Ο Max Verstappen εκμεταλλεύτηκε τα λάθη της Ferrari για να πάρει την 2η συνεχόμενη νίκη εντός έδρας, κάνοντας ευτυχισμένους χιλιάδες οπαδούς.
Το πέσιμο της καρό σημαίας χτες στο Red Bull Ring ήταν ιστορικό. Σηματοδότησε το τέλος στο βαρετό σερί νικών των Mercedes (σ.σ: μη γελιέστε οι ασημί θα επιστρέψουν πιο δυνατοί), έφερε την πρώτη νίκη της Honda από το 2006 και το Ουγγρικό GP με τον Jenson Button και δικαίωσε τον Dietrich Mateschitz που είδε για 2η συνεχή χρονιά την ομάδα του να κερδίζει εντός έδρας με κατάμεστες κερκίδες σε μια πίστα μοναδική.
Ο χθεσινός αγώνας έφερε μια μεγάλη ανατροπή για πρώτη φορά φέτος οι Mercedes δεν κέρδισαν και ο Μπότας έσωσε τα προσχήματα με την 3η θέση του βάθρου. Καλύτερα από πέρυσι που ήταν και οι δυο εκτός βάθρου. Οι ασημί αποδίδουν την υστέρησή τους στην υψηλή θερμοκρασία.
Ο Bottas είπε χαρακτηριστικά: «Ήταν δύσκολο. Υποφέραμε πολύ από την υπερθέρμανση των υβριδικών μηχανών, έπρεπε να αφήνουμε το γκάζι στο τέλος της ευθείας για να κρατήσουμε τις θερμοκρασίες χαμηλά. Ήταν δύσκολο να οδηγήσεις, γι’ αυτό δεν μπορούσαμε να επιτεθούμε ούτε να αμυνθούμε. Ήταν μάχη επιβίωσης οπότε το βάθρο μας ικανοποιεί. Πρέπει να μάθουμε από αυτό, δεν μπορούσαμε να διεκδικήσουμε τη νίκη».
Προς επίρρωση όλων αυτών ο Hamilton τόνισε πως χρειάζονταν να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι 400 -600 μέτρα πριν το σημείο φρεναρίσματος.
Με τις Mercedes να υστερούν στη Ferrari χρειάστηκε ν’ αυτοκτονήσουν πολλές φορές για να χάσουν τον αγώνα χτες. Πρόβλημα σ’ ένα σωληνάκι πίεσης αέρα στην υβριδική μηχανή του Vettel στέρησε από τους κόκκινους το 1-2 στις δοκιμές. Η επιλογή της μαλακής γόμας στο Q2 (σ.σ: κάηκαν στο χυλό στο Μονακό με το Leclerc και φυσάνε και το γιαούρτι τώρα) ήταν όπως αποδείχτηκε λαθεμένη. Μ’ αυτό τον τρόπο οριοθέτησαν τη δυναμική του Λεκλέρκ και τον έφεραν στους τελευταίους γύρους ευάλωτο έναντι του Verstappen.
Από την πλευρά της Pirelli ήταν ξεκάθαρο πως η ταχύτερη στρατηγική είχε μια αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα. Στη Ferrari έβαλαν τον Leclerc από μαλακή σε σκληρή και τον Vettel σε μαλακή/σκληρή/μαλακή.
Δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα στρατηγικής μέσης/σκληρής γόμας με μακρύ πρώτο μέρος (41 γύρους) είναι αυτά του Sainz από 19ος – 8ος και του Verstappen (31 γύρους) από 8ος – 1ος.
Η εκκίνηση του αγώνα βρήκε το Leclerc να διατηρεί την πρωτοπορία και τον κυριότερο αντίπαλό του, τον Verstappen να χάνει καθώς ενεργοποίησε το anti stall που τον έκοψε. Ο Ολλανδός έπεσε 8οςκαι πολλοί τον ξέγραψαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Vettel πέρασε μπροστά του. Οι Ferrari λόγω της μαλακής γόμας μπήκαν στον 21ο γύρο ο Vettel και στον 22ο γύρο ο Leclerc και έβαλαν τη σκληρή γόμα. Αντίστοιχα οι Mercedes μπήκαν στον 21ο ο Bottas και στον 30ο ο Hamilton. Ο Verstappen, που είχε στο μεταξύ περάσει τους Gasly, Norris, Raikkonen, βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα, αλλά όχι για πολύ. Μπήκε στον 31ο γύρο άλλαξε και αυτός σε σκληρή γόμα και βγαίνοντας άρχισε να πιέζει.
Τα προβλήματα του Hamilton με την εμπρός αεροτομή τον έφεραν πίσω από τον Ολλανδό. Ο Verstappen πέρασε εύκολα τo Vettel και το Bottas και λίγο πριν το φινάλε έφτασε με καταιγιστικό ρυθμό το Λεκλέρκ που προσπαθούσε με ελαστικά 10 γύρους πιο ταλαιπωρημένα εις μάτην ν’ αντισταθεί. «Αφήστε με μόνο,» είπε στους μηχανικούς της Ferrari, ο Μονεγάσκος που τον προειδοποιούσαν για την επέλαση του Ταύρου.
Στον 68ο γύρο σε σύνολο 71 ο Leclerc έπαιξε άμυνα στην έξοδο της στροφής 3 και κατάφερε να κρατηθεί μπροστά. Στον 69ο ο Verstappen στο ίδιο σημείο ήταν πιο απαιτητικός στα φρένα, πήρε την αγωνιστική γραμμή και στην έξοδο ο Leclerc έπρεπε να σηκώσει. Αντ’ αυτού έστριψε δεξιά προς τον Ολλανδό, ακούμπησαν και η Ferrari βρέθηκε στιγμιαία εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν πως επρόκειτο για αγωνιστικό συμβάν και από την πλευρά της Ferrari ο Mattia Binotto τόνισε:
«Σεβόμαστε την απόφαση, είναι στο πνεύμα αφήστε τους ν’ αγωνιστούν, εμείς θα έχουμε κι άλλη ευκαιρία στους επόμενους αγώνες».
Η άποψη του Verstappen για το συμβάν ήταν: «Δεν υπάρχει ποινή. Δεν έκανα ποτέ προς τα αριστερά. Η γραμμή σε πάει αριστερά. Όντας από την εξωτερική έπρεπε να περιμένει. Ήμουν μπροστά. Προσπάθησε να κρατηθεί από την εξωτερική, ήταν αδύνατον».
Η άποψη του Leclerc: «Θα αφήσω τους αγωνοδίκες να κρίνουν. Δεν ξέρω πώς το είδατε απ’ έξω. Στον προηγούμενο γύρο μου άφησε χώρο αλλά όχι στον επίμαχο γύρο, όπου και ακουμπήσαμε».
Αξίζει πριν κλείσουμε να τονίσουμε την πρόοδο της McLaren που πάλι είδε δυο μονοθέσια της στη δεκάδα, την εκπληκτική απόδοση του Norris, την προκλητική υστέρηση του Gaskt που είναι επιβεβλημένο να απομακρυνθεί από τη Red Bull και το διπλό πλασάρισμα των Alfa Romeo στη δεκάδα χάρη στη δύναμη της υβριδικής μηχανής της Ferrari.
Επόμενος αγώνας στις 14/7 το Βρετανικό GP.
Πρώτη δημοσίευση: banks.com.gr
Δείτε επίσης:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify