Checking The Pacenotes – Season 3 – Rally Αυστραλίας

Η σεζόν του 2018 είχε το καλύτερο δυνατό φινάλε, με έναν αγώνα που είχε αρκετές μάχες, δύσκολες συνθήκες, προβλήματα και εγκαταλείψεις. Ας δούμε πώς τα πήγαν οι ομάδες αλλά και οι οδηγοί στο Rally Αυστραλίας.

Jari-Matti Latvala: Βαθμολογία 10/10

Ο Φινλανδός της Toyota έκανε έναν ακόμα εξαιρετικό αγώνα, και έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την σεζόν. Από την αρχή έδειξε τις διαθέσεις του, αφού κέρδισε την 2η ειδική διαδρομή, και πέρασε στην πρώτη θέση. Στην συνέχεια έπεσε στην 3η θέση, αλλά παρέμεινε στην μάχη για την νίκη. Το Σάββατο ακολούθησε τον ίδιο ρυθμό με τον Tanak, όμως «αναγκάστηκε» να μείνει πίσω από τον teammate του. Την Κυριακή μετά το πρώτο λάθος του Εσθονού ξαναπέρασε πρώτος και κράτησε εύκολα πίσω του τον teammate του, μέχρι να εγκαταλείψει. Έτσι, ο διατηρεί κι ένα τρομερό ρεκόρ, αφού κερδίζει τουλάχιστον έναν αγώνα από το 2008.

Hayden PaddonΒαθμολογία 9.5/10

Και ο Νεοζηλανδός της Hyundai έκλεισε την χρονιά του με το καλύτερό του φετινό αποτέλεσμα. Την Παρασκευή ήταν γρήγορος, και κατάφερε να τερματίσει την ημέρα στην 4η θέση, και 12.5 δευτερόλεπτα από την κορυφή. Το Σάββατο ξεκίνησε αρκετά δυναμικά, κερδίζοντας την πρώτη ειδική διαδρομή, αλλά έχασε λίγο χρόνο στην 11η ειδική, στην οποία, όπως είπε κι ο ίδιος, δεν έχει καταφέρει τόσα χρόνια να οδηγήσει καλά. Το τέλος της ημέρας τον βρήκε στην 3η θέση, έχοντας περάσει μπροστά από τον Ostberg. Την Κυριακή κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον οδηγό της Citroen και να πάρει την δεύτερη θέση. Από το 2015 και μετά καταφέρνει να τερματίσει πάντα μία θέση πάνω (2015 – P5, 2016 – P4, 2017 – P3, 2018 – P2), ποιος ξέρει τι θα κάνει το 2019; Ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί σε ποια ομάδα θα βρίσκετε του χρόνου, αλλά με αυτόν τον τερματισμό δίνει έναν παραπάνω λόγο στην Hyundai να τον διατηρήσει στις τάξεις της.

Mads OstbergΒαθμολογία: 8.5/10

Ο Νορβηγός επέστρεψε στο bucket του Citroen C3 WRC μετά το Rally Ισπανίας, και ξεκίνησε τον αγώνα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κερδίζοντας ειδικές, και έχοντας την πρώτη θέση στο τέλος της ημέρας. Το πρωί του Σαββάτου, ο συνδυασμός των σκληρών και μεσαίων ελαστικών της Michelin δεν του έδινε καθόλου καλή αίσθηση, χάνοντας συνεχώς χρόνο και θέσεις. Το απόγευμα του Σαββάτου, παρόλο που είχε επιλέξει τα ίδια ελαστικά, δεν κατάφερε να κινηθεί γρήγορα, χάνοντας ακόμα μία θέση από τον Hayden Paddon. Τελικά, εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του Tanak, και πήρε το δεύτερο φετινό του βάθρο. Ο Ostberg είναι ακόμα ένας οδηγός που δεν έχει ανακοινώσει το που θα βρίσκεται του χρόνου.

Esapekka LappiΒαθμολογία 9/10

Ο Φινλανδός έκλεισε με ένα καλό αποτέλεσμα την συνεργασία του με την Toyota, αφού το 2019 θα τον βρει στο τιμόνι του C3 WRC. Ο Lappi είχε καλή αίσθηση με το «καλήμερα» από το Yaris WRC, κερδίζοντας μάλιστα την πρώτη ειδική διαδρομή. Μέχρι την 5η ειδική διαδρομή κρατούσε την 2η θέση, αλλά ο κινητήρας του «ήπιε» νερό στο πέρασμα από τα νερά, χάνοντας έτσι περίπου 20 δευτερόλεπτα. Έπειτα, η θέση από την οποία εκκινούσε δεν τον βοήθησε καθόλου, και έτσι ακολούθησε κατά γράμμα της εντολή της ομάδας, που ήταν να είναι το back up πλάνο, αν εγκαταλείψει κάποιος από τους Latvala ή Tanak.

Sebastien OgierΒαθμολογία 9/10

Ο Γάλλος  6 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής -πλέον- άνοιγε τον δρόμο στις ειδικές της Παρασκευής, χάνοντας χρόνο. Χαρακτηριστικό ότι, στις αρχές του αγώνα, ήταν εκτός δεκάδας! Το ότι ήταν πρώτος στον δρόμο δεν τον πτόησε, αφού πίεζε σε όλες τις ειδικές της Παρασκευής σαν να ήταν όλες PowerStage, όπως δήλωσε. Το τέλος της ημέρας τον βρήκε στην 7η θέση, και έπρεπε να ανέβει ακόμα μία για να κλειδώσει τον τίτλο. Αυτό έγινε το Σάββατο μετά την έξοδο του Craig Breen. Από εκείνο το σημείο και μετά ο Γάλλος οδηγούσε με αρκετή ασφάλεια, χωρίς να παίρνει το παραμικρό ρίσκο. Έτσι, έφτασε στον τερματισμό και πανηγύρισε τον 2ο τίτλο του με την M-Sport. Στο τέλος του αγώνα τόσο ο ίδιος όσο και ο Malcolm Wilson ήταν συγκινημένοι, αφού η συνεργασία τους τελείωσε, με τον Ogier να επιστρέφει στην ομάδα που τον ανέδειξε, τη Citroen.

Elfyn EvansΒαθμολογία 7/10

Ο Ουαλός ξεκίνησε σχετικά δυναμικά τον αγώνα του, σημειώνοντας καλούς χρόνους, αλλά το απόγευμα της Παρασκευής ακολούθησε team orders, και άφησε τον Ogier να περάσει μπροστά του. Από εκείνο το σημείο και μετά έπρεπε απλά να καθαρίζει τον δρόμο για τον Γάλλο, και να τερματίσει τον αγώνα.

Craig BreenΒαθμολογία 7/10

Το ξεκίνημα του αγώνα για τον Ιρλανδό ήταν αρκετά περίεργο, αφού χτύπησε ένα καγκουρό στην πρώτη ειδική, χάνοντας μερικά δευτερόλεπτα, ενώ δύο ειδικές μετά είχε πρόβλημα και με τα φρένα του. Το απόγευμα δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα και ανέβηκε στην δεύτερη θέση. Στις δύο πρώτες ειδικές του Σαββάτου έχασε χρόνο και τρεις θέσεις, αλλά η καταστροφή ήρθε στην 11η ειδική. Χτύπησε σε ένα δέντρο με τον πίσω αριστερά τροχό, προκαλώντας ζημιά στην ανάρτηση, με αποτέλεσμα να χάσει αρκετά λεπτά, και να μείνει ουραγός της κατάταξης. Το λάθος αυτό ήταν απόρροια των αρκετά φθαρμένων πίσω ελαστικών του, και όχι κλαταρίσματος, όπως είχε αφήσει να εννοηθεί στο τέλος της ειδικής. Την Κυριακή έκανε μερικά λάθη, αλλά χωρίς μεγάλες συνέπειες.

Ott TanakΒαθμολογία 6/10

Ο Εσθονός την Παρασκευή ήταν σαν να είχε βάλει σκοπό να… σπάσει το αυτοκίνητο του, αφού είχε προκαλέσει αρκετές ζημιές τόσο στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα αλλά και στην πίσω αριστερή ανάρτηση. Το αποκορύφωμα ήταν στην 6η ειδική διαδρομή, όταν χωρίς εμπρός προφυλακτήρα και συνεπώς χωρίς κάθετη δύναμη μπροστά, σημείωσε πιο γρήγορο χρόνο από τον Ogier. Το Σάββατο οδήγησε χωρίς λάθη και ανέβηκε στην πρώτη θέση, έχοντας και μία διαφορά ασφαλείας από τον Latvala. Στην πρώτη ειδική της Κυριακής έχασε μεγάλο μέρος της διαφοράς αυτής, ενώ στην επόμενη έκανε λάθος και έχασε την πρώτη θέση. Η εγκατάλειψη για τον ίδιο ήρθε στο δεύτερο πέρασμα της ειδικής Sapphire, και στην ίδια στροφή που είχε κάνει το λάθος στο πρώτο πέρασμα.

Thierry NeuvilleΒαθμολογία 7.5/10

Ο Βέλγος ξεκίνησε καλά τον αγώνα του, αλλά ένα κλατάρισμα στην 3η ειδική, τον ανάγκασε να χάσει περίπου 50 δευτερόλεπτα, και να μείνει πολύ πίσω στην κατάταξη. Το Σάββατο ήταν πρώτος στον δρόμο, με αποτέλεσμα να συνεχίσει να χάνει χρόνο από τον Ogier, παρόλο που πίεζε στο όριο. Ο Βέλγος ήλπιζε σε βροχή το Σάββατο, αλλά αυτή ήρθε την Κυριακή. Την τελευταία ημέρα του αγώνα, ο οδηγός της Hyundai συνέχισε να πιέζει στο όριο, παρά τις δύσκολες συνθήκες, και μείωσε αρκετά την διαφορά του από τον Evans που ήταν μπροστά του. Ωστόσο, δύο λάθη σε δύο συνεχόμενες στροφές στην 22η ειδική, τον έθεσαν εκτός αγώνα.

Teemu SuninenΒαθμολογία 8/10

Ο Φινλανδός στην πρώτη του συμμετοχή στο Rally Αυστραλίας ξεκίνησε αρκετά καλά, αφού στα μισά της ημέρας ήταν το πρώτο Fiesta WRC. Το απόγευμα ακολούθησε team orders και έπεσε κι αυτός πίσω από τον Ogier. Στόχος του για το υπόλοιπο του αγώνα ήταν να τερματίσει, κάτι και το οποίο έκανε μέχρι την 23η ειδική. Η M-Sport μετά την 22η θέση ειδική του έδωσε εντολή να εγκαταλείψει, επικαλούμενη ζημιά, αλλά μάλλον έγινε για τον τερματίσει ο Σερδερίδης στην 10η θέση που ήταν ο «κρυφός του στόχος», όπως δήλωσε πριν τον αγώνα.

Andreas MikkelsenΒαθμολογία –

Τον Νορβηγό τον είδαμε μόλις για δύο ειδικές διαδρομές, αφού στην τρίτη ειδική είχε έξοδο, μετά από ένα περίεργο συμβάν. Στην πρώτη ειδική σημείωσε τον 4ο χρόνο, αλλά στην επόμενη δεν κατάφερε να βρει ρυθμό και έχασε χρόνο. Στην 3η ειδική διαδρομή, συνάντησε ένα τρακτέρ, και αυτό του απέσπασε την προσοχή, αφού μιλούσε με τον συνοδηγό του, για το αν η ειδική έχει ακυρωθεί ή όχι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχει έξοδο μερικά μέτρα παρακάτω. Το Σάββατο και την Κυριακή σημείωνε αρκετά ανταγωνιστικούς χρόνους.

Καλύτερος οδηγός του αγώνα: Jari-Matti Latvala – Ο Φινλανδός έκανε έναν άψογο αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος και πήρε μία σπουδαία νίκη.

Χειρότερος οδηγός του αγώνα: Craig Breen – Ο Ιρλανδός δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα με ένα καλό αποτέλεσμα, παρόλο που έδειξε να έχει την ταχύτητα.

Καλύτερη ομάδα του αγώνα: Toyota – Οι φετινοί παγκόσμιοι πρωταθλητές μπορεί να μην είχαν τόσο μεγάλη διαφορά στην απόδοση, όσο στους προηγούμενους αγώνες, αλλά ήταν ανταγωνιστικοί και με τα τρία τους αυτοκίνητα, κάτι που τους βοήθησε να πάρουν το πρωτάθλημα κατασκευαστών μόλις στον δεύτερο χρόνο εμπλοκής τους.

Χειρότερη ομάδα του αγώνα: Όλες οι ομάδες ήταν ανταγωνιστικές, αλλά ίσως ο τίτλος αυτός πάει στην M-Sport που έφυγε με τους λιγότερους βαθμούς από τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.

Επόμενο ραντεβού, στο Rally Μόντε Κάρλο στις 24 Ιανουαρίου, για την πρεμιέρα της νέας σεζόν!

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Blog: DNA μέσα στο χώμα

Next Article

Εντυπωσιασμένος από την απόδοση της Sauber ο Leclerc

Related Posts