Το Καναδικό grand prix θα λάβει χώρα τις επόμενες ημέρες και θα αποτελέσει τον έβδομο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της formula 1. Είναι ένας αγώνας ξεχωριστός σε μια τοποθεσία που όλο το χρόνο χρησιμοποιείται ως μητροπολιτικό πάρκο και τρεις μέρες φιλοξενεί αγώνα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η διαδρομή, βρίσκεται στο «νησάκι της Παναγίας» στο Μοντρεάλ δίπλα στο κέντρο κωπηλασίας των Ολυμπιακών αγώνων που είχαν λάβει χώρα το 1972. Η πίστα που φέρει το όνομα του Καναδού αδικοχαμένου πρώην οδηγού της Ferrari, Gilles Villeneuve, είναι δεξιόστροφη και παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον οδηγικά. Μετά την εκκίνηση τερματισμού τα μονοθέσια φρενάρουν δυνατά για την πρώτη αριστερή στροφή που βγάζει στην πολύ αργή δεξιά όπου μετ την εκκίνηση τα μονοθέσια θα στριμωχτούν επικίνδυνα. Ακολουθεί ένα γρήγορο δεξί εσάκι και μετά από αυτό ολοκληρώνεται το πρώτο σκέλος της πίστας. Ακολουθεί μια μεσαίου μήκους ευθεία που καταλήγει σε ένα δεξί «πονηρό» εσάκι όπου το πάτημα πάνω από τα κερμπ πρέπει να είναι ιδανικό για καλύτερη επιτάχυνση στην επόμενη ευθεία, που περνά από το σημείο στο οποίο ο Kubica είχε ένα από τα πιο τρομακτικά ατυχήματα στην σύγχρονη ιστορία της f1 το 2007, στο τιμόνι της BMW-Sauber. Μετά από αυτή την μεσαίου μήκους ευθεία ακολουθεί μια δεξιά πολύ αργή φουρκέτα στην οποία το φρενάρισμα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο καθώς ακολουθεί η μεγάλη πίσω ευθεία της πίστας που αποτελεί πολύ καλή ευκαιρία για προσπέρασμα. Η μεγάλη αυτή ευθεία καταλήγει σε ένα πολύ γρήγορο δεξί chikane όπου τα μονοθέσια περνάνε με περισσότερα από 200χμ/ώρα πάνω από τα κερμπ, ξακρίζοντας πολύ στην εξωτερική του chikane περνώντας ξυστά από τον διάσημο «τοίχο των πρωταθλητών» όπου πολλοί πρωτοκλασάτοι πιλότοι είχαν την στιγμή τους τα περασμένα χρόνια. Μετά από αυτό το chikane ολοκληρώνεται ένας γύρος στην πίστα του Μοντρεάλ.
Στο καναδικό Grand Prix πολυνίκης με μεγάλη διαφορά είναι ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής M.Schumacher με επτά νίκες, ακολουθεί ο Piquet με 3 ενώ π δεύτερος εν ενεργεία οδηγός σε νίκες είναι ο Hamliton με 2 νίκες. Στους κατασκευαστές η Ferrari προσμετρά 13 νίκες, η McLaren 12 και η Williams 7 ενώ αξιοσημείωτο είναι πως η Ferrari έχει να κερδίσει από το 2004 όπου στο τιμόνι ήταν ο Michael Schumacher.
Σε γενικές γραμμές η πίστα του Μοντρεάλ μπορεί να θεωρηθεί απαιτητική. Δοκιμάζει αρκετά την σταθερότητα των μονοθεσίων με τα επαναλαμβανόμενα και ταχύτατα κερμπ ενώ στον τομέα της αεροδυναμικής δεν δοκιμάζει στο έπακρο τα μονοθέσια. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα ανταπεξέλθουν οι ομάδες σε αυτή την νέα δοκιμασία ιδίως με την μεταχείριση των ελαστικών που παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην φετινή σεζόν. Θα είναι άραγε ένα τριήμερο χωρίς δεδομένα όπως ακριβώς έχουμε δει προηγουμένως μέσα στην χρονιά;
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify