Αναντίρρητα, κάθε πετροκέφαλος μπορεί να αναγνωρίσει τη σημασία και την αξία της Lotus στο κομμάτι της αυτοκινητιστικής ιστορίας. Η Lotus ιδρύθηκε πριν 66 χρόνια, το 1952, από τον Colin Chapman, με ένα και μοναδικό σκοπό, να κατασκευάζει διασκεδαστικά και οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα, με μοναδικό κριτήριο την οδηγική απόλαυση. Σε αυτό ακριβώς αποσκοπεί το πιο extreme μοντέλο της αυτή τη στιγμή, η Exige 430 Cup.
H Exige 430 Cup, είναι η ναυαρχίδα της σειράς Exige και όπως δηλώνει και το όνομα της, έχει ως βασικό στόχο να είναι ταχύτατη στη πίστα, καθώς πρόκειται για την ελαφρύτερη και δυνατότερη από όλες τις Exige. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 9 Νοεμβρίου του 2017, με τη Lotus να δηλώνει πως πρόκειται για τη δυνατότερη Exige που έχει βγει μέχρι σήμερα. Πρόκειται για μία ελαφρύτερη και ταχύτερη εκδοχή, ουσιαστικά, της Exige 380 Sport. Οι κύριες αλλαγές στο εξωτερικό του αυτοκινήτου φαίνονται από τη νέα αεροτομή και τα επανασχεδιασμένα εξωτερικά πάνελ, τα οποία βοηθούν στην μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και στην αύξηση της κάθετης πίεσης, με σκοπό τη βελτίωση της επιτάχυνσης και της σταθερότητας του αυτοκινήτου σε όλο το φάσμα ταχυτήτων. Στην έκδοση Cup, μάλιστα, τα εξωτερικά πάνελ είναι πλέον από carbon αντί αλουμινίου και νέες ελαφρύτερες ζάντες, γεγονός που επέτρεψε στη Lotus να μειώσει το βάρος στο εξωτερικό του αυτοκινήτου συνολικά κατά 19 κιλά, σε σχέση με την Exige 380 Sport.
Μηχανικά, η 430 χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με την Evora GT430, ο οποίος βέβαια επανασχεδιάστηκε ώστε να χωρέσει στο μικρότερο σκάφος της Exige. Ο κινητήρας είναι ένας V6, χωρητικότητας 3,5 λίτρων από τη Toyota, ο οποίος είναι εφοδιασμένος με ένα κομπρέσσορα της Edelbrock, με απόδοση 430 ίππους στις 7000 σ.α.λ. και μέγιστη παραγόμενη ροπή 440Nm από 2600 έως τις 6800 σ.α.λ. . Το κιβώτιο της είναι χειροκίνητο 6αρι, χωρίς τη δυνατότητα επιλογής αυτόματου ή σειριακού κιβωτίου, πάλι κατασκευής της Toyota, με κοντές σχέσεις, με σκοπό το αυτοκίνητο να βρίσκεται πάντα στο φάσμα της μέγιστης ροπής του, ασχέτως του αν κινείται σε δρόμο ή πίστα. Μερικοί αριθμοί ακόμη περιλαμβάνουν το 0-100 σε 3,2 δευτερόλεπτα, τη τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 290 χλμ/ώρα και το βάρος της να είναι στα 1059 κιλά (407 ίππου/τόνο).
Άλλες διαφορές σε σχέση με την 380 Sport περιλαμβάνουν την εξάτμιση τιτανίου, τα μεγαλύτερα φρένα της AP Racing, 4πίστονα εμπρός και πίσω με αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους 2 μερών εμπρός και πίσω, νέες ελαφρύτερες ζάντες με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (215/45 R17 εμπρός και 285/30 R18 πίσω). Η Lotus πήγε ένα βήμα πιο κοντά σε ένα αγωνιστικό, με τη τοποθέτηση ενός συστήματος ελέγχου πρόσφυσης 6 θέσεων, το οποίο ρυθμίζεται από ένα περιστροφικό διακόπτη στο εσωτερικό και ρυθμίζει το ποσοστό ολίσθησης (1%, 3%, 6%, 9%, 12% και OFF) που επιτρέπει το αυτοκίνητο προτού εμπλακεί το σύστημα ESP του, καθώς και 3 προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Track) τα οποία αλλάζουν τις παραμέτρους στην απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού καθώς και τη σκληρότητα της ανάρτησης και το βαθμού επέμβασης των ηλεκτρονικών συστημάτων, για τη βέλτιστη οδική απόλαυση αλλά και τους καλύτερη δυνατή συμπεριφορά, αναλόγως τις εκάστοτε συνθήκες.
Στο εσωτερικό, όπως σε κάθε Lotus δεν έχει κανείς να αναφέρει και πολλά, καθώς είναι λιτό και λειτουργικό χωρίς παραπανίσια εξτρά, τα οποία θα αυξήσουν το βάρος. Η 430, έχει σπορ καθίσματα από carbon, με επένδυση Alcantara και διάτρητου δέρματος, με σκοπό την ισορροπία μεταξύ άνεσης και σωστής συγκράτησης του σώματος. Η επένδυση του εσωτερικού είναι κυρίως σε Alcantara, με κάποια μέρη να είναι σε δέρμα, και όλα τα πάνελ του να είναι κατασκευασμένα από carbon, ώστε η ατμόσφαιρα να θυμίζει κάτι το αγωνιστικό, χωρίς ωστόσο να απουσιάζει η αίσθηση της άνεσης και της καλής ποιότητας των υλικών αλλά και της συναρμογής, χωρίς βέβαια πάντα να γίνονται περιττές προσθήκες που θα αύξαναν το βάρος. Highlight του εσωτερικού δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τον επιλογέα ταχυτήτων, σχεδιασμού της ίδιας της Lotus με αλουμινένιο μηχανισμό ακριβείας, ο οποίος είναι «εκτεθειμένος» επίτηδες, ώστε να μπορείς να τον «θαυμάζεις».
Η Exige 430 Cup, ενσαρκώνει όλα όσα αντιπροσωπεύει το όνομα Lotus. Χαμηλό βάρος, οδηγική απόλαυση, διασκέδαση σε κάθε είδους διαδρομή με τη σβελτάδα και ευκινησία, είτε σε ανοιχτές είτε σε κλειστές διαδρομές. Ωστόσο, δεν αγνοεί τη σύγχρονη πραγματικότητα, γεγονός που φαίνεται από την ύπαρξη πλέον στο βασικό εξοπλισμό στοιχειωδών ανέσεων, όπως σύστημα ψυχαγωγίας και κλιματισμό. Και πρακτική και διασκεδαστική και γρήγορη. Λίγο από όλα, και σε μία τιμή που τη κάνει ελκυστική στη γκάμα των sports car. Θα μπορούσε μάλιστα να πει κανείς, πως είναι καλύτερη αγορά ακόμη και από το μέχρι τώρα καλύτερο sports car, την Porsche Cayman. Εσείς, θα τη προτιμούσατε αντί της Cayman;
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify