Κόντρα μεταξύ Citroen και Toyota-Hyundai για τις ημέρες δοκιμών

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Citroen, Pierre Budar, ζήτησε να αλλάξουν οι κανονισμοί γύρω από τις ημέρες δοκιμών και τις συμμετοχές στους εθνικούς αγώνες.

Στην αρχή της φετινής σεζόν, η FIA μείωσε τις ημέρες δοκιμών από 55 σε 42, κάτι που έφερε αλλαγή στους κανονισμούς που απαγόρευαν από τα WRCar να συμμετάσχουν σε εθνικούς αγώνες.

Αυτό είχε ως συνέπεια όλο και περισσότερες ομάδες να εκμεταλλεύονται αυτό το «παραθυράκι» και να δηλώνουν συμμετοχή σε εθνικά πρωταθλήματα.

Η Hyundai με το i20 Coupe WRC και τον Sebastien Loeb θα λάβουν μέρος στο Rally Vosges στην Γαλλία, που χρησιμοποιεί παρόμοιες ειδικές με αυτές του Rally Γερμανίας. Επίσης, είναι γνωστό ότι ο Elfyn Evans θα συμμετάσχει στο Rally Εσθονία με το Ford Fiesta WRC, το οποίο θα διεξαχθεί πριν το Rally Φινλανδίας.

Ο Budar ζητάει από την FIA αυτές οι συμμετοχές να προσμετρούνται ως ημέρες δοκιμών:

«Νομίζω αυτό που γίνεται δεν είναι δίκαιο.

«Είναι ένας τρόπος να ξεφύγεις από τους κανονισμούς για τις ημέρες δοκιμών που έχει ορίσει η FIA.

«Έχουμε ζητήσει από την FIA ότι οι P1 οδηγοί που προσμετρούν στο πρωτάθλημα κατασκευαστών κάνουν έναν εθνικό αγώνα, τότε θα πρέπει να μετράτε σαν ημέρα δοκιμών.

«Αν είναι άλλος οδηγός, ένας gentleman driver ή κάποιος νέος οδηγός που κάνει προπόνηση για το μέλλον, είναι διαφορετικό.

«Αλλά όταν είναι P1 οδηγός, τότε είναι δοκιμές.»

Και συνέχισε:

«Καταλαβαίνω ότι είναι ωραίο να έχεις WRCar στα εθνικά πρωταθλήματα, είναι καλό για την προώθηση των rally σε αυτές τις χώρες, για τα μέσα και για τους θεατές που θα δουν αυτά τα αυτοκίνητα, αλλά ας γίνει με άλλους οδηγούς να δοθεί ευκαιρία και σε άλλους οδηγούς να οδηγήσουν αυτά τα αυτοκίνητα. Αυτό έχουμε ζητήσει μόνο.

«Εμείς δεν έχουμε προγραμματίσει να κάνουμε κανέναν εθνικό αγώνα.»

Ο αθλητικός διευθυντής της Toyota, Kaj Lindstrom, υπερασπίστηκε την ομάδα του, τονίζοντας ότι η λύση σε αυτό θα ήταν να αυξηθούν οι μέρες δοκιμών.

Η Toyota όπως και η Hyundai έχουν συμμετοχή στο Φινλανδικό πρωτάθλημα με τους οδηγούς των ακαδημιών τους, Takamoto Katsuta και Jari Huttunen αντίστοιχα.

«Για μένα οι δοκιμές είναι διαφορετικές από έναν αγώνα. Για τον Katsuta έχει να κάνει με την εξέλιξη του,» δήλωσε ο Lindstrom.

«Όταν μειώνουν τις ημέρες δοκιμών, αυτά τα πράγματα γίνονται. Δεν θα έπρεπε να έχουμε μεγαλύτερο αριθμό ημερών δοκιμών;

«Αν το να κάνει εθνικούς αγώνες είναι πρόβλημα τότε ας αυξήσουμε τις ημέρες δοκιμών. Αλλά τι γίνεται αν πάμε σε ένα rally που θέλουμε να προμοτάρουμε; Χρησιμοποιούμε μία ημέρα δοκιμών γι’αυτό τον αγώνα; Αν είναι αγώνας, δεν είναι δοκιμές.»

Όταν ο αγωνιστικός διευθυντής της Hyundai, Andrea Adamo, ρωτήθηκε για το αν μπορεί να δει την οπτική του Budar, απάντησε: «Δεν είναι ότι το καταλαβαίνω ή όχι. Απλά δεν με νοιάζει.

«Υπάρχουν κανονισμοί και εγώ απλά τους χρησιμοποιώ.

«Νομίζω ο Pierre είναι ένας  καλός άνθρωπος που τα πηγαίνει καλά. Αλλά μερικές φορές πρέπει να καταλάβει, ότι υπάρχουν κανονισμοί και μερικές φορές μας επιτρέπουν να κάνουμε πράγματα.

«Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν πράγματα καλύτερα από αυτό που του επιτρέπουν οι δυνατότητες του, ίσως δεν έχει το budget που έχουν οι υπόλοιποι.

«Έρχομαι εδώ και κάνω το καλύτερο που μπορώ με τους κανονισμούς και τις δυνατότητες που έχω. Δεν μπορώ να παραπονεθώ για κάτι που δεν μπορώ να κάνω.»

Πηγή: autosport.com

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Rally Recce - Rally Σαρδηνίας: Και η μάχη τώρα ξεκινά

Next Article

Binotto: Το μονοθέσιο είναι το ίδιο, υπάρχουν ακόμα αδυναμίες

Related Posts