Πέρασαν λοιπόν 3 μήνες από τότε που έπεσε η καρό σημαία στη Βραζιλία και ο Sebastian Vettel πανηγύρισε τον 3ο παγκόσμιο τίτλο του, ενώ εμείς οι φαν του σπορ είχαμε αρχίσει ήδη να μετράμε αντίστροφα για τις πρώτες παρουσιάσεις των ομάδων και τις δοκιμές εξέλιξης του χειμώνα για να βαρέσει ξανά η αδρεναλίνη…. κόκκινο.
Αρχές Φλεβάρη και όλοι περιμέναμε να δούμε τα πρώτα δείγματα γραφής απ΄τα νέα μονοθέσια έτσι για να πάρουμε μια μικρή γεύση για το τι περιμένουμε να δούμε τη φετινή χρονιά.
Στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης που έγιναν στην πίστα της Jerez οι ομάδες έκαναν τα πρώτα τεστ στα καινούρια ΄΄όπλα΄΄ τους, δοκιμάζοντας αξιοπιστία και αξιολογήσεις ελαστικών και διαφόρων συστημάτων καθώς αυτά είναι και οι βάσεις για την νέα χρονιά.
Αμέσως μετά ακολούθησαν άλλες 2 δοκιμές εξέλιξης αυτή τη φορά στην πίστα της Βαρκελώνης, εκεί όπου διεξάγεται και το Ισπανικό GP. Το πρόγραμμα των ομάδων άλλαζε σιγά σιγά καθώς έπρεπε να κάνουν περισσότερα αεροδυναμικά τεστ περισσότερη αξιολόγηση των νέων ελαστικών της Pirelli και αρκετές προσωμοιώσεις αγώνα με διαφορετικά φορτία καυσίμου και ελαστικά.
Kαι εμείς οι φαν κολλημένοι σε live timing και σε streams περιμέναμε να δούμε έστω και σε δοκιμές την δυναμική των ομάδων. Σε τέτοιου είδους δοκιμές δε μπορείς να καταλάβεις και πολλά. Οι ομάδες κρύβουν πράγματα όσο μπορούν μέχρι την Αυστραλία, εκεί όπου τα ψέμματα θα τελειώσουν και όλοι θα πατήσουν τέρμα γκάζι.
Καθώς είμαστε μόλις μια βδομάδα πριν την έναρξη του πρωταθλήματος θα ήθελα να πω την άποψη μου για τις κορυφαίες ομάδες, έστω και αν είναι νωρίς και χωρίς να έχω δει κάτι που βγάζει ασφαλή συμπεράσματα.
Mercedes: Έδειξε πως μάζεψε τη διαφορά (όχι όλη) σε σχέση με πέρσι και επίσης πιστεύω πως στον έναν γρήγορο γύρο θα είναι αρκετά δυνατό μονοθέσιο. Δεν ξέρω για τη διάρκεια που θα έχει η ομάδα στην εξέλιξη της και το αν μπορούν να διαχειρηστούν κάτι τέτοιο. Μακάρι να κάνουν καλή δουλειά και να είναι μέσα στο πρωτάθλημα μέχρι το τέλος για να έχουμε πολλές μάχες.
Lotus: Αρκετά σταθερό γυρολόγιο σε race sim και γρήγορο. Είχαν ένα θεματάκι με τη φθορά των ελαστικών (όπως και άλλοι) όμως πιστεύω πως έχουν κάνει ένα βήμα εμπρός σε σχέση με πέρσι. Με τον Kimi για οδηγό ξανά φέτος πιστεύω πως θα είναι αρκετά κοντά στις πρώτες ομάδες.
Μclaren Mercedes: Έφυγε ο Hamilton και ο Button παίρνει το νούμερο 1 στην ομάδα και την ευκαιρία να έχει ξανά μια ομάδα επάνω του. Το μονοθέσιο δείχνει να μην έχει ”ξεκλειδωθεί”τελείως και να θέλει αρκετό ψάξιμο και στο setup και στη διαχείριση των ελαστικών όμως παραμένει ένα πολύ γρήγορο μονοθέσιο το οποίο μπορεί να διεκδικήσει νίκες.
Scuderia Ferrari: Όταν ένας Alonso και ένας Massa λένε ότι η F138 είναι << άλλος πλανήτης>> σε σχέση με την F2012 τα λέει όλα. Πέρσι τέτοιο καιρό ακούγαμε διάφορα αρνητικά σχόλια από αρκετό κόσμο και ακόμα περισσότερο απ΄τον Ισπανό όταν έλεγε πως είμαστε 2 sec πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η F138 δείχνει αρκετά σταθερή και σε αργές και σε γρήγορες στροφές ενώ οι πληροφορίες δείχνουν πολύ υψηλή τελική ταχύτητα. Ένα απ΄τα θέματα που είχε στις δοκιμές η Ferrari ήταν στα ελαστικά της και την φθορά στην αρχή των τέστ. Μένει να δούμε αν έχουν κάνει βήμα μπροστά στο Maranello σε αυτόν το τομέα.
Red Bull Racing: Οι πρωταθλητές είναι μια ομάδα που με έχει μπερδέψει αρκετά. Δεν ξέρω αν είναι όντως πολύ γρήγορη η αν είναι αλήθεια αυτά που λένε απ΄την Αυστριακή ομάδα ότι δεν είναι σταθερή η RB9 και έχει προβλήματα με το setup της. Δεν πάτησαν ποτέ τέρμα γκάζι όπως και οι άλλες κορυφαίες ομάδες και παραμένουν ένα μεγάλο ερωτηματικό, ενώ ο Vettel δήλωσε πως δεν είναι ευχαριστημένος απ΄τα νέα ελαστικά που έφερε για φέτος η Pirelli.
Πιστεύω θα έχουμε ένα αρκετά δυνατό πρωτάθλημα και θα μείνουμε ευχαριστημένοι απ΄τις μάχες που θα παρακολουθήσουμε. Μια βδομάδα έμεινε λοιπόν. Ξημερώματα Παρασκευής έχουμε ξενύχτι.
Formula 1 is back !
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify