Στην τελευταία επίσημη ημέρα δοκιμών πριν την έναρξη της χρονιάς του MotoGP, ο Francesco Bagnaia και η Ducati έδειξαν την δύναμή τους, διαλύοντας το ρεκόρ πίστας και έχοντας επτά μοτοσυκλέτες στο top 8.
O παγκόσμιος πρωταθλητής έδειξε ταχύς από νωρίς και μετά το μέσον της ημέρας συνέχισε να καταρρίπτει το ρεκόρ πίστας του Πορτιμάο, σταματώντας τελικά το χρονόμετρο στο 1:37.968 (!), μια τρομερή βελτίωση σε σχέση με το 1:38.725 που είχε θέσει ο ίδιος το 2021.
Στην τριάδα τον συνόδεψε ο Johann Zarco, ο οποίος υπογράμμισε την δυναμικότητα της Ducati για φέτος, σταματώντας τρία δέκατα πίσω από τον Bagnaia. Τρίτος και ενδεχομένως ο πιο ανακουφισμένος αναβάτης του φετινού grid, ήταν ο Fabio Quartararo. Περιγράφοντας την σημερινή δοκιμή ως «ένα πολύ μεγάλο βήμα», ο Γάλλος κατάφερε να βρει πάνω από ένα 1 δευτερόλεπτο σε σχέση με χθες.
Η VR46 είδε τους Luca Marini και Marco Bezzecchi να καταλαμβάνουν την τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, ενώ η κυριαρχία της Ducati συνεχίστηκε με τους Enea Bastianini, Alex Marquez και Jorge Martin να βάζουν επτά μοτοσυκλέτες του ιταλικού brand στην κορυφαία οκτάδα. Ο Alex Marquez ήταν ψηλά από νωρίς και είχε δύο πτώσεις, με την μια σημαντική. Ο ομόσταυλός του, Fabio di Giannantonio δεν συμμετείχε, καθώς υπέστη διάσειση μετά την χθεσινή άσχημη πτώση του.
Έννατος βρέθηκε ο Brad Binder, μισό δευτερόλεπτο πίσω από την πρωτοπορία, ενώ δεν απέφυγε και πτώσεις, οι οποίες όμως δεν τον επηρέασαν. Ο Aleix Espargarο έκλεισε την δεκάδα, με τον Ισπανό να προβληματίζεται από την υστέρηση βελτίωσης σε σχέση με τις Ducati και κοιτώντας τις επιλογές του όσον αφορά μια επέμβαση που θα χρειαστεί να κάνει στο χέρι του.
Πιο πίσω, ο Joan Mir ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της Honda, οκτώ δέκατα πίσω από τον Bagnaia, ενώ τον ακολοήθησαν οι Marc Marquez και Alex Rins, κλείνοντας το τρίπτυχο για τον κατασκευαστή.
Στα των τεχνικών ζητημάτων, τα αεροδυναμικά βοηθήματα που δοκιμάστηκαν φάνηκαν να ξεπερνούν κάθε προηγούμενο standard για το MotoGP, με την Honda να δοκιμάζει ψηλότερα πτερύγια πίσω από την σέλα σε στυλ Ducati, ενώ η Yamaha (εικονιζόμενη παρακάτω), δοκίμασε ένα μεγάλο στοιχείο στο ίδιο σημείο, θυμίζοντας ένα μικρότερο που έχει δοκιμάσει εδώ και καιρό η Aprilia.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify