Με την συμμετοχή της Andretti στην F1 να εκκρεμεί, παρά την έγκριση που δόθηκε από την FIA, η Alpine γνωστοποίησε ότι η αρχική συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές για την παροχή μονάδων ισχύος, δεν υφίσταται πια, επαναφέροντας αμφότερες στο στάδιο των διαπραγματεύσεων.
Τι κι αν η Andretti Global βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στην είσοδο της στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έπειτα από την ικανοποίηση όλων των κριτηρίων που έθεσε στην αντίστοιχη διαδικασία, η παγκόσμια ομοσπονδία, ο δρόμος παραμένει γεμάτος εμπόδια. Αφενός, η ανάγκη συμφωνίας της κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, FOM, καθώς και της ιδιοκτήτριας του σπορ, Liberty Media, αφετέρου πλέον η λήξη του προσυμφώνου συνεργασίας με την Alpine-Renault, για την παροχή κινητήρων.
Η τελευταία εξέλιξη προέκυψε μετά τις δηλώσεις του υπηρεσιακού επικεφαλής της Γαλλικής ομάδας, Bruno Famin, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η συμφωνία των δύο πλευρών έχει παρέλθει εδώ και αρκετούς μήνες.
Αναλυτικότερα, ο Famin έκανε λόγο για τους όρους του προσυμφώνου, οι οποίοι ναι μεν διασφάλιζαν την συνεργασία, υπό την προϋπόθεση ότι οι Αμερικανοί θα εξασφάλιζαν την παρουσία τους στο πρωτάθλημα, σύμφωνα με τον αρχικό τους προγραμματισμό, αρχής γενομένης από το 2025.
Παρά την σύμπραξη της Andretti με την General Motors -υπό την φίρμα της Cadillac-, οι ιθύνοντες από το Detroit δεν έχουν δεσμευτεί μέχρι στιγμής για την κατασκευή κινητήρων, ούτε και βρίσκονται ανάμεσα στους κατασκευαστές που περιλαμβάνονται στην λίστα εκείνων που υπέγραψαν την συμμετοχή τους, ενόψει του 2026, οπότε και θα πραγματωθούν αλλαγές στην σύσταση των μονάδων ισχύος.
Για τον λόγο αυτό κατέστη αναγκαία η συμφωνία με κάποιον από τους υπάρχοντες κατασκευαστές, προκειμένου να καλυφθεί το κενό στην μεταβατική αυτή περίοδο, μέχρις ότου ανακύψουν νέες εξελίξεις ως προς τις προθέσεις του Αμερικανικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Famin λοιπόν επεσήμανε ότι υπάρχει στασιμότητα στις όποιες συζητήσεις, οι οποίες θα ξεκινήσουν πλέον όταν η Andretti λάβει την έγκριση που απαιτείται, ώστε να επικαιροποιήσει την παρουσία της στο grid. Παράλληλα, ο Γάλλος παράγοντας ανέφερε ότι το πλαίσιο της συμφωνίας έχει ουσιαστικά προκαθοριστεί, ωστόσο είναι αδήριτη η ανάγκη να σημειωθεί πρόοδος στην διαδικασία εισόδου, εφόσον η παροχή κινητήρων από έναν κατασκευαστή, σε μία πελατειακή ομάδα πρόκειται για μία διεργασία που απαιτεί χρόνο.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του: «Είχαμε ένα προσύμφωνο με την Αndretti, το οποίο έχει λήξει πλέον, διότι υποτίθεται πως θα τους είχαν εγγυηθεί μία θέση στην F1, μέχρι μία συγκεκριμένη ημερομηνία. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλουμε να συνεργαστούμε μαζί τους, θα πρέπει να διαπραγματευτούμε ένα επίσημο συμβόλαιο. Επομένως, την δεδομένη χρονική στιγμή δεν έχουμε κάποια συμφωνία με την Andretti.
«Όλοι γνωρίζουν πως έχουν τα πράγματα, χρειαζόμαστε την απόφαση της F1, προτού συνεχίσουμε με την Αndretti. Εξακολουθούμε να είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος μαζί τους. Είχαμε προσυμφωνήσει κάποιους όρους για να γίνει η συμφωνία. Αναμένουμε να ικανοποιηθούν λοιπόν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχουμε διαφοροποιήσει την διαδικασία.
«Δίχως να αναφέρομαι μόνο στην Andretti, ξεκινάμε την χορήγηση μερών του κινητήρα για μία σεζόν, πολύ νωρίτερα από την έναρξη της. Βέβαια εξαρτάται από το πως θα έχει η κατάσταση, υπάρχουν κάποια πράγματα που θα μπορούμε να κάνουμε και κάποια άλλα που δεν θα καταφέρουμε να πράξουμε. Προς το παρόν δεν έχει νόημα να μιλάμε για αυτό, εφόσον δεν υπάρχει καν η βάση για τις συζητήσεις.»
Τέλος, ο Famin δεν παρέλειψε να αποτυπώσει την άποψη της ομάδας του, για το ενδεχόμενο προσθήκης ακόμη μίας στο πρωτάθλημα της F1, τονίζοντας πως παρά την όποια συμφωνία υπάρξει για παροχή κινητήρων, η Andretti θα πρέπει να αποδείξει πως μπορεί να αποδώσει προστιθέμενη αξία στο πρωτάθλημα, ώστε να λάβει την έγκριση των υπολοίπων συμμετεχόντων.
«Δεν είμαστε εναντίον μίας επιπλέον ομάδας, αν και εφόσον δώσει προστιθέμενη αξία στην επιχείρηση μας ως σύνολο και στην F1 γενικότερα. Είναι στην δικαιοδοσία της F1 και της FOM να εκτιμήσουν ποια είναι πραγματικά η αξία που μπορεί να δώσει μία επιπλέον ομάδα. Αν πράγματι οδηγηθούν στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μεγάλη προστιθέμενη αξία, θα ήμασταν χαρούμενοι με το ενδεχόμενο αυτό.
«Αυτό που δεν επιθυμούμε είναι μία επιπλέον ομάδα που θα ελαττώσει την αξία των επενδύσεων μας στο πρωτάθλημα. Βέβαια, αν έχουν έτσι τα πράγματα, τότε θα ταχθούμε εναντίον ενός τέτοιου ενδεχόμενου.»
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify