Την προηγούμενη Παρασκευή, τελευταία μέρα των δοκιμών εξέλιξης η FIA έβγαλε μια ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι ο έλεγχος της υβριδικής μηχανής της Ferrari ολοκληρώθηκε (σ.σ: είχε ξεκινήσει το Σεπτέμβριο) και οι δυο πλευρές ήρθαν σε συμφωνία, οι λεπτομέρειες της οποίας δεν θα γνωστοποιηθούν.
Κατά την προσωπική μου εκτίμηση μεγαλύτερη ακόμη σημασία από το περιεχόμενο της συμφωνίας έχει η στιγμή γνωστοποίησής της. Την τελευταία μέρα δοκιμών, τη στιγμή που όλοι αξιολογούν όσα είδαν σ’ αυτό το 6ημερο. Στα αυτιά μου ακούγεται ως εξής: «Για να μην ρεζιλευτούμε όλοι, η Ferrari φέτος θα τηρήσει τους κανόνες, αυτό θα την επηρεάσει λίγο βέβαια όσον αφορά στην απόδοση της υβριδικής μηχανής».
Το οξύμωρο είναι ότι αναλύοντας τις τελικές ταχύτητες των μονοθεσίων όταν αυτά βρίσκονταν σε προσομοίωση αγώνα, ταχύτερος όλων με χρήση DRS στο τέλος της ευθείας ήταν ο Raikkonen με την Alfa Romeo με 320km/h. Κοντά του βρέθηκαν οι Ferrari, Racing Point με 317km/h, την ίδια στιγμή η Mercedes ήταν στα 309km/h. Το όφελος της Red Bull όταν ανοίγει το DRS που φτάνει τα 29km/h πιθανόν οφείλεται σε slip streaming. Παραταύτα δεικνύει την αεροδυναμική απόδοση του συνόλου ας σημειωθεί ότι οι υπόλοιποι δεν κερδίζουν πάνω από 20km/h.
Η βροχή που έπεσε την προτελευταία μέρα των δοκιμών έδωσε την δυνατότητα στις ομάδες να δοκιμάσουν και τα ενδιάμεσα ελαστικά αλλά και τα βρόχινα. Επίσης η Pirelli παρουσίασε μια δομή ελαστικού ειδικά για το οβάλ τμήμα της νέας πίστας στο Zandvoort της Ολλανδίας. Η δομή αυτή είναι ενισχυμένη ενώ και η πίεση του ελαστικού αυξάνεται κατά 2 PSI. Επιπλέον σύμφωνα με την Pirelli η διαφορά ανάμεσα στην γόμα C5 και στη γόμα C4 είναι 0.45 sec. Τούτου δοθέντος η διαφορά χρόνων ανάμεσα σε Mercedes, Red Bull μετριέται σε εκατοστά του δευτερολέπτου.Ας σημειωθεί ότι στην Αυστραλία θα είναι διαθέσιμες οι τρεις μεσαίες γόμες στη γκάμα της Pirelli, ήτοι οι C2, C3, C4.
Στη Mercedes αυτή τη βδομάδα αντιμετώπισαν ένα πρόβλημα στην υβριδική μηχανή. Ο Hamilton τόνισε ότι το νέο μονοθέσιο αποτελεί ένα σαφές βήμα προόδου. Ο τεχνικός διευθυντής James Allison τόνισε: «Είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε δουλειά στον τομέα της αξιοπιστίας ώστε να φτάσουμε τα στάνταρ μας ενόψει της πρεμιέρας. Αν τα καταφέρουμε νομίζω πως έχουμε σημαντικές πιθανότητες για μια καλή παράσταση στη Μελβούρνη».
Οι ασημί σε 6 μέρες συμπλήρωσαν 903 γύρους στη Βαρκελώνη ήτοι την απόσταση 13.5 GP. Ο ρυθμός αγώνα ήταν πολύ δυνατός, πάνω από μισό δευτερόλεπτο καλύτερος από των αντιπάλων τους και το μόνο θέμα αφορά στην αξιοπιστία της υβριδικής μηχανής καθώς αντιμετώπισαν ένα πρόβλημα οι ίδιοι και άλλα τέσσερα η Williams. Προσωπικά δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι ξεκινούν ως φαβορί τη χρονιά.
Από την πλευρά της η Red Bull είναι σαφές ότι έχει βρει τη χρυσή τομή στη συνεργασία με τη Honda. Ότι δεν κατάφερε με τους Ιάπωνες η McLaren, το καταφέρνει η RBR.
Ο Verstappen μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών τόνισε: «Είμαι έτοιμος για τη Μελβούρνη, ήταν καλή η προετοιμασία των δυο τελευταίων βδομάδων. Κανένα μονοθέσιο δεν είναι τέλειο, ποτέ, πίεσα για να βρω το όριο του μονοθεσίου και να ξέρω τι ρυθμό μπορεί να δώσει στη Μελβούρνη. Οι Mercedes είναι επίσης πολύ γρήγορες όπως αναμένονταν αλλά καλύτερα να επικεντρωθούμε στο τι κάνουμε εμείς. Ελπίζω να είμαστε ανταγωνιστικοί στην Αυστραλία.»
Αν δει κανένας παλιότερες δοκιμές εξέλιξης τότε στη Red Bull μπορούν να περηφανεύονται ότι είχαν το καλύτερο ξεκίνημα των τελευταίων επτά ετών. Συμπλήρωσαν 780 γύρους και σε ρυθμό αγώνα ήταν εφάμιλλοι της Ferrari. Είχαν ένα θέμα με την πίσω ανάρτηση και οι επανειλημμένες έξοδοι του Verstappen δείχνουν ότι πιθανόν η RB16 να είναι νευρική στο όριο.
Τώρα στη Ferrari είναι ευχαριστημένοι από το δεύτερο τριήμερο δοκιμών, αξίζει να τονιστεί ότι την τελευταία μέρα ο Leclerc συμπλήρωσε 181 γύρους ή 843 km πίσω από το τιμόνι της SF1000. Ο επικεφαλής της ομάδας Mattia Binotto δήλωσε: «Είμαι ικανοποιημένος από τις χειμερινές δοκιμές. Ακολουθήσαμε τελείως διαφορετική προσέγγιση φέτος, το πρώτο 3ημερο δοκιμάσαμε όλες τις πιθανές διαμορφώσεις του μονοθεσίου. Η απόδοση δεν είναι αυτή που θέλουμε στον ένα γύρο. Όσον αφορά στην αξιοπιστία και στο ρυθμό αγώνα είμαστε ικανοποιημένοι».
Οι κόκκινοι δεν εντυπωσίασαν στις δοκιμές εξέλιξης. Η υβριδική τους μηχανή δεν αποδίδει το ίδιο με αποτέλεσμα να έχουν χάσει το σημαντικό πλεονέκτημα που είχαν στις ευθείες. Βέβαια έχουν βελτιώσει την κάθετη δύναμη στο μονοθέσιο τους, πράγμα που προφανώς έχει αυξήσει τις απώλειες λόγω αεροδυναμικών αντιστάσεων. Η υψηλότερη κάθετη δύναμη τους δίνει πλεονέκτημα στις αργές στροφές που υστερούσαν πέρυσι. Αν πιστέψουμε τον Binotto ότι δεν έκρυβαν τίποτα και είναι πίσω από τη Mercedes τότε μια ακόμη χρονιά χαμένη για το Μαρανέλο.
Προφανώς πίσω από τις τρεις μεγάλες ομάδες δίνεται μια μεγάλη μάχη για την 4η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Μια θέση που πέρυσι πήρε η McLaren αλλά φέτος θα χρειαστεί προσπάθεια για να την διατηρήσει απέναντι στις Racing Point, Renault.
Η ροζ Mercedes εντυπωσίασε στις δοκιμές εξέλιξης με 782 γύρους σε 6 μέρες. Πόση απ’ αυτή την απόδοση οφείλεται στο περσινό σχέδιο της W10 και πόση στην ρευστότητα που εξασφαλίζει ο δισεκατομμυριούχος οδηγός και μεγαλομέτοχος Lance Stroll δεν είναι σαφές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Perez έκανε λόγο για το καλύτερο μονοθέσιο που έχει οδηγήσει στην καριέρα του. Σίγουρα θα υπάρξει μεγάλη κόντρα ανάμεσα στις 3 ομάδες για την 4η θέση.
Όπως αντίστοιχα θα υπάρξει μάχη για την 7η θέση ανάμεσα στην Alfa Romeo και στην Alfa Tauri. Η παρουσία της Alfa Romeo προβληματίζει γενικώς καθότι εκκρεμούν οι προγραμματικές δηλώσεις της νέας εταιρείας που δημιουργείται από τη συνένωση FCA-PSA. Είναι βέβαιο πως η ομάδα δε θα συνεχίσει έτσι τα επόμενα χρόνια. Ή θα αποχωρήσει, ή θα γίνει ανταγωνιστική. Προσωπικά βλέπω πιο πιθανό το πρώτο.
Χρόνοι δοκιμών εξέλιξης
Θέση | Οδηγός | Χρόνος | Γόμα |
1 | Valtteri Bottas | 1’15.732 | C5 |
2 | Max Verstappen | 1’16.269 | C4 |
3 | Daniel Ricciardo | 1’16.276 | C5 |
4 | Charles Leclerc | 1’16.360 | C5 |
5 | Lewis Hamilton | 1’16.410 | C5 |
6 | Esteban Ocon | 1’16.433 | C5 |
7 | Sergio Perez | 1’16.634 | C5 |
8 | Carlos Sainz | 1’16.820 | C4 |
9 | Sebastian Vettel | 1’16.841 | C5 |
10 | George Russell | 1’16.871 | C5 |
11 | Daniil Kvyat | 1’16.914 | C4 |
12 | Robert Kubica | 1’16.942 | C5 |
13 | Romain Grosjean | 1’17.037 | C4 |
14 | Pierre Gasly | 1’17.066 | C4 |
15 | Kimi Raikkonen | 1’17.091 | C5 |
16 | Lance Stroll | 1’17.118 | C3 |
17 | Nicholas Latifi | 1’17.313 | C5 |
18 | Antonio Giovinazzi | 1’17.469 | C5 |
19 | Kevin Magnussen | 1’17.495 | C4 |
20 | Lando Norris | 1’17.550 | C2 |
21 | Alexander Albon | 1’17.5732 | C3 |
To πρωτάθλημα ξεκινά σε 13 μέρες στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης (15/3).
Αρχική δημοσίευση: mononews.gr
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify