Το να επιπλέεις στην θάλασσα δεν είναι τρομερά δύσκολο. Το θαλασσινό νερό από μόνο του προσφέρει αρκετή άνωση για να σε κρατά στην επιφάνεια με λίγες κινήσεις εκ μέρους σου. Το πρόβλημα είναι όταν υπάρχουν πράγματα που σε τραβάνε προς τα κάτω και σε πνίγουν. Στην περίπτωση της Scuderia Ferrari, αυτά τα πράγματα είναι συγκεκριμένα και δυστυχώς έχουν ομοιότητες με προηγούμενες σεζόν.
Αρχικά, το φετινό μονοθέσιο των Ιταλών ήδη φαίνεται να είναι από τα καλύτερα στο πρωτάθλημα. Αυτό ίσχυε και πέρυσι μέχρι περίπου το μέσο της σεζόν, όταν η Mercedes έφτασε την Ferrari στο “development race” και εξισορρόπησε την κατάσταση. Η τρομερή ταχύτητα στις ευθείες στην πίστα του Sakhir οφειλόταν στο ηλεκτρικό μέρος του power unit των Ιταλών. Ειρωνικά, σε αυτό το υποσύστημα εμφανίστηκε η βλάβη στο μονοθέσιο του Charles Leclerc, κάτι που τον ανάγκασε να οδηγεί με μια υστέρηση περίπου 140 ίππων.
Γρήγορο μονοθέσιο λοιπόν, αλλά αναξιόπιστο, τουλάχιστον στους πρώτους δυο γύρους του φετινού πρωταθλήματος σε Αυστραλία και Μπαχρέιν, αφού στην Μελβούρνη η ομάδα είχε περιορίσει το πόσο «ψηλά» θα έτρεχαν τους κινητήρες οι Vettel και Leclerc. Αυτό αποτελεί deja vu από το 2017, όταν και πάλι οι Ιταλοί είχαν θέμα με το turbo, με τον Sebastian Vettel να μην έχει έτσι την ευκαιρία να αντιμετωπίσει τον εξαιρετικό Hamilton. Η υβριδική εποχή δεν έχει ταιριάξει στους Ιταλούς και αυτοί σε εκείνη, όπως φάνηκε από το 2014 εώς και το 2016. Μπαίνοντας στην τρίτη σεζόν όμως που το μονοθέσιο είναι τουλάχιστον ισάξιο με εκείνο της Mercedes, οι άνθρωποι της Ferrari καλούνται ακόμα να αποδείξουν ότι δεν φτιάχνουν μόνο γρήγορα μονοθέσια, αλλά και αξιόπιστα. Η τρέχουσα σεζόν είναι η 6η στην υβριδική εποχή και το Μαρανέλο έχει λάβει κάθε σεζόν που πέρασε, πολλά χρήματα από το πρωτάθλημα, σε βαθμό που ορισμένες ομάδες, εάν όχι όλες, να αδικούνται. Σε αυτό το χρονικό σημείο τουλάχιστον, οι χρηματικοί πόροι αυτοί φαίνεται να πετιούνται από το παράθυρο.
Το δεύτερο «βαρίδι» είναι η ασταθής επίδοση του Sebastian Vettel. Ο Γερμανός έχει επηρεαστεί αρνητικά από την εγκατάληψή του στο Grand Prix Γερμανίας και όπως και πέρυσι μετά από εκείνο το σημείο, έτσι και φέτος δεν αντιδρά σωστά όταν βρίσκεται υπό πίεση από έναν συγκεκριμένο οδηγό, τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός έχει γίνει ο… κρυπτονίτης του Vettel, ο οποίος σε κάθε άλλο σενάριο είναι από αρκετά ως πολύ σταθερός. Αρκετές παράλληλες γραμμές μπορούν να παρατηρηθούν με τον Valtteri Bottas και την περσινή του εμφάνιση. Δέχθηκαν μεγάλα ψυχολογικά χτυπήματα και οι δυο επηρέαστηκαν σε μεγάλο βαθμό. Το πρόβλημα του Vettel είναι ότι οδηγεί για την πιο ιστορική ομάδα του grid, ως τετράκις πρωταθλητής και με teammate του τον πιο πολλά υποσχόμενο οδηγό αυτή την στιγμή:
«Το μονοθέσιο σήμερα ήταν πολύ δύσκολο στην οδήγηση. Το συνειδητοποίησα λίγο πολύ μισό γύρο μετά την εκκίνηση. Νομίζω ότι ο Charles δυσκολεύτηκε λιγότερο και δεν είχε πρόβλημα να με ακολουθήσει και να με περάσει. Ήταν αρκετά tricky η κατάσταση. Στο δεύτερο stint με τα μεσαία ελαστικά τα πράγματα ηρέμησαν, αλλά και πάλι δεν είχαμε τον ρυθμό που θα έπρεπε να είχαμε σήμερα.
«Σίγουρα ήταν πολύ κοντά [ο Hamilton]. Προσπάθησα να πάω πίσω στην εσωτερική όπως στον προηγούμενο γύρο. Νομίζω ότι η τέταρτη στροφή ήταν από τις πιο δύσκολες. Ήταν δικό μου λάθος, έχασα το πίσω μέρος και σπίναρα. Νομίζω ότι στο τετακέ εκείνο τα ελαστικά φθάρθηκαν τόσο πολύ που οι δονήσεις από αυτά έκαναν την πτέρυγα να αστοχήσει.»
Εδώ και μήνες, εμφανίζεται λίγος και δίνει την εντύπωση ότι βαριέται, μην θυμίζοντας το mentality του στα χρόνια της Red Bull. Οι δηλώσεις του για τον σημερινό αγώνα αντικατοπτρίζουν την στάση του αυτή.
Από την άλλη μεριά, η ελπίδα είναι ο Charles Leclerc. Χωρίς να υπάρχει καμία θέληση να ενδώσουμε στο hype που βιάζεται το ίδιο το… σύστημα να αποδώσει στους νέους οδηγούς (βλέπε Verstappen), ο Μονεγάσκος έχει δείξει σταθερά σημάδια υψηλών ικανοτήτων και πάνω από όλα σημάδια προσγειωμένου ατόμου που δεν βιάζεται να πει ή να κάνει πράγματα για τα οποία δεν είναι σίγουρος (βλέπε Verstappen). Εαν δεν εμπλακεί με τα politics της Scuderia όπως για παράδειγμα ο Fernando Alonso, μπορεί να αποτελέσει το νέο πρόσωπό της, εφόσον ο Sebastian Vettel δεν «συγχρονίστηκε» σωστά με τα «καλά» χρόνια της ομάδας.
Η Ferrari έχει μεγάλη ιστορία ως κατασκευαστής, αλλά δεν φαίνεται να μπορεί να ξεκολλήσει από τον βούρκο της δεύτερης θέσης, πίσω από την Mercedes. Θέληση και κατεύθυνση φαίνεται να υπάρχει στο Μαρανέλο, αλλά όλες οι καλές προοπτικές χάνονται στην εκτέλεση του πλάνου. Με την αλλαγή του αθλήματος το 2021, δεν γνωρίζουμε εαν η Ferrari θα μπορέσει να είναι ανταγωνιστική και τότε, οπότε θα πρέπει να βγει στην στεριά το συντομότερο δυνατόν, πριν τα βαρίδια πολλαπλασιαστούν εκ των έσω.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify