Ο Sergio Perez κατέκτησε την pole position στις κατατακτήριες δοκιμές του GP του Μαϊάμι, με τον Μεξικανό να ευνοείται από το ολέθριο σφάλμα του Charles Leclerc στο Q3. Ως εκ τούτου δεύτερος βρέθηκε ο Fernando Alonso, με τον Max Verstappen μόλις ένατο ελέω του αλαλούμ στο Q3.
Q1
Οι συνθήκες στην Φλόριντα παρέμειναν εξαιρετικές, με την τυπική ζέστη σε ατμόσφαιρα και άσφαλτο να απαρτίζουν το κλίμα στο οποίο οδηγοί και ομάδες κλήθηκαν να δώσουν την μάχη κόντρα στο χρονόμετρο. Άμεσα η δυναμικότητα των ομάδων εκτέθηκε, δεδομένων των χρόνων που πραγματοποίησαν ευθύς εξ αρχής.
Η Red Bull πήρε το αρχικό προβάδισμα, με τον Verstappen να έχει τα ηνία της κατάταξης έχοντας την τυπική διαφορά τριών με πέντε δεκάτων του δευτερολέπτου από τους διώκτες του, όπως και στις διαδικασίες του τριημέρου που προηγήθηκαν. Ο Ολλανδός κινούταν στο 1:27:363, οι δύο Ferrari και ο Sergio Perez τον ακολουθούσαν στην κατάταξη και από εκεί και πίσω επικρατούσε πανικός.
Η κατάσταση της πίστας βελτιωνόταν γύρο με τον γύρο, στοιχείο που έδινε την δυνατότητα βελτίωσης των ταχύτερων περασμάτων. Ξεχώρισαν οι δύο Haas των Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen που βρέθηκαν πολύ ψηλά στην κατάταξη, όπως επίσης και ο Valtteri Bottas με την Alfa Romeo.
Στην αντίπερα όχθη Mercedes και Aston Martin δυσκολεύονταν ιδιαίτερα να βρουν ρυθμό, με τους Hamilton και Russell να καταφέρνουν στο νήμα να βρουν καθαρούς γύρους που τους έδωσαν την πρόκριση. Στην περίπτωση του Lance Stroll, o Καναδός είχε τις χειρότερες κατατακτήριες του φέτος, μένοντας εκτός συνέχειας στην 18η θέση. Εξίσου χαμηλές πτήσεις για τις δύο McLaren, που παρά τις υποσχέσεις που μοίρασαν οι Lando Norris(κυρίως) και ο Oscar Piastri, κατέλαβαν μόλις την 16η και 19η θέση αντίστοιχα.
Την πεντάδα των αποκλεισμένων συμπλήρωσαν οι Yuki Tsunoda και o τοπικός ήρωας Logan Sargeant. To Q1 συνοδεύτηκε από τα τυπικά φαινόμενα κίνησης στην πίστα, με το συμβάν ανάμεσα στους Magnussen και Hamilton να δεσπόζει. Ο Δανός επιβράδυνε στην 17η και τελευταία στροφή, θέλοντας να αφήσει χώρο για την γρήγορη του προσπάθεια, με τον εφτάκις πρωταθλητή να μην επιβραδύνει εγκαίρως, αποφεύγοντας οριακά την VF-23, με το γεγονός να αναμένεται να διερευνηθεί από τους αγωνοδίκες.
Q2
Στο ίδιο έργο θεατές ως προς τους κορυφαίους συνδυασμούς, με τον Max Verstappen να κινείται ταχύτερα από τους υπόλοιπους, ωστόσο οι δύο Ferrari ανέβασαν και αυτές ρυθμό, κινούμενες σε εφάμιλλο τόνο με τον παγκόσμιο πρωταθλητή. Ο Charles Leclerc ήταν ο πρώτος οδηγός που έσπασε το φράγμα του 1:27, με τον Ολλανδό να ανταπαντά και με 1:26:814 να ηγείται της κατάταξης και στο Q2.
O Fernando Alonso εκμεταλλεύτηκε το φρέσκο σετ μαλακής γόμας και την ατέρμονη βελτίωση της πίστας, πιάνοντας τα γνωστά του στάνταρ απόδοσης, οι Valtteri Bottas και Kevin Magnussen συνέχισαν να προκαλούν αίσθηση με το γυρολόγιο τους, κερδίζοντας αμφότεροι με άνεση την πρόκριση στην τρίτη και τελευταία φάση των κατατακτήριων δοκιμών.
Για την Alfa Romeo αυτή ήταν η πρώτη φορά που προκρίθηκε κάποιο μονοθέσιο της στο Q3 για το 2023. Πιο πίσω υπήρξε μεγάλη μάχη για την συμμετοχή στην πρώτη δεκάδα, με τις δύο Alpine να τα καταφέρνουν στο τέλος, όπως άλλωστε και ο George Russell. Παρ’ όλα αυτά το ίδιο δεν ίσχυσε για τον Lewis Hamilton που έμεινε μόλις 13ος, με τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να μην καταφέρνει να βρει ποτέ ουσιαστικά πατήματα με την δύστροπη W14.
Tην πεντάδα των πιο αργών οδηγών της διαδικασίας συμπλήρωσαν οι Alex Albon, Nico Hulkenberg, Guanyu Zhou και ο Nyck De Vries που είχε εντούτοις την καλύτερη του φετινή εμφάνιση ως τώρα στο 2023.
Q3
Η μάχη της pole position ξεκίνησε με τους βασικούς της διεκδικητές βάσει των δεδομένων που είχαν προκύψει μέχρι το σημείο εκείνο, να κάνουν λάθη στις αρχικές τους προσπάθειες. Ο λόγος για τους Verstappen και Leclerc, με τον Ολλανδό να χάνει την γραμμή του στην έβδομη στροφή της πίστας και να εγκαταλείπει τον γύρο του, ενώ ο Μονεγάσκος είχε μπλοκάρισμα στην τελευταία στροφή απωλώντας χρόνο.
Η πρωτιά λοιπόν βρέθηκε στα χέρια του Sergio Perez, που με 1:26:841 είχε τα ηνία στα χέρια του. Ο Fernando Alonso με χρησιμοποιημένη C4 γόμα βρέθηκε δεύτερος στην κατάταξη, κάτι παραπάνω από τρία δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Μεξικανό και τον Carlos Sainz στην τρίτη θέση, άλλα δύο δέκατα πιο πίσω.
Αίσθηση προκάλεσε στο σημείο εκείνο η τέταρτη θέση του αναγεννημένου Kevin Magnussen με τη Haas, μπροστά από τους Pierre Gasly και George Russell, με μία προσπάθεια ακόμα να απομένει για όλους.
Στο σημείο εκείνο ο Charles Leclerc υπέπεσε σε ένα τραγικό για τον ίδιο λάθος στην είσοδο της έβδομης παρατεταμένης αριστερής στροφής, με τo πίσω μέρος της SF23 να αποσταθεροποιείται μετά το πέρασμα του από τα kerb και τον ίδιο να καταλήγει στις μπαριέρες, βάζοντας πρακτικά τέλος στην διαδικασία των δοκιμών.
Η κόκκινη σημαία με ενάμιση λεπτό να απομένει σήμανε παράλληλα ότι ο Max Verstappen δεν κατέγραψε γύρο στο Q3 και θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την ένατη μόλις θέση της κατάταξης, σε μία περίσταση που θυμίζει αρκετά τις περιπέτειες του στην Τζέντα, καθώς και στην Σιγκαπούρη πέρσι.
Ο Leclerc παρά το ατύχημα του είχε καταφέρει να γράψει μέχρι το σημείο εκείνο το έβδομο ταχύτερο πέρασμα, με τον Esteban Ocon όγδοο και τον Valtteri Bottas να συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα.
Τα κόκκινα φώτα για τον μεγάλο αγώνα στο Μαϊάμι θα σβήσουν αύριο στις 22:30 το βράδυ, ώρα Ελλάδος, σε μία κούρσα που μετά βεβαιότητας αναμένεται με ενδιαφέρον, ειδικότερα μετά την αναπάντεχη τροπή που πήραν οι κατατακτήριες δοκιμές.
Αναλυτικά η κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών του GP του Μαϊάμι:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify