Στον 16ο και προτελευταίο αγώνα της σεζόν, η καρώ σημαία βρήκε νικητή τον Sergio Perez και τους Esteban Ocon και Lance Stroll στο βάθρο. Καταστροφή για την Mercedes, με μεγάλο λάθος στα pit stops.
Οι συνθήκες ήταν όμοιες με το περασμένο αγωνιστικό τριήμερο, αλλά και τις δύο προηγούμενες ημέρες, με την εξωτερική χάραξη του Bahrain International Circuit να εκτοξεύει τον αριθμό των γύρων στους 87 και τα «τρενάκια» να αποτελεούν συνεχές φαινόμενο καθ’ όλη την διάρκεια του αγώνα.
Στην εκκίνηση, o Russell έφυγε καλύτερα από τον Bottas από το grid και έστριψε πρώτος. Στην τέταρτη στροφή του αγώνα υπήρξε σύγκρουση του Leclerc με τον Perez. O Μεξικανός σπίναρε, ενώ ο Verstappen, προσπαθώντας να αποφύγει τα δύο μονοθέσια, βγήκε εκτός πίστας και συγκρούστηκε στις μπαριέρες. Δεν υπήρξε τραυματισμός, αλλά οι Leclerc και Verstappen εγκατέλειψαν τον αγώνα. Ο Μεξικανός συνέχισε μετά από ένα pit stop, πέφτοντας βέβαια τελευταίος. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα για να απομακρυνθούν τα δύο μονοθέσια. Ο Norris σε αυτό το αρχικό στάδιο κέρδισε εννέα θέσεις και ανέβηκε στην 10η θέση!
Στην επανεκκίνηση, ο Vettel άρχισε να δέχεται επιθέσεις, ενώ ο Perez γρήγορα ανέβηκε κοντά στην 11η θέση. Ο Russell δημιούργησε από νωρίς μια διαφορά δύο δευτερολέπτων από τον Bottas, ο οποίος είχε μικρά μπλοκαρίσματα, ενώ ο Sainz είχε ανεβεί στην τρίτη θέση. Ο Albon βρισκόταν μόλις στην 10η θέση στον 16ο γύρο.
Η διαφορά Russell-Bottas αυξανόταν με αργό ρυθμό, ενώ οι δύο οδηγοί της Mercedes σημείωσαν εναλλάξ τον γρηγορότερο γύρο του αγώνα. Στον 19ο γύρο υπήρξε μάχη για την 9η θέση μεταξύ Norris, Albon και Perez, ένα από τα πολλαπλά τρενάκια που δημιουργήθηκαν. Έναν γύρο αργότερα και ο Albon και ο Perez πέρασαν τον Norris σε ένα διάστημα δύο στροφών, με τον οδηγό της McLaren να σταματά αμέσως για ένα νέο σετ ελλαστικών και βγήκε στην τελευταία θέση. Ο Perez προσπέρασε και τον Albon με τον ίδιο τρόπο που ο Ταϋλανδός πέρασε τον Norris προηγουμένως.
Πιο μπροστά, οι θέσεις εκτός της πρώτης τριάδας άνηκαν στους Ricciardo, Kvyat, Stroll, Gasly και Ocon, με κάθε οδηγό να έχει DRS σχεδόν σε κάθε ευκαιρία. Ο Russell ξεκίνησε να σημειώνει συνεχόμενους ταχύτερους γύρους, ενώ στον 28ο γύρο η AlphaTauri έκανε pit stop στον Daniil Kvyat, ο οποίος βγήκε στην 11η θέση και έναν γύρο αργότερα τον ακολούθησε και ο teammate του, Pierre Gasly. Η μέση γόμα ήταν η επιλογή για τα δύο μονοθέσια, όπως είχε προβλεφθεί στις στρατηγικές της Pirelli. Ο Ρώσος σύντομα σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, τον οποίο και διατήρησε για αρκετό διάστημα.
Ακολούθησαν και άλλα pitstops, αυτή την φορά από την McLaren (Norris) και την Renault (Ricciardo), με τον Αυστραλό να χάνει τελικά την θέση του από τον Kvyat, ο οποίος πλέον ήταν 9ος. Ο Vettel δεν είχε σταματήσει ακόμα και ήταν έβδομος, με τον Albon μπροστά του, επίσης χωρίς pit stop. Ο Γερμανός σταμάτησε στον 32ο γύρο για ένα σετ σκληρών, αλλά το stop ήταν αργό και βγήκε στην 13η θέση. Ο οδηγός της Scuderia πέρασε αμέσως τον Latifi για την 12η θέση.
Ο Russell συνέχισε να προηγείται του Bottas, με την διαφορά να είναι πλέον στο +2.647 από τον προσωρινό ομόσταυλό του. Ο Stroll ηταν πλέον τρίτος, αν και στο +22 από τον Russell, αφού και εκείνος δεν είχε σταματήσει, χρησιμοποιώντας ακόμα το σετ μαλακών με τα οποία ξεκίνησε τον αγώνα.
Ο Ocon σταμάτησε στον 42ο για ένα σετ σκληρών, πέφτοντας από την 4η στην 10η θέση, αλλά κυρίως βγαίνοντας μπροστά από τον Norris. Ο Stroll σταμάτησε στον αμέσως επόμενο γύρο, πέφτοντας από 3ος, 9ος και βγαίνοντας μπροστά από τον Ocon. Ο Γάλλος όμως είχε την θέση, θερμά ελαστικά και DRS, οπότε και πέρασε μπροστά. Σημείωσε επίσης τον γρηγορότερο γύρο.
Στο τέλος του 45ου γύρου, ο Russell σταμάτησε για πρώτη φορά, για ένα σετ σκληρών ελαστικών, βγαίνοντας πίσω από τον Bottas, αλλά μπροστά από τον Perez, ο οποίος είχε κάνει εξαιρετική ανάκαμψη μετά το συμβάν του πρώτου γύρου. Ο νεαρός ανέφερε πτώση ισχύος της PU, αλλά υπήρξε οδηγία μέσω ασυρμάτου και το πρόβλημα φάνηκε να λύθηκε, ενώ αμέσως σημείωσε εκείνος τον γρηγορότερο γύρο. Ο Bottas βρισκόταν στην πρωτοπορεία του αγώνα, 16.230 μπροστά από τον Russell, προσπαθώντας να πιέσει, αλλά αντ’ αυτού έχασε χρόνο λόγω των φθαρμένων ελαστικών του. Τελικά σταμάτησε στο τέλος του 49ου γύρου για ένα σετ σκληρών, χάνοντας την θέση από τον Russell. Παράλληλα, με όλους τους οδηγούς να έχουν σταματήσει τουλάχιστον μια φορά, ο Pietro Fittipaldi βρισκόταν 24.235 δευτερόλεπτα πίσω από τον προτελευταίο Raikkonen.
O Gasly σταμάτησε για δεύτερη φορά και βγήκε στην 12η θέση, ενώ οι μάχες μεταξύ Renault και Racing Point συνεχίστηκαν στο δεύτερο μισό της δεκάδας. Τελικά τον Γάλλο ακολούθησε ο Kvyat, σταματώντας και εκείνος. Ο Latifi εγκατέλειψε στον 55ο γύρο, σταματώντας έξω από την ένατη στροφή, κάτι που έφερε την εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Norris ξαναμπήκε για ένα σετ μέσης και ο Vettel για ένα σετ μαλακής, με το pit crew της Ferrari να πραγματοποιεί ακόμα ένα κακό pit stop.
Στον 57ο γύρο ο Russell διεύρυνε την διαφορά στα πέντε δευτερόλεπτα πλέον, ενώ εξελίχθηκε μάχη για την τρίτη θέση μεταξύ Perez, Ocon και Stroll. Ο Stroll είχε μπλοκάρισμα, χάνοντας μια θέση από τον Perez, ο οποίος πέρασε και τον Ocon, επιστρέφοντας έτσι στην θέσεις του βάθρου. Ο Jack Aitken είχε τετακέ στην έξοδο της τελευταίας στροφής, καταστρέφοντας την μπροστινή του αεροτομή, με το συμβάν να επιφέρει ένα ακόμα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο αγώνας απέκτησε μεγάλο ενδιαφέρον ξαφνικά, καθώς η Mercedes προσπάθησε να κάνει stacked stop για τους δύο οδηγούς της, με τον Russell να μπαίνει πρώτος. Το pit stop του Bottas όμως ήταν καταστροφικό, καθώς όχι μόνο έκαναν λάθος ως προς το πιο σετ έπρεπε να του βάλουν, αλλά και το μπροστά αριστερό ελαστικό δεν μπορούσε να εφαρμοστεί! Ο Φινλανδός έχασε πάρα πολύ χρόνο και βγήκε πίσω στην πίστα στην 5η θέση. Το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε τελικά και η Mercedes κάλεσε αμέσως πάλι τον Russell καθώς του είχαν «φορέσει» το σετ ελαστικών του Bottas! Ο άτυχος οδηγός βγήκε στην 5η θέση, πίσω από τον Bottas.
Στον 67ο γύρο και υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Perez ήταν πρώτος, με τους Ocon, Stroll, Bottas, Russell, Sainz, Ricciardo, Kvyat, Gasly και Albon πίσω του. Στην επανεκκίνηση, ο Albon πέρασε τον Gasly. Ο Russell με αποφασιστική κίνηση πέρασε τον Bottas, μετά από λάθος του δεύτερου και αμέσως έβαλε στόχο τον Stroll στην 3η θέση. Ο Καναδός δεν μπόρεσε να κρατήσει τον Russell πίσω του, ενώ το ίδιο συνέβη και με τον Ocon.
Με 13 γύρους να απομένουν, ο Russell ήταν μόλις 3.4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Perez, ο οποίος χρησιμοποιούσε μια μονάδα ισχύος με αρκετά χιλιόμετρα πάνω της. Από την άλλη, ο Bottas πλησίασε τον Stroll, αλλά δεν μπορούσε να τον προσπεράσει. Αντιθέτως έχασε θέση από τον Sainz και τον Ricciardo, πέφτοντας 8ος! Ο Russell σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και μείωσε την διαφορά στο 2.1.
Η ατυχία του Russell δεν σταμάτησε, καθώς είχε κλατάρισμα και το αναγκαστικό του pit stop τον έριξε στην 15η θέση! Με έξι γύρους να απομένουν, ο Perez βρισκόταν άνετα στην πρωτοπορία του αγώνα, εννέα δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Ocon, ενώ ο Stroll ήταν εντός DRS από τον Γάλλο στην τρίτη θέση.
Τελικά, ο Sergio Perez ήταν αυτός που γεύτηκε την νίκη, έχοντας βρεθεί στην τελευταία θέση, με τον Μεξικανό να σημειώνει την πρώτη του νίκη στην Formula 1 στην πιθανώς τελευταία του σεζόν στην κατηγορία! Ο Esteban Ocon πήρε μια σημαντική δεύτερη θέση, ενώ ο Lance Stroll συμπλήρωσε το 1-3 για την Racing Point, ένα πολύ «χρήσιμο» αποτέλεσμα για την μάχη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Russell έπεσε θύμα της ατυχίας και του λάθους της Mercedes, χάνοντας μέσα από τα χέρια του την νίκη, αλλά σημειώνοντας τους πρώτους του βαθμούς, καθώς τερμάτισε 9ος.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1 | Sergio Perez | Racing Point | 0:57.243 | 2 |
2 | Esteban Ocon | Renault | 10.546s | 1 |
3 | Lance Stroll | Racing Point | 11.869s | 1 |
4 | Carlos Sainz | McLaren | 12.580s | 2 |
5 | Daniel Ricciardo | Renault | 13.330s | 2 |
6 | Alex Albon | Red Bull | 13.842s | 2 |
7 | Daniil Kvyat | AlphaTauri | 14.534s | 2 |
8 | Valtteri Bottas | Mercedes | 15.389s | 2 |
9 | George Russell | Mercedes | 18.556s | 4 |
10 | Lando Norris | McLaren | 19.541s | 2 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 20.527s | 2 |
12 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | 24.111s | 2 |
13 | Sebastian Vettel | Ferrari | 22.611s | 3 |
14 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing | 26.153s | 3 |
15 | Kevin Magnussen | Haas | 32.370s | 2 |
16 | Jack Aitken2 | Williams | 33.674s | 3 |
17 | Pietro Fittipaldi | Haas | 36.858s | 3 |
R | Nicholas Latifi | Williams | 34 LAPS | 1 |
R | Max Verstappen | Red Bull | 86 LAPS | 0 |
R | Charles Leclerc | Ferrari | 86 LAPS | 0 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify