Η Liberty Media έχει εθιστεί στον τζόγο

Με το GP του Las Vegas να έχει επιβεβαιωθεί για το 2023, η αγορά έκτασης αξίας 240 εκ. δολαρίων από την Liberty Media δίπλα στην πίστα, αποδεικνύει ότι η διαχειρίστρια των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1 έχει πρόβλημα με τον τζόγο.

Είναι ευρέως γνωστό ότι από τότε που η Liberty Media ανέλαβε τα ηνία της εμπορικής πτυχής της Formula 1, ένας από τους άμεσους στόχους της ήταν η διεύρυνση του πρωταθλήματος, ειδικά σε μεγάλες αγορές στις οποίες δεν είχε μεγάλη διείσδυση. Η αγορά των Η.Π.Α ήταν ένας πασιφανής στόχος αυτής της προσπάθειας για επέκταση, καθώς πρόκειται για ένα από τα πολυπληθέστερα κράτη στον πλανήτη και αποτελεί μια πλούσια χώρα, με αρκετό πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η επέκταση προς τον Νέο Κόσμο είχε ξεκινήσει από πολύ παλαιότερα, όταν φάνταζε απλά λογικό να υπάρχει και ένας αγώνας του πρωταθλήματος στις ΗΠΑ. Η Formula 1 είχε κάνει την εμφάνισή της ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 60, τρέχοντας στην ιστορική πίστα του Watkins Glen, για να αλλάξει αρκετές τοποθεσίες με την πάροδο των ετών. Καθώς όμως οι περιστάσεις ξεκίνησαν να παράγουν περισσότερους Ευρωπαίους οδηγούς, οι Αμερικανοί οδηγοί σταδιακά αποτέλεσαν είδος προς εξαφάνιση στην Formula 1 και έτσι το ενδιαφέρον των Η.Π.Α για το πρωτάθλημα άρχισε να φθίνει. Ο κακόφημος αγώνας του 2005 δεν βοήθησε ιδιαίτερα. Παρ’ όλα αυτά, η ανέγερση της πίστας του COTA στο Austin πριν περίπου δέκα χρόνια συνοδεύτηκε από επιτυχία, δείχνοντας ότι με τον σωστό σχεδιασμό, κυριολεκτικά και μεταφορικά, μπορεί να στηθεί ένα θεαματικό τριήμερο, το οποίο αξίζει να βρίσκεται στο καλεντάρι κάθε χρόνο.

Η χάραξη της πίστας του Grand Prix Las Vegas.

Αυτά όμως δεν αρκούν. Στον καπιταλιστικό αυτόν κόσμο, η ανάπτυξη πρέπει να είναι συνεχής. Η πανδημία και οι τρομερές συνέπειές της στην παγκόσμια οικονομία έπληξαν και την Formula 1, όπως και την συντρηπτική πλειοψηφία των αθλητικών γεγονότων. Έτσι, η ανάγκη για επέκταση στις νέες αγορές ανέβηκε στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων για την Liberty Media και η απόφαση για την αγορά των ΗΠΑ τουλάχιστον, ήταν η κατασκευή νέων πιστών εντός πόλεων, a la Formula E, προκειμένου να αυξηθεί η προβολή της F1 στο κοινό της χώρας. Έτσι, δημιουργήθηκαν οι αγώνες σε Miami και Las Vegas, με την δεύτερη πόλη να έχει ξαναφιλοξενήσει την Formula 1 στο παρελθόν.

Η απόφαση αυτή είναι αντικειμενικά και από όλες τις απόψεις θεμελιωδώς σφαλμένη. Αρχικά, η διεξαγωγή αγώνων Formula 1 σε μέρη όπως το Miami και το Las Vegas, τα οποία χαρακτηρίζονται από υψηλά lifestyles και χολυγουντιανή γκλαμουριά, μπορεί μόνο να επιφέρει μια πρόσκαιρη αύξηση στην ιντερνετική προβολή του πρωταθλήματος, αφού εκεί δεν υπάρχει κουλτούρα για τον μηχανοκίνητο. Πολλά άτομα που κυρίως δραστηριοποιούνται στον χώρο του θεάματος, influences κτλ. φάνηκαν να συμμετέχουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο GP του Miami, κάτι που είναι θετικό, όμως δεν ενδιαφέρονται για το ίδιο το άθλημα. Δεν θα πήγαιναν να παρακολουθήσουν τους άλλους αγώνες στις ΗΠΑ. Δεν θα αγόραζαν merch ομάδων ή συνδρομή στο F1TV, δεν θα μιλούσαν στους φίλους τους για την F1. Γι’ εκείνους, είναι απλά ακόμα ένα event το οποίο τους βοήθησε να προβληθούν και να βγάλουν κάποια χρήματα. Ένα ακόμα happening.

Για τους θεατές και συγκεκριμένα όσους είναι ήδη φίλοι του μηχανοκίνητου, αλλά όχι της F1 για τους λόγους που προαναφέραμε, ο αγώνας του Miami, αλλά και εκείνος του Las Vegas, καθώς πρόκειται για ακόμα μια ανιαρή πίστα πόλης με ένα σημείο για προσπέραση, απέχει παρα πολύ από μια καλή διαφήμιση για την Formula 1. Ελάχιστες ευκαιρίες για προσπέραση, κανένα αξιοσημείωτο χαρακτηριτικό ή σημείο, όπως για παράδειγμα η στροφή corkscrew στην Laguna Seca, μια πίστα επί Αμερικανικού εδάφους μάλιστα. Αποτέλεσμα είναι οι αγώνες να είναι βαρετοί και να μην υπάρχει μεγάλη απόκλιση από την σειρά εκκίνησης, όπως έχουμε δει εξάλλου στο Grand Prix του Μονακό εδώ και 70 χρόνια. To Μονακό όμως είναι άλλη ιστορία, για μια άλλη φορά. Ακόμη, για τους ίδιους τους οδηγούς και τους εργαζόμενους της πίστας, τέτοια προχειροφτιαγμένα σιρκουί-πόλης αποτελούν μια μεγάλη απειλή, παρά τις εξελίξεις στην τεχνολογία ασφάλειας των μονοθεσίων και των μπαριέρων, για ευνόητους λόγους.

Έχοντας λοιπόν υπόψην τον λόγο για αυτή την προσπάθεια της Liberty Media να «πιαστεί» καλύτερα στις Η.Π.Α και τον τρόπο με τον οποίο θεωρεί ότι θα το επιτύχει, η αγορά έκτασης δίπλα από το μέρος που θα στηθεί η πίστα του Las Vegas για τα pits και το race control αποτελεί μια κίνηση βουτηγμένη στην αντίφαση. “Money’s tight”, αλλά η Liberty δεν δίστασε να αφιερώσει 240 εκατομύρια δολάρια σε αυτή την έκταση, για ένα Grand Prix το οποίο όχι μόνο δεν είναι εγγυημένο ότι θα είναι επιτυχία με το κοινό, αλλά έχει ήδη όλα τα αρνητικά χαρακτηριστικά τα οποία το ίδιο το κοινό επαναλαμβάνει ξανά και ξανά. To μέγεθος της χρηματικής συναλλαγής αυτής είναι απλά τεράστιο για να δικαιολογήσει την απόφαση, ειδικά σε μια εποχή που οι κραυγές της LM για περισσότερα έσοδα έφτασαν σχεδόν σε ενοχλητικά επίπεδα.

Σίγουρα μια εταιρία του μεγέθους και του τύπου της Liberty Media πρέπει να μην μένει στάσιμη. Είναι λογικό επομένως οι άνθρωποί της να προσπαθούν για το καλύτερο. Να βρουν την νέα μόδα, τον νέο τρόπο προσέγγισης νέων θεατών και φίλων της Formula 1. Η εταιρεία όμως βάζει τόση έμφαση σε αγώνες αυτού του είδους, στους οποίους τα αρνητικά χαρακτηριστικά ξεπερνούν τα θετικά, που μπορεί εύκολα να αναρωτηθεί κανείς εάν η Liberty Media κάνει λανθασμένες επιλογές επειδή δεν γνωρίζει τι άλλο να κάνει, ή επειδή είναι εθισμένη στον τζόγο.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
WRC, Rally Πορτογαλίας, πρόγραμμα

WRC: Το πρόγραμμα κι η τηλεοπτική κάλυψη του Rally Πορτογαλίας

Next Article
RussianGP

Δεν αντικαθίσταται το Ρωσικό GP, 22 οι αγώνες το 2022

Related Posts