F1|Δοκιμές συστήματος προστασίας του πιλοτηρίου από την FIA!

Το Ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA Institute,  που ασχολείται με τη βελτίωση της ασφάλειας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχει ολοκληρώσει τις προκαταρκτικές δοκιμές ενός συστήματος για την προστασία του πιλοτηρίου-κόκπιτ των μονοθεσίων της Formula 1.

Το Ινστιτούτο συνεργάστηκε με τη Lotus για την κατασκευή ενός  ρολού (φωτό) μπροστά από το πιλοτήριο που εκτρέπει οτιδήποτε πλησιάζει το πιλοτήριο του οδηγού  όπως πχ  ένα λάστιχο ή ακόμη και αυτοκίνητο.

Το κυλινδρικό σύστημα (roll hoop),  λειτουργεί  ως διάφραγμα μπροστά από το κόκπιτ του οδηγού  και μπορεί να αντέξει εύκολα τις επιπτώσεις ενός ελαστικού 20 κιλών  που ‘’κινείται’’  με 225 χλμ/ώρα .

Η βελτιωμένη ασφάλεια στο κόκπιτ αποτελούσε πρόβλημα για τις ομάδες μετά το θάνατο του Henry Surtees, γιος του πρώην πρωταθλητή της F1 John, όταν ένα ελαστικό ‘’χτύπησε’’ το κεφάλι του κατά τη διάρκεια ενός αγώνα Formula 2 στο Brands Hatch (Ιούλιος 2009) .

Ακόμη  ο Felippe Massa  είχε αντίστοιχο περιστατικό όταν χτυπήθηκε στο κεφάλι από ένα ελατήριο το 2009 στο Ουγγρικό γκρν-πρι, ενώ  ο  Michael Schumacher  γλύτωσε από… τύχη όταν το 2010, η Force India του  Vitantonio Liuzzi που προσέκρουσε τη  Mercedes του λίγο έλειψε να τον χτυπήσει …

Η προστασία του κόκπιτ είναι η τελευταία καινοτομία με στόχο τη μείωση  των επιπτώσεων και των τραυματισμών,  μετά από επιτυχημένες εργαστηριακές δοκιμές  .
Ο Andy Moeller, Τεχνικός Σύμβουλος του FIA Institute, λέει ότι : «Η η δοκιμή έγινε με επιτυχία. Το ρολό ‘’έπαιξε το ρόλο του’’ απομακρύνοντας έναν… ιπτάμενο τροχό  από το κεφάλι του οδηγού. Στο εργαστήριο ρίξαμε τον τροχό προς το μονοθέσιο, τόσο από το κέντρο όσο και από πολλές γωνίες» , πρόσθεσε, αλλά παραδέχθηκε ότι «η συσκευή απαιτεί περαιτέρω δοκιμές καθώς βρίσκεται στο αρχικό στάδιο. Δεν είμαστε ακόμη σε μια τελική λύση». .

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Previous Article

WRC| Hirvonen ΄΄Στην κατάσταση που βρισκόμαστε μία είναι η επιλογή: flatout΄΄

Next Article

F1| Massa και Vettel στην ίδια [ποδοσφαιρική] ομάδα...

Related Posts