F1|Ανάλυση αναβαθμίσεων ( Ferrari και Lotus) ύστερα από το Κορεάτικο GP.

[box type=”info”]Αποκλειστικά στο Totalf1.gr o Ανδρέας Μουζούρης, γνώστης της επιστήμης της αεροδυναμικής με βλέψεις στον επαγγελματισμό, από την Κύπρο αναλύει τις αναβαθμίσεις που είχε η Lotus και η Ferrari στο GP της Κορέας. Με illustration που φτιάχνει ο ίδιος αναλύει τα τεχνικά της F1 σε απλά και κατανοητά Ελληνικά. Περιμένουμε σχόλια σας…[/box]

Στον Κορεάτικο αγώνα της Φόρμουλα 1, 2 ομάδες έφεραν σημαντικές αναβαθμίσεις.

Lotus

Η Lotus ανακοίνωσε πριν από τον αγώνα ότι θα δοκίμαζε μια καινούργια διάταξη εξατμίσεων  παρόμοια με αυτή που χρησιμοποίησε η McLaren ως πρωτοπόρος από την αρχή της σαιζόν και που σχεδόν όλες οι ομάδες δεν άργησαν να αντιγράψουν  με εξαίρεση βέβαια τις τρεις μικρότερες ομάδες, την Caterham , την Marussia και φυσικά την HRT, αλλά και την Williams. Η νέα διάταξη των εξατμίσεων εκμεταλλεύεται το λεγόμενο Coanda effect, το οποίο είναι η τάση των υγρών να έλκονται σε μια κοντινή επιφάνεια. Πήρε το όνομα του από τον Ρουμάνο Henri Coanda, ο οποίος ήτανε ο πρώτος που αναγνώρισε την πρακτική εφαρμογή αυτού του φαινομένου στην ανάπτυξη αεροσκαφών. Με το νέο σύστημα, επιτυγχάνουν την στόχευση των καυσαερίων δίπλα στους πίσω αεραγωγούς των φρένων, μπροστά από τον διάχυτη όπου το τζετ καυσαερίων συναντά μια σειρά από αεροδυναμικά κομμάτια τα οποία με την παραγωγή δυνών καταφέρνουν να αλλάξουν την κατεύθυνση των καυσαερίων μεταφέροντας τα μέσα στον διαχύτη  αυξάνοντας την ταχύτητα της ροής του αέρα και παράγοντας περισσότερη κάθετη δύναμη ενώ ταυτοχρόνως σφραγίζει αεροδυναμικά τον διάχυτη μειώνοντας την διαρροή του αέρα μεταξύ του κενού του διαχύτη και του οδοστρώματος.

Η περιοχή γύρο από τις εξατμίσεις, σε αντίθεση με άλλες ομάδες, δεν είναι φτιαγμένη από ανθρακονήματα επικαλυμμένα με ένα ανθεκτικό στην θερμότητα υλικό, αλλά πρόκειται για ένα μέταλλο, το πιο πιθανόν Inconel, ένα κράμα χρωμίου και νικελίου, το οποίο προσφέρει εξαιρετικη αντοχή στην θερμότητα με το μειονέκτημα του βάρους.

Η Lotus έχει επίσης πρόσθεση ένα καινούργιο αεροδυναμικό κομμάτι στους πίσω αεραγωγούς των φρένων το οποίο κατευθύνει το τζετ καυσαερίων προς τον διάχυτη.

 

Η Lotus χρησιμοποίησε το καινούργιο σύστημα μόνο στο μονοθέσιο του Raikkonen. Παρακάτω βλέπετε μια άμεση σύγκριση μεταξύ των δύο διατάξεων, πρώτη είναι η καινουργια διάταξη την οποία χρησιμοποίησε ο Raikkonen και δεύτερη είναι η παλιότερη διάταξη την οποία χρησιμοποίησε ο Grosjean λόγο του ότι μόνο μια πρόλαβαν οι μηχανικοί να ετοιμάσουν πίσω στο εργοστάσιο της Lotus στο Ένστοουν του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το καινούργιο σύστημα φαίνεται να έχει δουλέψει καθώς ο Raikkonen ήταν ταχύτερος από’ ο Grosjean κατά 3 δέκατα του δευτερολέπτου ενώ ήταν κατά μέσο όρο ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργός, όταν και οι δύο οδηγοί κατάφερναν να περάσουν στο 3ο μέρος των προκριματικών.  Οπότε οι πρώτες ένδειξης δείχνουν μια βελτίωση τεσσάρων δεκάτων στην απόδοση του μονοθέσιου  Αναμένετε να ύπαρξη μια περαιτέρω βελτίωση στην απόδοση στους επόμενους αγώνες καθώς θα ξεκλειδώσουν σιγά σιγά όλη την απόδοση που προσφέρουν οι καινούργιες εξατμίσεις με μια διαφορετική προσέγγιση στο setup του μονοθέσιου στο οποίο να αρέσκεστε περισσότερο η διάταξη των καινούργιων εξατμίσεων.

 

 Ferrari

Η Ferrari έφερε μικρές αναβαθμίσεις στην Korea, στοχεύοντας την παραγωγή περισσότερης κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος του μονοθέσιου  Κατά την διάρκεια των ελεύθερων δοκιμαστικών της Παρασκευής, εξέτασαν την ίδια πίσω αεροτομή που χρησιμοποιήθηκε και στο Βελγικό GP. Ο λόγος είναι η παράξενη φύση της πίστας της Κορέας αφού συνδυάζει τρείς μακριές ευθείες στην αρχή του γύρου ενώ ακολουθούν γρήγορες στροφές. Έκαναν την σύγκριση μεταξύ χαμηλής και ψηλής κάθετης δύναμης. Τελικά διάλεξαν να χρησιμοποιήσουν την πίσω πτέρυγα με την ψηλότερη κάθετη δύναμη.

Η πρώτη μικρή αναβάθμιση είναι ένα νέο πτερύγιο στους μπροστινούς αεραγωγούς των φρένων, η οποία παράγει μια δίνη για την βελτίωση της ροής του αέρα στο πίσω μέρος του μονοθέσιου. Αυτό δείχνει το πόσο πολύπλοκα έχουν γίνει τα μονοθέσια την σήμερον ημέρα αφού ένα κομμάτι στο μπροστινό μέρος του μονοθέσιου επηρεάζει το πίσω μέρος.

Οι άλλες δύο αναβαθμίσεις έχουν χρησιμοποιηθεί σε προηγούμενους αγώνες αλλά αντικαταστάθηκαν με καινούργια κομμάτια που η Ferrari πίστευε ότι ήτανε αναβαθμίσεις ενώ στην πραγματικότητα όπως αποδείχθηκε έκαναν κακό στην απόδοση του μονοθέσιου  Η μια από τις δύο αναβαθμίσεις είναι η γεννήτριες δυνών που βρίσκονται κάτω από τα καθρεφτάκια του πιλότου. Αυτές οι γεννήτριες δινών βοηθούσαν στο να μείνει επικολλημένη η ροή του αέρα στο επάνω μέρος των πλευρικών εισαγωγών βοηθώντας τα καυσαέρια από τις εξατμίσεις να φτάσουν στον διάχυτη  Στο πρώτο παρακάτω σχέδιο βλέπετε τα κομμάτια που χρησιμοποιήθηκαν στους προηγούμενους αγώνες αλλά μετά αντικαταστάθηκαν από καινούργια κομμάτια (2π σχέδιο) που στο τέλος αποδείχθηκε ότι δεν δούλευαν όπως έπρεπε και στον Κορεάτικο αγώνα χρησιμοποιήθηκαν τα κομμάτια στο 1ο σχέδιο.

 

Η άλλη αναβάθμιση βρίσκετε δίπλα απο τον διάχυτη  Όπως και την προηγούμενη αναβάθμιση το μικρό τούνελ στο 1ο σχέδιο χρησιμοποιήθηκε σε προηγούμενους αγώνες ενώ μετά αφαιρέθηκε (2ο σχέδιο) αφου οι δοκιμές στην αεροσήραγγα της Ferrari το έκριναν αχρείαστο. Μετά από τα προβλήματα που ανακάλυψε ότι είχε η Ferrari με την αεροσήραγγα της αποφάσισε να τα ξαναχρησιμοποιήσει.

 

To προσωπικό blog του Ανδρέα : http://technicalf1explained.blogspot.gr/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

GR|16ο Ράλλυ Κορίνθου: Αποτελέσματα

Next Article

WRC| Rally Σαρδηνίας- Review 1ης-2ης μέρας- Η εκδίκηση του Hirvonen

Related Posts