Οι νέοι κανονισμοί της F1 φέρνουν αρκετές αλλαγές στην εμφάνιση των μονοθεσίων και μία από αυτές φαίνεται πως θα είναι και το ρύγχος.
Την φετινή χρονιά έρχονται μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς της F1, οι μεγαλύτερες μετά το 2009. Αλλαγές που υπόσχονται να κάνουν τα μονοθέσια πιο γρήγορα αλλά και με πιο επιθετική όψη.
Η προηγούμενη γενιά μονοθεσίων δέχθηκε σκληρή κριτική την εμφάνισή τους, με αποκορύφωμα τις άσχημες μύτες που είχαν σχεδόν όλες οι ομάδες. Ο Pat Symonds, ο οποίος έπαιξε σημαντικό ρόλο στις αλλαγές του 2017, τόνισε πως τα μονοθέσια θα είναι υπέροχα και πάλι.
«Πιστεύω πως τα μονοθέσια θα μοιάζουν θαυμάσια. Στην αρχή ανησυχούσα ότι τα μονοθέσια θα είναι λίγο ρετρό, αλλά τελικά δεν είναι έτσι. Είναι πολύ όμορφα.»
«Έτσι με όλα αυτά, έχουμε βελτιώσει μερικές περιοχές για να βελτιωθεί η αισθητική των μονοθεσίων. Δεν είναι οι φρικτές μύτες που είχαμε από το 2012 και μέχρι τώρα.»
«Σε αγωνιστικό επίπεδο νομίζω είναι νωρίς για να κρίνουμε, αλλά πιστεύω πως είναι μία καλή ευκαιρία για να αλλάξουν κάποια πράγματα. Αυτό είναι αρκετά καλό γιατί γίνεται ένα reset.»
«Πάντως μπορώ να καταλάβω γιατί η Mercedes δεν ήταν ιδιαίτερα πρόθυμη για οποιαδήποτε αλλαγή.»
Ο Toto Wolff,ωστόσο, δήλωσε πως αν και τα νέα μονοθέσια είναι θεαματικότερα, ο κίνδυνος που ελοχεύει στο να γίνουν λάθος σχεδιαστικές επιλογές είναι μεγαλύτερος.
«Είμαι πιο ενθουσιασμένος για να δω πως θα πηγαίνουν τα μονοθέσια, γιατί όλοι περιμένουμε να είναι γρηγορότερα. Δείχνουν θεαματικά και θα είναι πιο επίπονα για την φυσική κατάσταση των οδηγών.»
«Αλλά όταν έχουμε μία τέτοια αλλαγή κανονισμών, σου δίνονται ευκαιρίες και ρίσκα. Έχουμε βάλει υψηλούς στόχους για το πως θα πρέπει να είναι το μονοθέσιο, όπως και ο κινητήρας. Πιέζουμε στο όριο για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους, αλλά θα είναι αρκετό, ή οι άλλες ομάδες θα δουλέψουν καλύτερα από εμάς; Δεν ξέρω.»
«Αλλά είτε αλλάζουν οι κανονισμοί, είτε όχι, είναι πάντα αυτή η χρονική περίοδος που είμαστε πολύ σκεπτικοί και ρωτάμε τους εαυτούς μας αν τα έχουμε πάει καλά.»
«Αυτή είναι η νοοτροπία μας, δεν μας κάνει πιο χαρούμενους αλλά έτσι πρέπει να λειτουργούμε.»
Ο Pat Symonds στάθηκε και στα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης, που πιθανώς να δημιουργήσουν πρόβλημα στις προσπεράσεις στους πρώτους αγώνες.
«Το σκεπτικό είναι να γίνουν τα μονοθέσια πέντε δευτερόλεπτα ταχύτερα. Δεν υπάρχει όμως λογική γιατί θα πρέπει να γίνει αυτό.»
«Ελπίζω πως αν μη τη άλλο έχουμε μία στρατηγική στην F1. Έχουμε το Strategy Group, αλλά δεν καταλαβαίνουν πραγματικά την σημασία των λέξεων. Ελπίζω πως θα σκεφτούμε καλύτερα τα πράγματα και μέσα από αυτό να δούμε που μπορεί να βρισκόμαστε τα επόμενα χρόνια.»
«Πάντα δούλευα πάνω σε πλάνο τριετίας. Αλλά έχω αναθεωρήσει, δεν μπορώ να περιμένω το τέλος για να αρχίσω ξανά. Κοιτάζω στο τέλος του εξαμήνου, κοιτάω πως θα είναι τους επόμενους έξι μήνες και βλέπω τι αξίζει και τι όχι. Νομίζω πως και η F1 πρέπει να κάνει κάτι παρόμοιο. Πέντε χρόνια αντί για τρία, λόγω την πολυπλοκότητας του θέματος.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify