Tο Ολλανδικό Grand Prix πλησιάζει. Ένα GP ιδιαίτερο, καλοκαιρινό και ως φέτος ξεχωριστό, μιας και η διεξαγωγή του αγώνα Σάββατο αντί της καθιερωμένης Κυριακής το καθιστούσε μοναδικό.
Φέτος άλλαξαν πολλά στη μεγάλη κατηγορία, άλλαξε και η μέρα διεξαγωγής στην φημισμένη πίστα του Assen, που για φέτος θα ακολουθήσει την πεπατημένη και θα διεξαχθεί Κυριακή.
Το φετινό πρωτάθλημα ως τώρα έχει τα πάντα. Μάχες, πτώσεις κορυφαίων αναβατών, μηχανικές βλάβες, ηχηρές μεταγραφές και μπόλικο παρασκήνιο. Ένα πρωτάθλημα άκρως ανταγωνιστικό, με ένα βαθμολογικό πίνακα που στη θέα του μας γεμίζει με ενδιαφέρον! Ο Marquez οδηγεί την κούρσα, Lorenzo και Rossi όμως τον ακολουθούν στενά. Και ο Pedrosa είναι σχετικά κοντά, αλλά ας μη γελιόμαστε, ο Ισπανός δυσκολεύεται πάνω στη Honda του και δύσκολα θα απειλήσει τους τρεις μπροστά για το πρωτάθλημα. Έχει μάλιστα κάνει δηλώσεις, θέλοντας να «ελαφρύνει» τη θέση του, ότι η Honda έχει ετοιμάσει την RC213V ειδικά «στα μέτρα» του Marquez, παραδεχόμενος ότι δεν είναι τόσο δυνατός όσο οι δύο Yamaha και ο teammate του.
Όσο για τους υπόλοιπους; Ο Vinales είναι δυνατός, εκμεταλλεύεται άριστα τη δυναμική της Suzuki και βρίσκεται σχεδόν πάντα κοντά στους πρώτους. Μετά έχουμε τις Ducati, που σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζουν τις βλέψεις που είχε η ομάδα πριν την έναρξη της σεζόν, με τον Iannone να είναι αυτοκαταστροφικός, συμπαρασύροντας μάλιστα και άλλους στην… καταστροφή. Ο Dovizioso ξεκίνησε δυνατά τη χρονιά με βάθρο στο Qatar, οι εγκαταλείψεις όμως στους επόμενους τέσσερις αγώνες έκοψαν αρκετά τη φόρα του 30χρονου Ιταλού.
Το Assen φέτος θα είναι πρόκληση για όλους και ειδικά για τους πρώτους τρεις του πρωταθλήματος. Ο Marquez θέλει ένα καλό αποτέλεσμα που θα τον διατηρήσει στην κορυφή της γενικής κατάταξης και μπορεί να το καταφέρει δεδομένων των πολύ καλών αποτελεσμάτων που έχει πετύχει στην ολλανδική πίστα τα τελευταία χρόνια. Ο Ισπανός μετρά δύο pole position στις μικρότερες κατηγορίες (μία στα 125cc και μία στη Moto2), με την πρώτη νίκη του 23χρονου αναβάτη του HRC να έρχεται το 2010 στη μικρή κατηγορία των 125cc, ενώ συνέχισε και τα επόμενα δύο χρόνια με νίκες στην κατηγορία Moto2 αυτή τη φορά. Στις τρεις επισκέψεις του εκεί οδηγώντας στη μεγάλη κατηγορία έχει μία νίκη στις μισοβρεγμένες συνθήκες του 2014, ενώ το 2013 και 2015 νικήθηκε απ’ τον Valentino Rossi.
Για τον δεύτερο Ισπανό της «παρέας» των πρωτοπόρων, Jorge Lorenzo, θα λέγαμε ότι η πίστα του Assen δεν είναι απ’ τις αγαπημένες του. Ο εργοστασιακός αναβάτης της Yamaha έχει μόλις μία νίκη στα οκτώ χρόνια παρουσίας του στη μεγάλη κατηγορία (το 2010, εκκινώντας μάλιστα απ’ την pole), ενώ στις μικρότερες κατηγορίες είχε σαφώς καλύτερα αποτελέσματα με τρεις νίκες (μία στα 125cc το 2004 και δύο στα 250cc το 2006 και 2007), παίρνοντας μάλιστα και δύο pole position (στα 250cc το 2005-06). Μετά την εγκατάλειψή του όμως στην Ισπανία που επέφερε και την απώλεια της 1ης θέσης στο βαθμολογικό πίνακα, ο Jorge έχει αυξημένο κίνητρο για ένα καλό αποτέλεσμα στο επόμενο GP.
Για το τέλος αφήσαμε τον Valentino Rossi. Στην περίπτωση του Ιταλού, τα νούμερα «μιλούν» από μόνα τους, μιας και ο 37χρονος αναβάτης έχει εννέα νίκες στο ενεργητικό του σε όλες τις κατηγορίες, εκκινώντας μάλιστα πέντε φορές απ’ την πρώτη θέση. Είναι μια πίστα που αναμφίβολα ταιριάζει στον 9 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, με τον ίδιο να θέλει τη νίκη ώστε να πλησιάσει ακόμα περισσότερο την κορυφή του βαθμολογικού πίνακα. Ο Rossi, αν κερδίσει, θα καταφέρει να κάνει για πρώτη φορά διαδοχικές νίκες μετά το μακρινό 2009! Τότε ήταν που ο Ιταλός κατάφερε να ζευγαρώσει για τελευταία φορά τις νίκες του, όταν και έφευγε νικητής απ’ τα GP της Καταλωνίας και του Assen. Έτσι, επτά ολόκληρα χρόνια μετά, ο Vale έχει την ευκαιρία να κάνει σερί νίκες, στις ίδιες μάλιστα πίστες όπως και τότε! Μην ξεχνάμε φυσικά ότι είναι και ο τελευταίος νικητής στην ολλανδική πίστα, έπειτα μάλιστα από μια ομηρική μάχη με τον Marquez, η οποία κατά πολλούς ήταν και αυτή που έφερε την αρχή της μεγάλης κόντρας που ξέσπασε μεταξύ των δύο στα τέλη της περσινής χρονιάς.
Φυσικά και οι υπόλοιποι αναβάτες του grid δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια και θα διεκδικήσουν με αξιώσεις ένα δυνατό αποτέλεσμα. Στην Ducati, ίσως δυσκολευθούν λόγω της σχεδίασης της πίστας η οποία δεν ταιριάζει και πολύ με τις αρετές της Ιταλίδας, η Suzuki απ’ την άλλη όμως θα είναι αρκετά δυνατή, με την σφικτή πίστα να βολεύει περισσότερο τους αναβάτες της ιαπωνικής ομάδας.
Προβλέψεις βέβαια μην προσπαθήσετε να κάνετε, μιας και το φετινό πρωτάθλημα έχει ήδη τόσες ανατροπές που μπορεί είτε ευχάριστα είτε δυσάρεστα να μας εκπλήξει! Υπομονή, λοιπόν, το αγωνιστικό τριήμερο 24-26 Ιουνίου, όλες οι απαντήσεις θα δοθούν στην πίστα του Assen!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify