CTP – Rally Μόντε Κάρλο: Επιβεβαίωση των φαβορί

Rally Μόντε Κάρλο βάθρο 2023
Sebastien Ogier (FRA) and Vincent Landais (FRA) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT celebrate on the podium after winning the World Rally Championship in Monte Carlo, Monaco on 22.01.2022 with Kalle Rovanperä (FIN) and Jonne Halttunen (FIN) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT in second place and Thierry Neuville (BEL) and Martijn Wydaeghe (BEL) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM in third place // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202301220301 // Usage for editorial use only //

Η στήλη του Checking The Pacenotes επιστρέφει με αφορμή την έναρξη του πρωταθλήματος του WRC με το Rally Μόντε Κάρλο που έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα.

Φέτος το Rally Μόντε Κάρλο ήταν αρκετά διαφορετικό από τα προηγούμενα καθώς ήταν ένα από τα πιο στεγνά rally στην ιστορία του. Σύμφωνα με την λογική αυτό θα έκανε την ζωή των πληρωμάτων αρκετά πιο εύκολο, αλλά αυτό δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.

Τα πληρώματα είχαν περιορισμένο αριθμό μαλακών ελαστικών (24 ελαστικά πολύ μαλακής γόμας, 20 μαλακής, συν τα ελαστικά χιονιού), που ήταν η καλύτερη επιλογή από αυτές που είχαν για τις συνθήκες του φετινού Rally Μόντε Κάρλο.

Αμέσως μετά το τέλος του αγώνα ξεκίνησαν οι φήμες περί μετακίνησης του αγώνα ξανά στην περιοχή του Gap, δηλαδή προς τα βόρεια. Αυτές τις φήμες ήρθαν να ενισχυθούν και από τις δηλώσεις του νικητή του αγώνα, Sebastien Ogier, αλλά και των teammate του, Kalle Rovanpera και Elfyn Evans.

Sebastien Ogier (FRA) and Vincent Landais (FRA) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT perform during World Rally Championship Monte-Carlo in Monte-Carlo, Monaco on January 22, 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202301220142 // Usage for editorial use only //

Στα του αγώνα:

Το φαβορί για την νίκη στο Rally Μόντε Κάρλο δεν ήταν άλλο από τον Sebastien Ogier ο οποίος επιβεβαίωσε τις φήμες και κέρδισε για 9η φορά το θρυλικό αυτό rally. Τόσο στις δύο νυχτερινές ειδικές της Πέμπτη, όσο και την Παρασκευή ο Γάλλος 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν άπιαστος και έχτισε μία διαφορά ασφαλείας από τον δεύτερο Kalle Rovanpera. Στην συνέχεια έκανε διαχείριση στον ρυθμό του και στα ρίσκα που έπαιρνε καθώς δεν ήθελε να επαναληφθούν όσα έγιναν στον περσινό αγώνα όπου είδε τον Sebastien Loeb να κατακτά την νίκη. Η επόμενη εμφάνιση του Ogier θα είναι στο Rally Μεξικού.

Στην δεύτερη θέση αλλά πρώτος από τους οδηγούς που θα κάνουν πλήρη σεζόν τερμάτισε ο πρωταθλητής του 2022 Kalle Rovanpera. Ο Φινλανδός της δύο πρώτες μέρες έδειξε να μην μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό του Ogier, με τον Thierry Neuville να βρίσκεται αρκετά κοντά του. Το Σάββατο το πρωί ο Φινλανδός βρήκε την ταχύτητα που του έλειπε και άνοιξε την διαφορά του από τον Βέλγο χωρίς να κοιτάξει πίσω.

Στο τελευταίο σκαλί του βάθρου τερμάτισε ο Thierry Neuville ο οποίος σε κάποια σημεία ένιωσε αδύναμος να ανταγωνιστεί την ταχύτητα που είχαν τα Toyota. Ο Βέλγος είχε δύο εξόδους, μία στην δεύτερη ειδική του αγώνα όπου σε μία αριστερή στροφή με πάγο βγήκε εκτός δρόμου και χτύπησε σε ένα δέντρο, χωρίς σοβαρές επιπτώσεις και μία δεύτερη στην τελευταία ημέρα του αγώνα όταν έχασε τα φρένα για μία αριστερή φουρκέτα «παρκάροντας» σε έναν μικρό δρόμο πριν συνεχίσει και πάλι την πορεία του. Ο Βέλγος πρέπει να είναι ικανοποιημένος με τους βαθμούς που φεύγει από το Rally Μόντε Κάρλο καθώς τα πήγε αρκετά σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Thierry Neuville (BEL) and Martijn Wydaeghe (BEL) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM perform during World Rally Championship Monte-Carlo in Monte-Carlo, Monaco on January 20, 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202301200691 // Usage for editorial use only //

Ο Elfyn Evans έδειξε να έχει ταχύτητα αλλά ένα κλατάρισμα και η χαμένη αυτοπεποίθηση στην συνέχεια δεν τον βοήθησε να παλέψει για μία θέση στο βάθρο. Ο Ουαλός έδειξε να έχει βρει τα πατήματα και την ταχύτητα του, μετά το απογοητευτικό 2022 που είχε και ελπίζουμε να κινηθεί το ίδιο γρήγορα και στους επόμενους αγώνες.

Ένας οδηγός ταρακούνησε τα νερά λίγο πριν πέσει η αυλαία του περσινού πρωταθλήματος και ο λόγος για τον Ott Tanak που αποχώρησε από την Hyundai και επέστρεψε στην M-Sport Ford. Ο Εσθονός στον πρώτο του αγώνα με το νέο του αυτοκίνητο έδειξε να του λείπει ταχύτητα, παρά το πρόβλημα με την υδραυλική υποβοήθηση που αντιμετώπισε αλλά οδήγησε έξυπνα και τερμάτισε στην πέμπτη θέση. Αυτός ο τερματισμός ήταν ο πρώτος του στον αγώνα μετά από τρία χρόνια. Όσο μαθαίνει το Puma Rally1 ο Εσθονός θα γίνεται όλο και πιο γρήγορος, ελπίζοντας παράλληλα να έρθουν και αναβαθμίσεις για το αυτοκίνητο.

Δύσκολο ξεκίνημα στην σεζόν του 2023 είχε ο Takamoto Kasuta ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με το χειρόφρενο του GR Yaris Rally1 μόλις στην δεύτερη ειδική διαδρομή χάνοντας 50 δευτερόλεπτα. Από το σημείο αυτό και μετά ανέβαινε συνεχώς θέσεις και κατάφερε να ανέβει μέχρι και την 6η όπου και τερμάτισε παρά το πρόβλημα με την πίσω αριστερή ανάρτηση στην powerstage.

Κακό ξεκίνημα στο 2023 είχε και ο Dani Sordo αφού δεν είχε την ταχύτητα που περίμενε στις ειδικές διαδρομές ενώ σαν το κερασάκι στην τούρτα ήρθαν και τα προβλήματα με το υβριδικό σύστημα τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή. Με τα  προβλήματα που αντιμετώπισε ο Ισπανός έκανε το καλύτερο damage limitation που μπορούσε.

Το ντεμπούτο του με την νέα του ομάδα έκανε ο Esapekka Lappi, οδηγώντας για πρώτη φορά το Hyundai i20N Rally1. Τόσο την Πέμπτη όσο και την Παρασκευή ο Φινλανδός έδειχνε να προσπαθεί να μάθει το νέο του αυτοκίνητο και οι αλλαγές που έκανε στο βραδινό σέρβις της Παρασκευής απέδωσαν καρπούς, με τον ρυθμό του να είναι φανερά πιο γρήγορος. Ωστόσο, ένα κλατάρισμα του χάλασε την πρόοδο που είχε σημειώσει.

Pierre-Louis Loubet (FRA) and Nicolas Gilsoul (BEL) of M-Sport Ford WRT perform during World Rally Championship Monte-Carlo in Monte-Carlo, Monaco on January 22, 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202301220178 // Usage for editorial use only //

Το χειρότερο δυνατό ξεκίνημα που θα μπορούσε να κάνει έκανε ο Pierre-Louis Loubet ο οποίος είχε πρόβλημα με την υδραυλική υποβοήθηση στην 5η ειδική διαδρομή, κάτι που τον έβγαλε εκτός δρόμου. Στην πρώτη ειδική του Σαββάτου και συγκεκριμένα στην τελευταία στροφή χτύπησε σε μία γέφυρα και έσπασε την πίσω δεξιά ανάρτηση, εγκαταλείποντας. Την Κυριακή επέστρεψε και πάλι στις ειδικές για να εγκαταλείψει με μηχανικό πρόβλημα πριν την 17η ειδική διαδρομή.

Στον αγώνα συμμετείχε και ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το τρίτο Ford Puma Rally1, απολαμβάνοντας τον αγώνα και τερματίζοντας χωρίς προβλήματα.

Ομάδες:

Toyota: Οι Ιάπωνες είναι το αδιαμφισβήτητο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου και την φετινή σεζόν. Στο Rally Μόντε Κάρλο έδειξαν να είναι, τουλάχιστον, ένα βήμα πιο πάνω σε ταχύτητα από τον συναγωνισμό. Επίσης, ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Jari-Matti Latvala, ανακοίνωσε ότι στο επόμενο Rally Μόντε Κάρλο θα κάνει το ντεμπούτο του και το GR Yaris Rally2.

Hyundai: Η Κορεατική ομάδα φάνηκε και πάλι «λίγη» στο ξεκίνημα ακόμα μίας σεζόν αφού την έλλειπε ταχύτητα αλλά και αξιοπιστία. Ο νέος team principal της Hyundai, Cyril Abiteboul, δήλωσε ότι θα πρέπει να είχαν μία πιο επιθετική προσέγγιση στο Rally Μόντε Κάρλο.

M-Sport Ford: Σχεδόν απογοητευτικό θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιο το ξεκίνημα της σεζόν της Βρετανικής ομάδας. Το Puma έδειξε να μην έχει την ταχύτητα να παλέψει για την νίκη ενώ είχε και προβλήματα αξιοπιστίας, κάτι από τα οποία «υπέφερε» και την προηγούμενη σεζόν.

Επόμενος σταθμός για το WRC είναι το Rally Σουηδίας που θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 12 Φεβρουαρίου.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Vasseur

Vasseur: Πρέπει να κερδίσουμε την Red Bull

Next Article
Vettel WRC

Vettel: Οι οδηγοί του WRC δεν έχουν την δημοσιότητα που τους αξίζει

Related Posts