Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του Sprint στο GP Αυστρίας, με τον Ολλανδό να επικρατεί με σχετική ευκολία, σε μία κούρσα που κατά τ΄ άλλα ήταν εξόχως συναρπαστική και διεξήχθη υπό μεικτές συνθήκες και εμπεριείχε πληθώρα μαχών.
Η βροχή έκανε την επανεμφάνιση της λίγη ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα Sprint στο Red Bull Ring, αυτή την φορά σε τέτοιο βαθμό που έκανε επιτακτική την επιλογή των ενδιάμεσων ελαστικών από την πλευρά των οδηγών. Η εξαίρεση στον κανόνα υπήρξε ο Valtteri Bottas που επέλεξε την παράτολμη λύση της μεσαίας C5 σλικ γόμας, προτού επιστρέψει στα pit στην ολοκλήρωση του γύρου σχηματισμού για να τοποθετήσει και εκείνος με την σειρά του τα ενδιάμεσα.
Πιο αναλυτικά, στην εκκίνηση ο Sergio Perez είχε καλύτερη αντίδραση από τον Max Verstappen, με τον Μεξικανό να τοποθετεί την RB19 του στην εσωτερική και να παίρνει την πρωτιά. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής επιχείρησε να αντιδράσει στην έξοδο της δεύτερης στροφής, για να βρεθεί οριακά εκτός πίστας, ελέω της αμυντικής κίνησης του ομόσταβλου του.
Η συνέχεια ήταν ακόμα πιο δραματική καθώς, ο Verstappen επέστρεψε στην εσωτερική τρίτης στροφής, ωθώντας ουσιαστικά τον Perez εκτός γραμμής για να πάρει πίσω την πρωτιά. O Μεξικανός δεν παρέδωσε ούτε εκεί τα όπλα, συνεχίζοντας την πίεση του στον Oλλανδό, προτού τελικά υποκύψει βρισκόμενος στην εξωτερική της τέταρτης στροφής.
Την μάχη αυτή εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο ο Nico Hulkenberg με την Haas, ο οποίος από την τέταρτη θέση κατάφερε να διατηρηθεί εντός αγωνιστικής γραμμής στο ξεκίνημα του sprint, για να ανέβει δεύτερος στην ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, καθώς ο Γερμανός υπερκέρασε τόσο το εμπόδιο του Perez, όσο και εκείνο του Lando Norris που βίωσε ένα γλίστρημα στην τρίτη στροφή, το οποίο τον έριξε στην δέκατη θέση της κατάταξης.
Πίσω τους οι δύο Aston Martin αλλά και ο Alex Albon κέρδισαν θέσεις έναντι των αντιπάλων τους, όπως άλλωστε και οι δύο Mercedes, με τον Lewis Hamilton να δεσπόζει έχοντας ανέβει από την 18η στην 13η θέση.
Από εκεί και πέρα ο Verstappen άνοιξε την διαφορά του στην κορυφή της κατάταξης, χωρίς επ’ ουδενί να ανησυχήσει για την οριστική έκβαση της κούρσας. Πίσω του εντούτοις επικράτησε χάος, με συνεχείς μεταβολές σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της πίστας.
Ο Hulkenberg κατάφερε να διατηρήσει για το μισό της διάρκειας του sprint, την δεύτερη θέση, προτού τελικά υποκύψει στην ανωτερότητα ρυθμού και απόδοσης των Perez και Carlos Sainz. Ο Albon μαχόταν σθεναρά να παραμείνει στην έβδομη θέση, απέναντι σε εξίσου ταχύτερα μονοθέσια, όπως εκείνα των Esteban Ocon, Charles Leclerc και Lando Norris.
H τριάδα αυτή από κοινού με την αντίστοιχη των Mercedes και του Kevin Magnussen, έδωσαν την μερίδα του λέοντος από πλευράς θεάματος, ενώ ταυτόχρονα η κατάσταση της πίστας βελτιωνόταν σταθερά, βάζοντας στο παιχνίδι και την επιλογή των σλικ ελαστικών.
H μάχη των Ocon-Leclerc-Norris συνεχιζόταν με τους τρεις οδηγούς να ανταλλάσουν χτυπήματα, δίνοντας περιθώριο και στους Russell, Ηamilton να παρεισφρύσουν στην διεκδίκηση βαθμών. Ο Leclerc υπέπεσε σε λάθος στην τελευταία στροφή στον 15ο γύρο, με τον Norris να μην αφήνει ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία που παρουσιάστηκε και να κερδίζει μία θέση σε βάρος του Μονεγάσκου.
Ο Hulkenberg έχανε έδαφος σε σύγκριση με τις Aston Martin, οι οποίες έχοντας τα ενδιάμεσα ελαστικά τους σε καλύτερη κατάσταση, απέσπασαν από τον Γερμανό ,με διαφορά δύο στροφών, την τέταρτη και την πέμπτη θέση αντίστοιχα.
Στο σημείο εκείνο ο πρώτος οδηγός που τόλμησε να περάσει στα σλικ ελαστικά, ήταν ο George Russell, σε ένα στοίχημα που άμεσα φάνηκε να έχει θετικό αντίκτυπο βάσει ρεθμού. Εύλογη απορία ήταν λοιπόν ποιοι εκ των υπολοίπων θα ακολουθούσαν το παράδειγμα του νεαρού Βρετανού.
Οι Hulkenberg, Albon, Leclerc, Hamilton, καθώς και οι οδηγοί του δεύτερου μισού της κατάταξης, επέλεξαν να επισκεφθούν τα pit για αλλαγή ελαστικών και ο αντίκτυπος των κινήσεων αυτών ήταν άμεσος. Ο ρυθμός τους ήταν εμφανώς ταχύτερος από εκείνους που επέλεξαν να παραμείνουν στην πίστα, αλλά η άμμος στην κλεψύδρα άρχισε να στερεύει, με ελάχιστους γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας.
Στην κορυφή ο Verstappen είχε ανοίξει μία πολύ μεγάλη διαφορά από τον Perez και έφτασε εύκολα στην νίκη, κατακτώντας ακόμη μία πρωτιά στην διάρκεια του τριημέρου, όπως επίσης και τους οκτώ βαθμούς που χαρίζονται στον νικητή των αγώνων Sprint.
O Mεξικανός ομόσταβλος του τερμάτισε τον αγώνα στην δεύτερη θέση, συμπληρώνοντας το 1-2 της Red Bull, σε μία στιγμή χαρμολύπης για τον ίδιο, αν λάβουμε υπόψη τα συμβάντα του εναρκτήριου γύρου αφενός, αφετέρου το δύσκολο έργο που θα πρέπει να διατελέσει στον αυριανό αγώνα, τον οποίο θα εκκινήσει από την 15η θέση.
Ο Carlos Sainz έκλεισε την πρώτη τριάδα, πετυχαίνοντας το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα για την Ferrari, σε μία ημέρα όπου οι μεταβαλλόμενες συνθήκες αποδείχθηκαν τροχοπέδη στις φιλοδοξίες για διεκδίκηση ενός καλύτερου τερματισμού.
Οι δύο Aston Martin τερμάτισαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, με τον Lance Stroll μπροστά από τον Fernando Alonso και αμφότερους να έχουν μάχη ως και τον τερματισμό, την οποία εν τέλει ο Ισπανός έχασε οριακά.
Ο Nico Hulkenberg ήταν χωρίς αμφιβολία ο οδηγός της ημέρας, καθώς ο Γερμανός ήταν ο δεύτερος οδηγός μετά τον Russell που τόλμησε να βάλει σλικ ελαστικά, timing που αποδείχθηκε το ιδανικό. Φέρνοντας την C4 γόμα της Pirelli στην ιδανική κατάσταση, υπερκέρασε τα εμπόδια Ocon, Norris(που παρέμειναν με τα ενδιάμεσα) και με καταιγιστικό ρυθμό στο φινάλε, έφτασε μία ανάσα από τις Aston Martin. Mια θαυμάσια επίδοση για την Haas και πολύτιμοι βαθμοί για την ομάδα.
Ο Esteban Ocon στάθηκε εξαιρετικά στην πίστα, καταφέρνοντας εν τέλει να διατηρηθεί για μόλις εφτά χιλιοστά του δευτερολέπτου, μπροστά από τον επελαύνοντα Russell, που συμπλήρωσε την βαθμολογούμενη οκτάδα. Ο Lando Norris έμεινε με την πικρία της ένατης θέσης, ελέω και του ρίσκου να μην επισκεφθεί τα pit στο τέλος, ακολουθούμενος από τον Lewis Hamilton στην δέκατη θέση.
Ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής είχε μάχες με τους Αlbon, Leclerc στα τελευταία στάδια του sprint, οι οποίες τον έφεραν στην δυσάρεστη θέση να απωλέσει αρκετό χρόνο.
Ο Βρετανοταϋλανδός οδηγός της Williams ήταν δεδομένα ο μεγάλος χαμένος της κούρσας, με την ομάδα του να τον φέρνει καθυστερημένα στα pit για την αλλαγή του, τερματίζοντας στην 13η θέση, καθώς τόσο η Ferrari του Leclerc, όσο και ο Oscar Piastri κέρδισαν έδαφος στην πίστα σε βάρος του.
Σημαντικό στοιχείο στο τέλος υπήρξε η επιλογή της μαλακής έναντι της μέσης γόμας, καθώς ερχόταν πιο άμεσα στο επιθυμητό παράθυρο λειτουργίας, δίνοντας προβάδισμα σε όσους την τοποθέτησαν.
Η συνέχεια στο Spielberg δίνεται αύριο με το κυρίως πιάτο του τριημέρου, τον μεγάλο αγώνα, ο οποίος αναμένεται να ξεκινήσει στις 16:00 το απόγευμα.
Αναλυτικά η κατάταξη του Sprint του GP Αυστρίας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify