Το πλέον αναμενόμενο GP -για την F1 ως οντότητα- λαμβάνει σάρκα και οστά, με τον 21ο και προ-τελευταίο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος να φέρνει οδηγούς και ομάδες στην έρημο της Νεβάδα και πιο συγκεκριμένα στην “πόλη της αμαρτίας”, το Λάς Βέγκας.
Γενικές πληροφορίες
Από καταβολής της αγοράς του σπορ από την Liberty Media, υφίστατο η επιθυμία για επέκταση της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. Παρά την ύπαρξη δύο αγώνων επί των H.Π.Α. , οι ιδιοκτήτες της F1 αναζητούσαν έναν προορισμό-σήμα κατατεθέν, οραματιζόμενοι έναν αγώνα με διαφορετικό ύφος, σε συνάρτηση πάντοτε με τις εμπορικές επιδιώξεις τους.
Ο τόπος που επιλέχθηκε ήταν το Λάς Βέγκας, πόλη της αμαρτίας όπως αναγράφεται στην εισαγωγή, πρωτεύουσα του τζόγου για κάποιους άλλους, σε κάθε περίπτωση μία περιοχή με ισχυρό υπόβαθρο από όποια πλευρά και αν το εξετάσουμε. Η Liberty αποφάσισε λοιπόν την δημιουργία ενός σιρκουί στο κέντρο της πόλης, με χάραξη που περικλείει ουσιαστικά όλα τα σημεία αναφοράς της.
Χαρακτηριστικότερη είναι η συμπερίληψη του διάσημου Strip, της οδού εκείνης στην οποία εδράζονται τα διασημότερα ξενοδοχεία και φυσικά καζίνο του Λάς Βέγκας. Η πίστα εκτείνεται σε μήκος 6,2 km, με 17 στροφές να απαρτίζουν την αγωνιστική διαδρομή και απώτερο στόχο την επίτευξη μέσης ωριαίας ταχύτητας, αντίστοιχης με παραδοσιακούς προορισμούς του σπορ, όπως η Monza ή και το Spa.
H μεγάλη ευθεία που διέρχεται του Strip έχει μήκος 1,9 χλμ, καθιστώντας την την μεγαλύτερη του πρωταθλήματος, ενώ η αντίστοιχη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, αλλά και εκείνη που έπεται αυτής, στον πρώτο τομέα, να προκαλούν ίλιγγο και συνάμα πονοκεφάλους στους μηχανικούς των ομάδων ως προς την χαρτογράφηση των κινητήριων μονάδων ισχύος.
Το μείγμα συμπληρώνουν τα τρία έντονα σημεία φρεναρίσματος, στο τέλος των ευθειών και μεγαλύτερη πρόκληση τις συνθήκες διεξαγωγής του αγώνα. Το νυχτερινό σκηνικό στο οποίο θα τελεστεί το σύνολο του τριημέρου, συνεπάγεται εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες σε αέρα και οδόστρωμα, ένεκα της μορφολογίας της ευρύτερης περιοχής, δηλαδή της ερήμου της Νεβάδα. Η απόδοση και η επίδραση των ελαστικών κρίνεται πιο σημαντική από κάθε άλλη φορά, σε συνάρτηση βέβαια και με την λειτουργία των μονάδων ισχύος.
Το πόνημα της Liberty Media, που έχει αναλάβει άλλωστε εξ ολοκλήρου την ευθύνη του αγώνα, έχοντας δαπανήσει συνολικά περίπου μισό δις δολάρια, για την αγορά της έκτασης που εδράζονται τα pit, αλλά και την κατασκευή τους, σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών, θα προσελκύσει τα μάτια, όχι μόνο το φιλοθεάμονος κοινού, αλλά και του συνόλου της αθλητικής κοινότητας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η F1 επισκέπτεται το Λάς Βέγκας. Γυρνώντας το ημερολόγιο πίσω στις αρχές της δεκαετίας του 1980, η πόλη φιλοξένησε για δύο σεζόν, το 1981 και το 1982, το GP του Caesars Palace, εφόσον η πίστα τοποθετούταν στο parking του πασίγνωστου και ομώνυμου ξενοδοχείου-καζίνο.
Οι Alan Jones με Williams και Michele Alboretto με Tyrrell, ήταν αντίστοιχα οι νικητές των δύο αγώνων, που συμπτωματικά συνέπιπταν με την ολοκλήρωση των πρωταθλημάτων εκείνων και τον καθορισμό της έκβασης τους.
Το 1981 ο Nelson Piquet κατέκτησε τον πρώτο εκ των τριών τίτλων του, οδηγώντας για την Brabham και τερματίζοντας την αρχική εκδοχή του αγώνα στην πέμπτη θέση και την επόμενη χρονιά ο Keke Rosberg με την Williams εξασφάλισε το μοναδικό παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του, καταλαμβάνοντας επίσης την πέμπτη θέση.
Στην επιστροφή της τοποθεσίας έπειτα από 41 χρόνια, η Pirelli θα διαθέσει στους οδηγούς την πιο μαλακή γκάμα των διαθέσιμων γομών των ελαστικών της, τις C3-C4-C5 και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η επίδραση τους στα τεκταινόμενα σε αγωνιστικό επίπεδο.
Γύροι: 50
Μήκος Πίστας: 6,201 km
Απόσταση Αγώνα: 310,05 km
Ρεκόρ Γύρου: –
Πρόγραμμα
Η μεγάλη ιδιαιτερότητα του τριημέρου αυτού σχετίζεται με το ωράριο διεξαγωγής του. Για πρώτη φορά από το 1985 και το GP της Νοτίου Αφρικής, αγώνας της F1 θα λάβει χώρα Σάββατο και παράλληλα την μεταφορά των υπολοίπων διαδικασιών, το βράδυ της Πέμπτης και της Παρασκευής για το Λάς Βέγκας.
Σκοπός των διοργανωτών να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα των διεργασιών τους σε ώρες prime-time για την Αμερικανική τηλεόραση, εφόσον η μάχη της pole θα ξεκινήσει ακριβώς τα μεσάνυχτα για την περιοχή και τα κόκκινα φώτα για την εκκίνηση του μεγάλου αγώνα θα σβήσουν στις 22:00 το βράδυ του Σαββάτου.
Η αναγωγή στα ελληνικά δεδομένα, φέρνει τις διαδικασίες σε πρωινές ώρες, λόγω και της διαφοράς δέκα ωρών της χώρας μας με την γεωγραφική ζώνη που υπάγεται το Λάς Βέγκας. Το FP1 και το FP3 θα διεξαχθούν νωρίς το πρωί της Παρασκευής και του Σαββάτου, το FP2 και οι κατατακτήριες στις 10:00 το πρωί των ίδιων ημερών και τέλος ο αγώνας θα αρχίσει στις 08:00 το πρωί της Κυριακής για την Ελλάδα.
Παρασκευή 17 Νοεμβρίου
FP1: 06:30-07:30
FP2: 10:00-11:00
Σάββατο 18 Νοεμβρίου
FP3: 06:30-07:30
Κατατακτήριες: 10:00-11:00
Κυριακή 19 Νοεμβρίου
Αγώνας: 08:00
Για το συγκεκριμένο τριήμερο παρατηρείται διαφοροποίηση στην τηλεοπτική κάλυψη, καθ’ ότι ο Ant1 ανακοίνωσε πως όλες οι διαδικασίες του τριημέρου θα μεταδοθούν ζωντανά, μόνο από την συνδρομητική πλατφόρμα του ομίλου Ant1+, συμπεριλαμβανομένου και του αγώνα. Η ελεύθερη μετάδοση αφορά την μαγνητοσκοπημένη προβολή του αγώνα, στις 15:00 το μεσημέρι της Κυριακής. Φυσικά, υπάρχει κι η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας της Formula 1, το F1TV, το οποίο θα έχει, μέσω συνδρομής, κάθε session του τριημέρου, με αποκλειστικά onboard πλάνα και ξεχωριστές επιλογές μετάδοσης.
Το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώνεται, με την ακροτελεύτια στάση του προγράμματος να γίνεται, ως είθισται τα τελευταία χρόνια, στο Άμπου Ντάμπι και την πίστα της Yas Marina, το ερχόμενο τριήμερο 24-26 Νοεμβρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify