Αλλάζει η φιλοσοφία των ελαστικών από το 2021

SILVERSTONE, UNITED KINGDOM – JULY 11: Pirelli tyre on McLaren MCL34 during the British GP at Silverstone on July 11, 2019 in Silverstone, United Kingdom. (Photo by Gareth Harford / LAT Images)

Τη φιλοσοφία των ελαστικών θέλει να αλλάξει η Formula 1 από το 2021, συμβαδίζοντας με τις αλλαγές στον σχεδιασμό των μονοθέσιων.

Λίγες μέρες μετά την δημοσίευση του προσχεδίου των κανονισμών του ’21 σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό των μονοθέσιων, έχει αρχίσει πλέον να ξετυλίγεται το κουβάρι του συνολικού κανονιστικού πλαισίου – και στο επίκεντρο είναι και τα ελαστικά.

Η τωρινή λογική των γομών της Pirelli περιστρέφεται γύρω από την άποψη πως τα ελαστικά που φθείρονται έντονα, οδηγούν σε περισσότερα pit stops, και κατά συνέπεια σε περισσότερο θέαμα και δράση στην πίστα.

Σπάνια έχει αποδειχθεί αυτό, και πιθανόν να αλλάξει για το 2021, αφού τα νέα μονοθέσια (τα οποία θα υιοθετήσουν τη φιλοσοφία του ground effect) θα ασκούν ακόμα πιο έντονες δυνάμεις στα ελαστικά, και το ‘high degradation’ δεν θα ενδείκνυται για τη ζωή τους (ή και την ασφάλεια των οδηγών).

Ο επικεφαλής των τεχνικών θεμάτων για τα πρωταθλήματα μονοθέσιων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δήλωσε σχετικά:

«Θέλουμε να έχουμε ελαστικά που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να παλεύουν χωρίς να έχουν να διαχειριστούν τη φθορά, χωρίς να πρέπει να επιτεθούν σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο.

«Τα τωρινά ελαστικά είναι το προϊόν που ζητήθηκε από την Pirelli να κατασκευάσει, και πιστεύω ότι πρέπει να τους ζητήσουμε διαφορετικά πράγματα.»

Ο επικεφαλής του τεχνικού επιτελείου της F1, Pat Symonds, παραδέχθηκε πως η προσέγγιση που πήραν για τα ελαστικά στο παρελθόν ήταν λανθασμένη, τονίζοντας πως οι συζητήσεις για το 2021 έχουν ήδη ξεκινήσει:

«Πιστεύω πως στο παρελθόν ζητούσαμε λάθος πράγματα [από την Pirelli]. Είναι ένα πολύ περίπλοκο πρόβλημα, αλλά είναι κάτι για το οποίο ακόμα δεν έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα.

«Κάνουμε δουλειά στον προσομοιωτή και υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε, αλλά πιστεύουμε πως τα pit stops είναι σημαντικά στην F1.

«Ξέρουμε πως το κοινό λατρεύει αυτά τα 2-3 δευτερόλεπτα, οπότε κι εμείς θέλουμε να έχουμε pit stops στους αγώνες. Ίσως το πιο εύκολο θα ήταν να έχουμε ελαστικά σαν εκείνα του Le Mans που θα άντεχαν πάρα πολύ, αλλά μετά θα στερούμασταν τα pit stops.

«Έχω μιλήσει με μερικές από τις ομάδες οι οποίες θα μας βοηθήσουν με αυτό το θέμα, αλλά είναι δύσκολο.

«Συμφωνώ απόλυτα με τον Νικόλα: ζητούσαμε τα λάθος πράγματα από την Pirelli τα τελευταία χρόνια. Τα ελαστικά που φθείρονται έντονα δεν ήταν η σωστή επιλογή, θεωρώ.»

Πηγή: motorsport.com

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

WRC Podcast 2019 (ep.03): Η χρονιά της Hyundai

Next Article

Valtteri Bottas και Juha Kankkunen οδηγούν το Toyota Yaris WRC [video]

Related Posts