F1 2018: Το πρωτάθλημα, το έχασε η Ferrari!

Όπως και το 2010, 2012 οι κόκκινοι δεν άντεξαν στην πίεση, το ένα λάθος έφερε το άλλο και οι ασημί διατήρησαν για 5η χρονιά τους τίτλους.

του Τάκη Πουρναράκη

Διάβασα τις δηλώσεις του Verstappen για το φετινό πρωτάθλημα. Ο Ολλανδός λέει ότι κι άλλοι οδηγοί όπως ο ίδιος ή ο Ricciardo ή ο Vettel θα κέρδιζαν με το μονοθέσιο που οδηγούσε ο Hamilton. Επίσης λέει ότι δε θα ήθελε να είναι στην ίδια ομάδα με Hamilton ή Vettel. Ο Ολλανδός ξέρει καλά πως αντίπαλός του στην κούρσα του τίτλου τα επόμενα χρόνια θα είναι ο Leclerc οπότε προσπαθεί να δημιουργήσει σχετικό κλίμα.

Πράγματι φέτος ο Hamilton ήταν αλάνθαστος και στις κρίσιμες στιγμές έδινε το 100% των δυνατοτήτων του. Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για να διατηρήσει τον τίτλο. Χρειάστηκε να τα κάνουν όλα λάθος(!) οι κόκκινοι που για πρώτη φορά στην υβριδική εποχή της F1, είχαν το κορυφαίο μονοθέσιο, ώστε να πάρει προβάδισμα ο Βρετανός μετά την Γερμανία. Εκεί όπου ο Vettel έχασε μια σίγουρη νίκη γλιστρώντας εκτός πίστας λόγω βροχής, ενώ προηγούνταν, στον 52ο γύρο.

Παραταύτα κατά την άποψή μου δεν κρίθηκε εκεί το πρωτάθλημα. Οι κόκκινοι που ξεκίνησαν τη σεζόν με νίκες, επανήλθαν μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα, ο Vettel πήρε μια εμφατική νίκη στο Σπα μειώνοντας τη διαφορά από τον πρωτοπόρο Hamilton στους 14 βαθμούς. Το πρωτάθλημα χάθηκε στη Μόντσα, σίγουρα έπαιξε ρόλο σ’ αυτό, ο αιφνίδιος χαμός του Sergio Marchionne.

Το Σάββατο στη Μόντσα, οι κόκκινοι, μετά από πολλά χρόνια πέτυχαν το 1-2 στις κατατακτήριες δοκιμές. Μέσα στο ναό της ταχύτητας εκεί όπου οι Mercedes λόγω ισχύος της υβριδικής μηχανής είχαν το πάνω χέρι τα προηγούμενα χρόνια, οι Ferrari θριάμβευσαν με το Raikkonen στην pole και το Vettel δίπλα του. Την επόμενη μέρα στον αγώνα ήρθε η καταστροφή! Η οποία ξεκίνησε από την επίσκεψη των νέων αφεντικών του FCA Group στα πάντοκ. Ο αιφνίδιος θάνατος του εμβληματικού Sergio Marchionne  στα τέλη Ιουλίου έφερε αναστάτωση στους κόλπους της πολυεθνικής εταιρείας. Ακολούθησε εποχή διαξιφισμών, παραγκωνισμών σ’ ένα παιχνίδι εντυπώσεων, για το ποιος έχει το πάνω χέρι.

Οι επικεφαλής της FCA τίμησαν την παράδοση της επίσκεψης στα πάντοκ της Μόντσα, στον εντός έδρας αγώνα για τη Ferrari εκεί όπου διακυβεύονται πολλά ειδικά σε επίπεδο ψυχολογίας. Έκαναν όμως ένα κομβικό λάθος την Κυριακή το πρωί. Αντί να περάσουν όλο το χρόνο τους με τους Vettel, Raikkonen και τους μηχανικούς της Ferrari συζητώντας για τη στρατηγική του αγώνα και εμψυχώνοντάς τους για την νίκη πήγαν και κάθισαν 90 λεπτά στα πιτ της Alfa Romeo Sauber με τον Leclerc. Το μήνυμα ξεκάθαρο: Ο Raikkonen φεύγει και ο Vettel τίθεται υπό αμφισβήτηση από το νεαρό ταλαντούχο Μονεγάσκο.

Το αποτέλεσμα αυτού του μηνύματος, το ζήσαμε στον πρώτο γύρο στη Μόντσα: Ο Vettel με ψυχολογία παγιδευμένου λύκου, επιτίθεται στο Raikkonen ανεπιτυχώς, χάνει τη θέση του και ο Hamilton αρπάζει την ευκαιρία και παίρνει μια ανέλπιστη νίκη παρότι το μονοθέσιό του δεν ήταν καλύτερο. Το κλίμα στα πιτ της Ιταλικής ομάδας γίνεται εκρηκτικό, μοιραία ίσως, η εξέλιξη του μονοθεσίου παίρνει λάθος δρόμο. Είναι η δεύτερη φορά που συμβαίνει αυτό μες τη χρονιά, η πρώτη ήταν στο Ισπανικό GP. Τότε οι μηχανικοί της Scuderia αντέδρασαν γρήγορα, δυο αγώνες μετά ο Vettel επέστρεψε στις νίκες στον Καναδά.

Πηγή: LAT Images

Δεν έγινε όμως το ίδιο μετά τη Μόντσα. Στη Σιγκαπούρη όπου θεωρητικά η Ferrari είχε πλεονέκτημα, το μονοθέσιο ήταν στο πουθενά. Ο Hamilton παίρνει 3 νίκες σε Σιγκαπούρη, Ρωσία, Ιαπωνία και η υπόθεση τίτλος τελειώνει.

Οι μηχανικοί της Ferrari βρίσκουν το λάθος στην εξέλιξη, κάνουν βήματα πίσω και επαναφέρουν το μονοθέσιο σε ανταγωνιστική φόρμα. Ο Raikkonen κερδίζει στο Ώστιν μετά από χρόνια και οι φίλαθλοι αναδεικνύουν αυτό το GP στο καλύτερο της χρονιάς με διαφορά. Η ανάγνωση απλή, θέλουν ανατροπές και όχι προβλέψιμες νίκες του Hamilton. Μια ματιά στα στατιστικά της υβριδικής εποχής αρκεί για να διαπιστώσει κανείς πως ο Βρετανός κερδίζει έναν στους δυο αγώνες (51 στους 100).

Το πρωτάθλημα φέτος το έχασε η Ferrari. Οι λόγοι δυο: Τα οδηγικά λάθη του Vettel σε Αζερμπαϊτζάν, Γερμανία, Ιταλία και τα λάθη στην εξέλιξη του μονοθεσίου μετά την Ιταλία.

Αξίζει να σταθούμε σε μερικά ακόμη θέματα φέτος: Δυο ομάδες επέδειξαν αξιοσημείωτη πρόοδο ο λόγος για τις Renault, Alfa Romeo Sauber. Οι Γάλλοι έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων τους και προβλέπω ότι το 2019 θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικοί. Πιστεύω ότι μπορεί να φέρουν σε δύσκολη θέση την Red Bull για την 3η θέση στους κατασκευαστές. Η Alfa Romeo Sauber σημείωσε την μεγαλύτερη πρόοδο ανάμεσα στις 10 ομάδες φέτος. Ανέδειξε το Leclerc το 2018, με την προσθήκη του Raikkonen το 2019 αλλά και ικανών μηχανικών σε συνδυασμό με τα λεφτά και την δυναμική της Alfa Romeo  πιθανόν θα αποτελέσει την μεγάλη αποκάλυψη της νέας σεζόν. Μην σας εκπλήξει αν δώσει μάχη με την Haas για την 5η θέση.

Τέλος συζητήθηκε πολύ η αποχώρηση του Alonso. Θεωρώ υποκριτές όσους λένε πόσο καλός οδηγός είναι. Προφανώς είναι! Τούτου δοθέντος γιατί η F1 τον άφησε να φύγει και δεν του δόθηκε μια θέση σε κορυφαία ομάδα; «Γιατί δεν τον θέλει κανείς λόγω χαρακτήρα”» είναι η απάντηση και κάπου εδώ τελειώνει και αυτή η συζήτηση.

Για να δει κανείς πως θα διαμορφωθούν οι ισορροπίες το 2019 θα πρέπει να αξιολογήσει την επίδραση των νέων τεχνικών κανονισμών. Για το πρωτάθλημα θα δώσουν μάχη Mercedes και Ferrari. Η Red Bull θα προβληματιστεί με τη Honda όπως και ο Vettel με το Leclerc. Renault, Alfa Romeo Sauber θα ανέβουν ενώ η πρώην Force India νυν Racing Point παρότι έχει διασφαλιστεί οικονομικά θα διαγράψει αρνητική πορεία καθώς έχουν μείνει πολύ πίσω στην εξέλιξη του νέου τους μονοθεσίου. Η επιστροφή του Kubica θα είναι άδοξη ενώ πολύ δύσκολη θα είναι η χρονιά για την McLaren.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

TotalRacing Awards 2018: Η μεγαλύτερη θετική έκπληξη της χρονιάς (poll)

Next Article

«Ταπεινός» παραμένει ο Wolff, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ της Ferrari

Related Posts