Το τρένο, που ονομάζεται Max Verstappen, συνέχισε την -δίχως φρένα- προέλαση του την φετινή σεζόν, κατακτώντας άλλα μία νίκη στο Βρετανικό GP. Το βάθρο συμπλήρωσαν, ο έξοχος Lando Norris και ο πάντοτε συνεπής εντός έδρας, Lewis Hamilton.
Αν και ο ουρανός πάνω από την πίστα του Silverstone ήταν συννεφιασμένος, με την βροχή να παραμονεύει, οι συνθήκες παρέμειναν στεγνές στην εκκίνηση του αγώνα. Η πλειοψηφία των οδηγών κατέφυγε στην μεσαία γόμα ελαστικών της Pirelli, την C2, με τους George Russell, Esteban Ocon, τις δύο Alpha Tauri να επιλέγουν με την σειρά τους την μαλακή C3 γόμα και τους Hulkenberg, Bottas την σκληρή C1.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Lando Norris κατάφερε να προσπεράσει τον Max Verstappen, κάνοντας την τέλεια εκκίνηση και σκορπώντας τον ενθουσιασμό στο αλαλάζων κοινό. Πίσω τους ο Oscar Piastri είχε και εκείνος με την σειρά του βολή απέναντι στην Red Bull, διατηρώντας την τρίτη θέση, ενώ ο George Russell εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα βάσει επιλογής ελαστικών για να χωθεί ανάμεσα στις Ferrari για την πέμπτη θέση.
Δεν υπήρξαν περαιτέρω δράματα, με τον Fernando Alonso να κερδίζει δύο θέσεις, τον Alex Albon να χάνει με την σειρά του άλλες δύο και τον Lewis Hamilton να καθυστερεί αρχικά, αλλά να πετυχαίνει γρήγορα να βρεθεί κολλημένος στον διαχύτη της AMR23 του Ισπανού οδηγού.
Στην κορυφή ο Norris διατηρήθηκε πρώτος, μέχρι και τον πέμπτο γύρο, όταν ο Verstappen βασιζόμενος στην υπεροχή του μονοθεσίου του και την χρήση DRS, επανήλθε στην θέση από την οποία εκκίνησε, με ένα προσπέρασμα στην Brooklands. Εντούτοις, σε αρχικό στάδιο ο Ολλανδός δεν είχε την δυνατότητα να ανοίξει περαιτέρω την διαφορά του από την πολύ ανταγωνιστική McLaren.
Δύο γύρους αργότερα ο Hamilton πέρασε μετά από μάχη τον Alonso, στην Luffield, για την έβδομη θέση, με τον Charles Leclerc να αμύνεται σθεναρά απέναντι στον επιτιθέμενο Russell, κρατώντας τον πίσω του. Η πρώτη απώλεια της κούρσας ήρθε στον δέκατο γύρο, όταν ο Esteban Ocon επέστρεψε στα pit της Alpine και εγκατέλειψε, εξαιτίας διαρροής στα υδραυλικά της A523 του.
Η κατάταξη δεν διαφοροποιήθηκε στους επόμενους γύρους, καθώς η μειωμένη φθορά των νέων ελαστικών που έφερε η Pirelli με απαρχή τον αγώνα στην Μεγάλη Βρετανία, άφηνε περιθώρια στους οδηγούς να τα διαχειριστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με τις όποιες αυξομειώσεις στις διαφορές, να άπτονται αποκλειστικά στην δυναμική των μονοθεσίων.
Ο Russell αδυνατούσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από τον Leclerc, παρ’ όλα αυτά ο Μονεγάσκος ήταν ο πρώτος εκ των οδηγών στα ανώτερα στρώματα της κατάταξης, που μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 18ο γύρο, με την Ferrari να του τοποθετεί στην σκληρή γόμα.
Το παράδειγμα αυτό αποτέλεσε την εξαίρεση και όχι τον κανόνα, με τον επόμενο οδηγό που έπραξε αναλόγως να είναι ο ομόσταβλος του, Carlos Sainz, δέκα γύρους αργότερα. Στο μεταξύ η διαφορά του Verstappen στην κορυφή είχε ανοίξει, παρά το ότι ο Norris δεν ανησυχούσε, λαμβάνοντας υπόψη και την επικοινωνία με τους μηχανικούς του, για την κατάσταση που διαμορφωνόταν, σκεπτόμενος επί το πλείστον τον τερματισμό στο βάθρο.
Η εξαιρετική διαχείριση της μαλακής γόμας από μέρους του Russell, έλαβε τέλος στον 290 γύρο, όταν ο ένας εκ των τοπικών ηρώων πραγματοποίησε την δική του αλλαγή ελαστικών, βγαίνοντας και πάλι ανάμεσα στις Ferrari. To πλεονέκτημα που του έδινε η μέση γόμα, δεν πέρασε ανεκμετάλλευτο, εφόσον προσπέρασε από την εξωτερική της Luffield τον Leclerc, στον 31ο γύρο, για να επανέλθει στην πρώτη δεκάδα.
Δύο γύρους αργότερα, η Haas του Kevin Magnussen αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα, με φλόγες και καπνούς να βγαίνουν από το πίσω μέρος της VF-23 του Δανού, ο οποίος ακινητοποιήθηκε στην άκρη της πίστας. Οι αγωνοδίκες αρχικά έθεσαν καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και εν συνεχεία αυτοκινήτου ασφαλείας.
Το κενό του ενός γύρου ανάμεσα στις αποφάσεις προκάλεσε ανακατατάξεις, καθώς ο Oscar Piastri είχε επισκεφθεί τα pit, έναν γύρο πριν την εγκατάλειψη του Magnussen, με συνέπεια να χάσει την τρίτη θέση από τον Lewis Hamilton, που είχε παραμείνει στην πίστα και βρήκε το κατάλληλο παράθυρο για την δική του αλλαγή, επ’ αφορμή του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Οι έτεροι οδηγοί που κέρδισαν θέσεις και χώρο στην πίστα, ήταν ο Fernando Alonso και ο Alex Albon, ενώ αντιθέτως επλήγησαν οι δύο Ferrari, αν και ο Leclerc που πρώτος απ’ όλους είχε αλλάξει ελαστικά, βρήκε ευκαιρία να τοποθετήσει την μαλακή γόμα που θα τον έφερνε σε θέση ισχύος στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα.
Οι δύο πρωτοπόροι ακολούθησαν ξεχωριστούς δρόμους, εφόσον στον Verstappen τοποθετήθηκαν τα μαλακά ελαστικά και στον Norris η σκληρή γόμα της Pirelli. O oδηγός της McLaren θα μειονεκτούσε δυνητικά στην επανεκκίνηση, κινδυνεύοντας να χάσει θέσεις από οδηγούς με πιο μαλακά ελαστικά που ήταν πίσω του, ομοίως και ο ρούκι ομόσταβλος του στην τέταρτη θέση.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα pit έπειτα από πέντε γύρους, με τον Norris να βρίσκεται άμεσα σε θέση άμυνας έναντι του Hamilton που άμεσα πίεσε για την δεύτερη θέση. Οι δύο συμπατριώτες βρέθηκαν πλάι πλάι σε ορισμένα σημεία, χαρίζοντας μοναδικό θέαμα στο κοινό.
Πίσω τους ο Piastri δεν απώλεσε έδαφος και θέσεις από τον ανταγωνισμό, ο Carlos Sainz παραμένοντας στην πίστα με χρησιμοποιημένα ελαστικά δέκα γύρων είχε την καυτή ανάσα πολύ πιο γρήγορων οδηγών στον σβέρκο του και οι Lance Stroll, Pierre Gasly είχαν κοκκορομαχία στις παρυφές των βαθμών, με τον Καναδό να βλέπει μαύρη και λευκή σημαία για παραβίαση των ορίων της πίστας στην Stowe, στην επανεκκίνηση του αγώνα.
Ο Verstappen στην κορυφή δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα να ανοίξει εκ νέου την διαφορά του και εν τέλει να φτάσει με άνεση στην έκτη του συνεχόμενη νίκη, την όγδοη σε δέκα αγώνες φέτος και την 43η συνολικά στην καριέρα του. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής παρελαύνει κυριολεκτικά μέσα στο 2023, καθώς άνοιξε την διαφορά του στους 99 βαθμούς από τον Sergio Perez που τον ακολουθεί στην κατάταξη. Μία πραγματική επίδειξη δύναμης από πλευράς του Ολλανδού και βέβαια της Red Bull.
O Lando Norris ,αν και ζορίστηκε, κατάφερε και αυτός να ανοίξει την απόσταση του από τον Lewis Hamilton, για να κατακτήσει το πρώτο τ βάθρο για τον ίδιο αλλά και για την ομάδα του, μετά από τον περσινό αγώνα της Εμίλια Ρομάνια, στην Ίμολα, Ο νεαρός οδηγός της McLaren έχει κάθε λόγο να αισθάνεται χαρούμενος με το αποτέλεσμα αυτό και βέβαια με την αλματώδη πρόοδο της ομάδας του, που επιστρέφει για τα καλά στην διεκδίκηση μεγάλων αποτελεσμάτων.
Ο Hamilton για ακόμη μία φορά εντός έδρας κατάφερε να πάρει το μέγιστο αποτέλεσμα, συμπληρώνοντας το βάθρο σε έναν αγώνα όπου κινήθηκε επαρκώς από στρατηγικής άποψης και βρέθηκε στο κατάλληλο μέρος, την κατάλληλη στιγμή. Ο Oscar Piastri στην πρώτη του μεγάλη εμφάνιση στην F1, έμεινε οριακά εκτός της τριάδας, στην τέταρτη θέση, όντας ο μεγαλύτερος χαμένος από την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά επιδεικνύοντας σημάδια γραφής για τις πραγματικές του δυνατότητες.
Πέμπτη θέση για τον George Russell με την έτερη Mercedes, που επίσης είχε απώλειες από τα συμβάντα του 33ου γύρου, για να μείνει εν τέλει πίσω από τον teammate του, αλλά και την McLaren του Αυστραλού ρούκι. Μετρίασε την αμφισβήτηση στο πρόσωπο του ο Sergio Perez, ο οποίος τερμάτισε έκτος, εκκινώντας από την 15η θέση.
Ο Μεξικανός δεν είχε μεγάλα αγωνιστικά οφέλη στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, με το SC να έρχεται και για εκείνον, σε ιδανική περίσταση και τα μαλακά ελαστικά του έδωσαν την ευκαιρία να προσπεράσει οδηγούς όπως ο Alonso και ο Sainz στο τέλος. Έβδομη θέση και μέγιστο αποτέλεσμα για τον αειθαλή Ισπανό της Aston Martin.
Για την Williams και τον Alex Albon η όγδοη θέση συνεπάγεται κρίσιμη βαθμολογική συγκομιδή και ξεχωριστό αποτέλεσμα, εφόσον ισοβαθμεί πια με την Haas στην έβδομη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών και ειδικά με τον τρόπο που αυτό προέκυψε. Ο Βρετανοταϋλανδός ήταν εκτός δεκάδας έως το SC, εντούτοις οι διαφοροποιήσεις τον έφεραν μπροστά από τις δύο Ferrari, με αποκορύφωμα το προσπέρασμα στον Carlos Sainz, που σε διάστημα ενός γύρου καταβαραθρώθηκε από την έβδομη, στην δέκατη θέση.
Ο Charles Leclerc τερμάτισε ένατος, αν και πάλεψε με τον Albon μέχρι το τέλος, σε μία κούρσα όπου η Ferrari αποκομίζει μόλις τρεις βαθμούς, είχε σαφώς αργότερο ρυθμό απ’ ότι αναμενόταν βάσει των όσων προηγήθηκαν στις δοκιμές και το κερασάκι στην τούρτα φυσικά ήταν το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Sainz με νύχια και με δόντια διατήρησε την τελευταία βαθμολογούμενη θέση, σε μία αλληλουχία επιθέσεων με τον Pierre Gasly. Bέβαια, ο Γάλλος στάθηκε άτυχος, όταν είχε επαφή με τον Stroll στην τελευταία στροφή της πίστας, στον 46ο γύρο, με την ανάρτηση της Alpine του να καταρρέει και τον ίδιο να τίθεται εκτός αγώνα. Μία καταστροφική μέρα για την Γαλλική ομάδα.
Για το συμβάν αυτό ο Καναδός οδηγός της Aston Martin, δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες, κατηγορούμενος για την σύγκρουση αυτή και πέφτοντας 14ος, μετά το πέσιμο της καρό σημαίας. Σημαντική επίδοση η 11η θέση για τον Logan Sargeant, ενώ μακριά από τους βαθμούς έμειναν οι οδηγοί των Alfa Romeo, Haas και Alpha Tauri.
Επόμενη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1, το GP Ουγγαρίας, σε δύο εβδομάδες από σήμερα, το τριήμερο 21-23 Ιουλίου στην πίστα του Hungaroring.
Aναλυτικά η κατάταξη του GP Μεγάλης Βρετανίας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify