Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP, Jorge Lorenzo, δήλωσε έκπληκτος από το πόσο εύκολα είναι στην οδήγησή τους τα σημερινά μονοθέσια της F1, ύστερα από τις δοκιμές που είχε με την Mercedes τον Οκτώβρη στην πίστα του Silverstone
«Περίμενα να είναι πολύ πιο δύσκολο να οδηγήσεις ένα τέτοιο μονοθέσιο, καθώς τις προηγούμενες ημέρες είχα δοκιμάσει ένα μονοθέσιο της F2 το οποίο ήταν πολύ δύσκολο στην οδήγησή του.
«Ο κινητήρας ήταν πολύ απότομος και το τιμόνι ήταν πολύ σκληρό. Ωστόσο όταν δοκίμασα τον εξομοιωτή της Mercedes, αμέσως σκέφτηκα ότι είναι πολύ εύκολο, αλλά με καθησύχασε το γεγονός ότι ήταν εξομοιωτής, αλλά όχι, ήμουν πολύ γρήγορος από την αρχή, έτσι μου έβαλαν βρεγμένο οδόστρωμα όπου μόνο εκεί είχα κάποια δυσκολία.
«Όταν οδήγησα το μονοθέσιο στην πραγματικότητα, φαντάστηκα πως στις στροφές θα είναι πολύ εύκολο να βγεις εκτός πίστα, αλλά γενικά είχα τρομερή πρόσφυση και ήταν εύκολο να είσαι γρήγορος.»
Μετά το τέλος των δοκιμών που είχε με την Mercedes οι μηχανικοί της ομάδας ήταν σύμφωνα με τον ίδιο ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι καθώς ένας δίχως εμπειρία στην F1 οδηγός κατάφερε μέσα σε λίγες ώρες να φτάσει σε πολύ καλό επίπεδο. Ωστόσο ο ίδιος παραδέχτηκε πως παρά την ευκολία του να είσαι γρήγορος με ένα τέτοιο μονοθέσιο, το να παραμείνεις όμως σταθερός είναι μια τελείως διαφορετική υπόθεση.
«Είναι σχετικά εύκολο να κάνεις ένα γρήγορο γύρο με νέα ελαστικά, το πολύ δύσκολο της υπόθεσης είναι πως πρέπει να μείνει για 1.30 ώρα στον ίδιο επίπεδο.
«Αυτό ξεχωρίζει τους πρωτάρηδες, και τους μη επαγγελματίες οδηγούς της F1, από τους κανονικούς επαγγελματίες. Συνήθως οι αναβάτες μηχανών όταν μπουν σε ένα μονοθέσιο είσαι σχετικά γρήγορα σε καλό ρυθμό, αλλά είναι άλλη υπόθεση να είσαι επί 1.30 ώρα συγκεντρωμένος, με τις θερμοκρασίες τόσο ψηλά χάνεις εύκολα την συγκέντρωσή σου.»
Τέλος ο Lorenzo αναφέρθηκε στο πόσο πολύπλοκος είναι ο χειρισμός των τεχνικών παραμέτρων ενός μονοθέσιου μέσω του τιμονιού, σε αντίθεση με αυτά που πρέπει να κάνει ένας αναβάτης του MotoGP.
«Στο MotoGP έχουμε απλά δύο διακόπτες, ένα για το traction control και ένα για το φρενάρισμα του κινητήρα. Αλλά στην Formula 1 υπάρχουν 30-40 κουμπιά. Εγώ απλά χρησιμοποίησα 2-3 από αυτά, αλλά το να μάθεις να τα χειρίζεσαι όλα αυτά κατά την διάρκεια ενός αγώνα είναι κάτι το τρομερά πολύπλοκο αν αναλογισθεί κανείς πως πριν 20-30 χρόνια τα μονοθέσια της F1 ήταν ο κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων.
«Είναι κάτι τρομερά δύσκολο για ένα οδηγό της F1 σε σύγκριση με αυτά που είχε να κάνει στο παρελθόν.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify