Το Rally Πορτογαλίας είναι πλέον παρελθόν και ο Τζανέτος Πουλυμενάκος περνά από κόσκινο τους πρωταγωνιστές – θετικούς κι αρνητικούς – του πέμπτου γύρου της φετινής σεζόν του WRC.
Kris Meeke
Ο Ιρλανδός εκμεταλλεύτηκε στο έπακρον την σειρά εκκίνησης, πίεσε τις πρώτες δύο μέρες του αγώνα χτίζοντας διαφορά άνω του ενός λεπτού από τον Sebastien Ogier. Με την νίκη του αυτή ο Meeke έδειξε ότι έχει ωριμάσει σαν οδηγός και έχει μάθει που πρέπει να πιέζει και που όχι. Με τις φετινές εμφανίσεις του φαίνεται πως ο οδηγός της Citroen είναι έτοιμος να πρωταγωνιστήσει στο πρωτάθλημα του 2017. Ας ελπίσουμε να συνεχίσει έτσι και στους υπόλοιπους αγώνες που θα λάβει μέρος φέτος.
Andreas Mikkelsen
Ο Νορβηγός μετά από μία κακή πρώτη μέρα άλλαξε το στήσιμο του αυτοκινήτου του, ενώ άλλαξε και οδηγικό στυλ, με αποτέλεσμα στο τέλος της τρίτης μέρας να έχει περάσει τον Dani Sordo και να είναι μία ανάσα πίσω από τον Sebastien Ogier. Την τελευταία ήμερα πίεσε στο όριο για να μπορέσει να μείνει κοντά ή να περάσει τον Γάλλο. Οι δύο τελευταίες μέρες ήταν ίσως οι καλύτερες στην καριέρα του, έδειξε ωριμότητα, ταχύτητα και απέφυγε τα λάθη. Μετά από αυτή του την εμφάνιση θέλει να παλέψει για τον τίτλο, όπως δήλωσε.
Sebastien Ogier
Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής κατέκτησε τελικά την τρίτη θέση, αφού την τελευταία μέρα ο Andreas Mikkelsen ήταν ταχύτερος. Σε αυτό τον αγώνα, ο Γάλλος δεν είχε τόσο μεγάλο μειονέκτημα από την σειρά εκκίνησης, καθώς τις προηγούμενες μέρες είχε βρέξει και το χώμα ήταν νωπό. Την τρίτη μέρα είχε δύο αργά κλαταρίσματα που δεν του επέτρεψαν να πιέσει όσο ήθελε. Ωστόσο, μάζεψε βαθμούς και άνοιξε την διαφορά του από τον δεύτερο στην βαθμολογία.
Dani Sordo
Ο Ισπανός οδηγός της Hyundai είναι σταθερά γρήγορος με χρόνους μέσα στην 5άδα, αποφεύγει τα λάθη και τερματίζει σε καλές θέσεις μαζεύοντας βαθμούς. Στην Πορτογαλία, μέχρι και σχεδόν το τέλος της δεύτερη μέρας ήταν στην τρίτη θέση, όμως δεν έδειξε να έχει τον ρυθμό και την δυναμική να κρατήσει πίσω του τον Andreas Mikkelsen. Να σημειωθεί ότι ο Ισπανός ήταν ο μόνος από την ομάδα της Hyundai που κατάφερε να τερματίσει χωρίς προβλήματα. Είναι στην πέμπτη θέση στην βαθμολογία, έναν βαθμό πίσω από τον Hayden Paddon και δύο από τον τρίτο Mads Ostberg.
Eric Camilli
Μετά τον πρώτο του φετινό τερματισμό στην Αργεντινή, ο Γάλλος οδηγός της M-Sport έδειξε ότι έχει ταχύτητα, αλλά και ότι μπορεί να ανταγωνιστεί τον teammate του Mads Ostberg, αφού στις περισσότερες ειδικές ήταν ταχύτερός του. Έγραφε χρόνους κοντά ή ακόμα και μέσα στην πρώτη πεντάδα, έγραψε ακόμα και τρίτο χρόνο στην 10η ειδική διαδρομή έχοντας πίσω του τον Sebastien Ogier. Επίσης, την τελευταία μέρα κατάφερε να κρατήσει πίσω τον Jari-Matti Latvala παρόλο το τετ-α-κε που είχε στην Power Stage. Μακάρι ο νεαρός Γάλλος να συνεχίσει αυτές τις εμφανίσεις στο υπόλοιπο του πρωταθλήματος.
Jari-Matti Latvala
Οι κακές εμφανίσεις συνεχίζονται για τον Φιλανδό αφού ούτε στην Πορτογαλία κατάφερε να τερματίσει κοντά στους teammates του. Στην χαοτική 5η ειδική διαδρομή χτύπησε σε μία λακούβα με αποτέλεσμα να χάσει την υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι, με αποτέλεσμα να μείνει αρκετά πίσω. Ο Φινλανδός είχε κερδίσει την προηγούμενη ειδική και πίεζε, όμως δεν κατάφερε να αποφύγει τα λάθη.
Mads Ostberg
Ο Νορβηγός οδηγός της M-Sport έδειξε να είναι ανταγωνιστικός, όπως και ο teammate του στο Rally Πορτογαλίας, όμως ένα σπασμένο ημιαξόνιο στην 10η ειδική του κόστισε αρκετά σε χρόνο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να τερματίσει στην έβδομη θέση σχεδόν 3 λεπτά πίσω από τον Latvala. Παρόλα αυτά, με τις προηγούμενες καλές του εμφανίσεις έχει καταφέρει να βρίσκεται στην τρίτη θέση της βαθμολογίας μία ανάσα μπροστά από του Paddon και Sord. Αν ο 29χρονος δείξει την ταχύτητα που φάνηκε να έχει στην Πορτογαλία, η μάχη του με τους οδηγούς της Hyundai θα αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Thierry Neuville
Ο Βέλγος μέχρι την 11η ειδική διαδρομή που έμεινε από καύσιμα έδειξε να έχει την ταχύτητα και τον ρυθμό να παλέψει για μία θέση στο βάθρο ή κοντά σε αυτό. Πριν εγκαταλείψει είχε κερδίσει δύο ειδικές διαδρομές και βρισκόταν στην 5η θέση την γενικής κατάταξης. Η κακή τύχη του Βέλγου δεν λέει να τον αφήσει σε ησυχία. Να θυμίσουμε ότι είχε γράψει τον ταχύτερο χρόνο στο Shakedown την Πέμπτη.
Stephane Lefebvre
Ο Γάλλος οδηγός δεν έδειξε κάτι το ιδιαίτερο στην Πορτογαλία, σημείωνε χρόνους μέσα στην δεκάδα, ωστόσο αρκετά πίσω από τους πρώτους. Όλα αυτά μέχρι την 10η ειδική διαδρομή, όπου χτύπησε μία πέτρα με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός δεξιά ανάρτηση του DS3 και να χάσει τον τερματισμό μέσα στην δεκάδα. Ας ελπίσουμε ο Γάλλος να έχει αποκομίσει τις εμπειρίες που χρειάζεται και να είναι ανταγωνιστικός το 2017.
Ott Tanak
Ο Εσθονός έδειξε για άλλη μία φορά την ταχύτητα που έχει, αλλά στάθηκε άτυχος. Ξεκίνησε πολύ δυναμικά το rally σημειώνοντας τον τρίτο χρόνο στο Shakedown, και μέχρι την στιγμή που είχε την έξοδο, στο ίδιο σημείο με τον Paddon, είχε σημειώσει χρόνος μέσα στην πεντάδα, πολύ κοντά στου πρώτους. Σε αυτή την καλή εμφάνιση του Ott σημαντικό ρόλο έπαιξαν και τα καινούργια ελαστικά που έφερε η DMACK τα οποία φαίνεται να αποδίδουν αρκετά καλά. Ας ελπίσουμε ο Εσθονός να έχει την ίδια ταχύτητα και στον επόμενο αγώνα, το Rally Σαρδηνίας.
Hayden Paddon
Ο Νεοζηλανδός νικητής του Rally Αργεντινής έβαλε φωτιά στο Hyundai i20 WRC. Καθώς μετά από την έξοδο που είχε στην 5η ειδική διαδρομή πήρε φωτιά η χαμηλή βλάστηση που υπήρχε με αποτέλεσμα το i20 να γίνει στάχτη. Μέχρι την έξοδο του είχε σημειώσει χρόνους μέσα στην πεντάδα και έδειχνε πως θα μαχόταν για μία θέση στο βάθρο όμως οι ελπίδες αυτές έγιναν κι αυτές… στάχτη!
Kevin Abbring
Ο Δανός οδηγός εξελίσσει το νέο Hyundai i2o R5. Έλαβε μέρος στο Rally Πορτογαλίας με το Hyundai i20 WRC περασμένης γενιάς. Την δεύτερη μέρα του αγώνα, στην τρίτη ειδική διαδρομή, έσπασε η κολόνα του τιμονιού με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Ξεκίνησε πάλι το Σάββατο υπό το καθεστώς Rally 2, αλλά τα προβλήματα συνεχίστηκαν, καθώς στην 10η ειδική διαδρομή έσπασε η εμπρός δεξιά ανάρτηση του i20 με αποτέλεσμα να τελειώσει ο αγώνας του σε εκείνο το σημείο.
Καλύτερος οδηγός του αγώνα: Kris Meeke: Έδειξε ότι πλέον έχει την ωριμότητα να πιέσει όταν και όσο πρέπει και να φυλαχτεί εκεί που χρειάζεται.
Χειρότερος οδηγός του αγώνα – Jari-Matti Latvala: Ήταν γρήγορος, αλλά πάλι έκανε λάθη που του κόστισαν μία καλή εμφάνιση.
Καλύτερη ομάδα – Citroen: Μετά από σχεδόν 3 μήνες απουσίας ήρθε και έδειξε ότι δεν έχει χάσει τίποτα από την παλιά της αίγλη και πήρε μία πανάξια νίκη στα χέρια του Kris Meeke.
Χειρότερη ομάδα: Η χειρότερη ομάδα για το Rally Πορτογαλίας δεν είναι άλλη από αυτή της Hyundai. Η Hyundai ξεκίνησε τον αγώνα με 4 i20 με μόνο 1 να τερματίζει! Ο Paddon είχε έξοδο και έκανε στάχτη το i20, ο Abbring έκανε λάθη, στον Neuville ξέχασαν να βάλουν καύσιμα με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Από την άλλη μεριά, ο Dani Sordo κατάφερε να τερματίσει στην 4η θέση και να περιορίσει όσο γίνεται τις απώλειες για την ομάδα.
Επόμενο σταθμός του φετινού πρωταθλήματος του WRC είναι το Rally Σαρδηνίας (9-12/6). Τo TotalRacing.gr θα καλύψει το τετραήμερο του rally με report και ειδήσεις.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify