Το λάθος του στην 4η ειδική διαδρομή τον έριξε εκτός δεκάδας, αλλά ο Εσθονός συνέχισε να πιέζει, με το τέλος της ημέρας να τον βρίσκει στην 10η θέση. Εκμεταλλευόμενος τα λάθη και τις εγκαταλείψεις ανέβηκε στην 7η θέση, βοηθώντας της M-Sport να ανοίξει την διαφορά της από την Hyundai στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Kris Meeke: Βαθμολογία 6/10
Ο Ιρλανδός της Citroen επέστρεψε μετά το «διάλειμμα» στην Πολωνία αλλά δεν είχε πότε καλή αίσθηση από το C3 WRC, αφού οι δυνατή βροχή στο τεστ της ομάδας δεν βοήθησε καθόλου. Την Παρασκευή το απόγευμα χτύπησε σε μία πέτρα στραβώνοντας τον τιμόνι του, με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 1 λεπτό, πέφτοντας στην κατάταξη. Στην τελευταία ειδική του Σαββάτου έχασε άλλο 1 λεπτό, αφού είχε κλατάρισμα. Πλέον, ο Meeke στοχεύει στο Rally Γερμανίας, αφού το C3 WRC έχει δείξει ότι είναι αρκετά ανταγωνιστικό στην άσφαλτο.
Dani Sordo: Βαθμολογία 4/10
Ο Ισπανός δεν μπορούσε να είναι ανταγωνιστικός, για δεύτερη σερί χρονιά στην Φινλανδία. Το αμάξι δούλευε καλά αλλά ο ίδιος δεν μπορούσε να βρει την ταχύτητα, όπως δήλωσε. Τώρα ελπίζει σε καλά αποτέλεσμα σε Γερμανία και Ισπανία που τον βολεύουν.
Mads Ostberg: Βαθμολογία 6.5/10
Ο Νορβηγός έκανε το καλύτερο φετινό του rally, όπως δήλωσε. Βρέθηκε μέχρι και την τρίτη θέση, αλλά τα προβλήματα και μία έξοδος του έριξαν στην τελευταία θέση της δεκάδας. Είχε νέο συνοδηγό, ενώ την άλλη βδομάδα στο Rally Πολωνίας που προσμετρά στο ERC θα δοκιμάσει άλλον συνοδηγό, όπως και στο Rally Γερμανίας για να δει ποιος τον βολεύει καλύτερα.
Jari-Matti Latvala: Βαθμολογία: 9.5/10
Ο Φινλανδός ήταν ίσως ο πιο άτυχος οδηγός του αγώνα. Προηγείτο στα μισά της Παρασκευής, με το Σάββατο να ξαναπαίρνει την πρωτοπορία. Αλλά στο δεύτερο πέρασμα της Ouninpohja το Yaris WRC έβγαλε πρόβλημα με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Την Παρασκευή εκκινούσε αρκετά μπροστά σε σύγκριση με τον Lappi έτσι ο δεύτερος είχε το προβάδισμα αλλά το Σάββατο ο Latvala έδειξε τα δόντια του, περνώντας μπροστά. Με αυτή την εγκατάλειψη έχασε και όποιες ελπίδες είχε για το πρωτάθλημα, αλλά σίγουρα θα παλέψει για αυτό το 2018.
Sebastien Ogier: Βαθμολογία: –
Τον Γάλλο τον είδαμε μόλις σε 3 ειδικές διαδρομές, αφού στην 4η μετά από ένα άτσαλο προσγείωμα κατέστρεψε την πίσω δεξιά ανάρτηση του Fiesta με αποτέλεσμα να έχει έξοδο λίγο πιο μετά. Ο συνοδηγός του, Julien Ingrassia, δεν ένιωθε αρκετά καλά έτσι δεν συνέχισαν με rally2 το Σάββατο ή την Κυριακή. Πλέον είναι στα ίσια με τον Neuville με 2 ασφάλτινους και 2 χωμάτινους αγώνες να ακολουθούν.
Καλύτερος οδηγός του αγώνα – Esapekka Lappi: Είναι ο πρώτος rokkie που καταφέρνει να πάρει νίκη στο Rally Φινλανδίας. Πέρα από τον εντός έδρας αγώνα του έχει δείξει αρκετά ανταγωνιστικός σε όλους τους αγώνες που έχει αγωνιστεί φέτος.
Χειρότερος οδηγός του αγώνα – Dani Sordo: Ο Ισπανός για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά δεν μπορούσε να δείξει καθόλου ταχύς στις Φινλανδικές ειδικές.
Καλύτερη ομάδα του αγώνα – Toyota: Στον εντός έδρας αγώνα τους, αφού η βάση της ομάδας είναι, περίπου, 15 χιλιόμετρα από την βάση του αγώνα, κατάφερε να πάρει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Δεν πήρε το μέγιστο που μπορούσε, αφού στο τέλος του πρωινού του Σαββάτου ήταν στο 1-2-3. Έτσι οι ατελείωτες δοκιμές στις Φινλανδικές ειδικές διαδρομές απέδωσαν αρκετά.
Χειρότερη ομάδα του αγώνα – Hyundai. Έκανε μία απογοητευτική εμφάνιση, με την M-Sport να ανοίγει την διαφορά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ψηφίστε τον καλύτερο και τον χειρότερο οδηγό του Rally Φινλανδίας:
Επόμενο ραντεβού στις 17 με 20 Αυγούστου για το Rally Γερμανίας!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify