Ο Mattia Binotto έδωσε εξηγήσεις μετά το τέλος του Βρετανικού GP, για τις επιλογές στρατηγικής της Ferrari στην διάρκεια του αγώνα, χαρακτηρίζοντας σωστές την πλειοψηφία τους.
Ο Binotto είδε τον ένα του οδηγό, Carlos Sainz, να κατακτά την παρθενική νίκη της καριέρας του αφενός, αφετέρου ο έτερος οδηγός της Scuderia, Charles Leclerc, τερμάτισε τον αγώνα στην τέταρτη θέση, χάνοντας μια σημαντική ευκαιρία να κόψει περισσότερους βαθμούς από τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός είχε μια δύσκολη μέρα, αντιμετωπίζοντας ζητήματα με το πάτωμα του μονοθεσίου του, που τον έφεραν μόλις στην έβδομη θέση στον τερματισμό.
Ο Leclerc ηγούταν της κούρσας μέχρι το σημείο που εγκατέλειψε τον αγώνα ο Esteban Ocon και βγήκε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Σε μια απόφαση που εξέπληξε, η Ferrari έβαλε φρέσκο σετ μαλακής γόμας ελαστικών στον Sainz, όπως άλλωστε έπραξαν οι περισσότερες ομάδες με τους οδηγούς τους, αφήνοντας εκτός τον Leclerc που παρέμεινε στα σκληρά ελαστικά που φορούσε.
Το γεγονός αυτό τον έφερε σε δυσχερή θέση στην επανεκκίνηση του αγώνα, με συνέπεια να δεχθεί προσπέρασμα από τον ομόσταβλο του, τον Sergio Perez αλλά και τον Lewis Hamilton και έτσι να χάσει πολύτιμο έδαφος και μια ανεπανάληπτη ευκαιρία για νίκη που θα τον έφερνε σε πιο πλεονεκτική θέση για την συνέχεια.
Ο Binotto στις δηλώσεις του προσπάθησε να εξηγήσει τους λόγους που οδήγησαν στην συγκεκριμένη απόφαση, που δεδομένα προκάλεσε αίσθηση. Υπεραμύνθηκε των επιλογών της ομάδας του, τονίζοντας ότι το σκεπτικό αφορούσε το ότι ο Leclerc είχε πιο φρέσκα ελαστικά από τον ανταγωνισμό, που θα του έδιναν την δυνατότητα να επιτεθεί στους τελευταίους γύρους, σε συνδυασμό με την σημαντική φθορά της μαλακής γόμας που είχαν τοποθετήσει οι υπόλοιποι.
Ο Leclerc φάνηκε ιδιαίτερα εκνευρισμένος μετά την καρό σημαία, έχοντας μάλιστα και έναν έντονο διάλογο με τον Ιταλό επικεφαλής της Ferrari στο parc ferme. Ο Βinotto προσπάθησε στην προκειμένη περίπτωση να διασκεδάσει τις εντυπώσεις του συμβάντος αυτού, εντούτοις το κλίμα στο εσωτερικό της ομάδας είναι σε κάθε περίπτωση τεταμένο, καθώς προηγήθηκαν κι άλλες στιγμές έντασης στην διάρκεια του αγώνα στο Silverstone.
Aναλυτικά όσα επεσήμανε ο Mattia Binotto:
«Δεν υπήρχε επαρκής διαφορά ώστε να αλλάξουμε ελαστικά και στους δύο οδηγούς μας, διότι ο δεύτερος θα έχανε χρόνο στο pitstop και παράλληλα θα έπεφτε πιο πίσω στην κατάταξη. Εφόσον λοιπόν αποφασίσαμε να σταματήσουμε τον ένα από τους δύο, γιατί επιλέξαμε τον Carlos[Sainz]; Διότι ο Charles[Leclerc] είχε την πρωτοπορία, άρα θα παρέμενε στην κορυφή της κατάταξης.
«Τα ελαστικά του ήταν πιο φρέσκα σε σύγκριση με εκείνα του Carlos. Είχε ελαστικά τα οποία ήταν έξι ή εφτά γύρους πιο φρέσκα και σε καλύτερη κατάσταση από εκείνα του Sainz. Και εκείνος με την αλλαγή του και την παρουσία του στην δεύτερη θέση θα είχε την δυνατότητα να αμυνθεί τουλάχιστον στο πρώτο κομμάτι της πίστας, μιας και γνώριζε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πιο δύσκολο αν είχε και εκείνος τα σκληρά.
«Αυτός είναι ο λόγος που πήραμε αυτή την απόφαση. Έπειτα ελπίζαμε να υπάρξει μεγαλύτερη φθορά στα μαλακά ελαστικά, ώστε ο Charles να έχει μεν 3-4 δύσκολους γύρους αρχικά, αλλά την ευκαιρία να επανακάμψει στην συνέχεια. Όμως τα μαλακά δεν φθάρηκαν όσο ελπίζαμε. Οι αποφάσεις μας ήταν οι σωστές σε κάθε περίπτωση.
«Αν είχε σταματήσει ο Leclerc, ίσως οι υπόλοιποι να είχαν παραμείνει στην πίστα και ενδεχομένως να βρισκόταν στην τέταρτη θέση με τα μαλακά ελαστικά και μονοθέσια μπροστά του. Θα είχε καταφέρει να κερδίσει θέσεις; Δεν είμαι σίγουρος. Είναι εύκολο να λες τι θα μπορούσες να κάνεις διαφορετικά εκ των υστέρων. Είχαμε άλλο ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στην λάθος στιγμή, όπου ηγούμασταν άνετα στον αγώνα.
Ως προς τον διάλογο με τον Leclerc, μετά το τέλος του αγώνα, ο Binotto τόνισε ότι:
«Αρχικά, γνώριζα ότι ήταν απογοητευμένος, γεγονός που είναι κατανοητό διότι προηγούταν στον αγώνα, ένιωθε άνετα στο να κινηθεί γρήγορα, όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για εκείνον η σημερινή και ως προς το πρωτάθλημα, καθώς ο Verstappen αντιμετώπιζε κάποια προβλήματα, ενόσω ο Charles ήταν πρώτος.
«Επομένως, όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα, είχε ένα δύσκολο τελευταίο κομμάτι στον αγώνα και δίχως αμφιβολία ήταν στεναχωρημένος. Όταν τον συνάντησα το ήξερα αυτό. Αυτό που του είπα ήταν ότι έκανε έναν φανταστικό αγώνα για άλλη μια φορά, διότι είχε έναν εξαιρετικό πρώτο γύρο και μετά την επανεκκίνηση ο τρόπος που οδήγησε και προστάτευε την θέση του, ήταν αξιοθαύμαστος.
«Του είπα να παραμείνει ψύχραιμος και να ηρεμήσει. Στάθηκε για άλλη μια φορά άτυχος, καθώς ένα αυτοκίνητο ασφαλείας είναι κακοτυχία, όταν προηγείσαι μιας κούρσας λίγους γύρους πριν το τέλος. Και νομίζω ότι συνολικά αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν θα πρέπει να απογοητευτούμε περισσότερο.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify