Το δύσκολο ξεκίνημα που βιώνει το 2023 η Mercedes και η διαφαινόμενη έλλειψη ταχύτητας, ικανής για την διεκδίκηση της κορυφής για δεύτερη συναπτή σεζόν, φέρνει φυσιολογικά αλλαγές στην Γερμανική ομάδα, με τον James Allison να επιστρέφει στον ρόλο του τεχνικού διευθυντή έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια.
Ο Allison έβαλε το λιθαράκι του από το 2017 στις επιτυχίες των Ασημί Βελών και συνάμα αποτέλεσε βασικό γρανάζι μιας καλολαδωμένης μηχανής που δεν συναντούσε ουσιαστικά εμπόδια στο πέρασμα της και μεταφράστηκε σε συνεχόμενα πρωταθλήματα. Εντούτοις, λίγο πριν το πέρασμα στην νέα εποχή του σπορ, ελέω των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς, ο Βρετανός μετακινήθηκε σε ρόλο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος(CTO), δίχως άμεση εμπλοκή στα αγωνιστικά τεκταινόμενα, με τον Mike Elliot να παίρνει την θέση του.
Οι εν γένει δυσκολίες που αντιμετώπισε η Mercedes από το ξεκίνημα του 2022, η απώλεια της πρωτοκαθεδρίας της από την Red Bull και η έλλειψη ταχύτητας τόσο στην πίστα, όσο και στον ρυθμό εξέλιξης του αγωνιστικού της πακέτου, έφεραν σύννεφα αμφισβήτησης πάνω από τον τεχνικό της τομέα.
Με την τρέχουσα χρονιά να βρίσκεται μεν σε πρώιμο στάδιο, αλλά την ομάδα να εξακολουθεί να ακροβατεί σε τεντωμένο σχοινί και την γκρίνια να εντείνεται, αποφασίστηκε η εκ νέου αναδιοργάνωση τεχνικά, με τον Allison να επιστρέφει σε ενεργότατο ρόλο, ώστε να τεθούν οι βάσεις ανάκαμψης της στην κορυφή το συντομότερο δυνατό.
Ο Βρετανός μηχανικός θα ανταλλάξει, επί του πρακτέου, καθήκοντα με τον μέχρι πρότινος τεχνικό διευθυντή, Mike Elliot, που με την σειρά του αναλαμβάνει αυτός τον ρόλο του επικεφαλής του τεχνικού τμήματος, σε μία συνθήκη αμεσότερης εμπλοκής παρ’ όλα αυτά, ως επιβλέπων του συνόλου των λειτουργιών του τομέα. Πρόκειται δηλαδή για μια τρόπον τινά προαγωγή για τον ίδιο, αν και τα δεδομένα πιστώνουν το αντίθετο.
Σύμφωνα με τα όσα απορρέουν από το εσωτερικό της Γερμανικής ομάδας, ο ίδιος ο Elliot ηθελημένα προώθησε το συγκεκριμένο πλάνο, λειτουργώντας σε συνάρτηση με το συμφέρον της, την προσδοκώμενη επιστροφή στις επιτυχίες και την αδυναμία του να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις που υφίστανται την δεδομένη χρονική στιγμή.
Ο Allison από την δική του πλευρά επιμερίζεται το δυσχερές έργο της ανάκαμψης, αν αναλογιστούμε τα όρια που τίθενται, όπως το cost cap και η αναγκαία λειτουργία εντός των πλαισίων αυτού, καθώς επίσης και του φαινομενικά χαοτικού προβαδίσματος που έχει χτίσει πια η ομάδα της Red Bull και της δίνει την δυνατότητα να κυριαρχεί αυτή την στιγμή στην F1.
O Toto Wolff προέβη σε δηλώσεις σχετικά με την εξέλιξη αυτή, που αντικειμενικά θα μπορούσε να ειπωθεί ότι αναμενόταν, δεδομένων των συνθηκών και τηρουμένων των αναλογιών. «Η όλη διαδικασία ουσιαστικά καθοδηγήθηκε από τον Mike Elliot. Eπομένως αλλάξαμε τους ρόλους, o Mike προήχθη σε επικεφαλής του τεχνικού τμήματος(CTO), μιας και διαθέτει ένα έξοχο και συνεχώς ενημερωμένο μυαλό. Ο James Allison επέστρεψε στον ρόλο του τεχνικού διευθυντή και με την σειρά του θα αναφέρεται στον Mike.
«Η εκτίμηση του Mike και είναι θαυμαστή η ενδοσκόπηση στην οποία προχώρησε, είναι ότι έχοντας τον James στον ρόλο αυτό, πρόκειται για έναν μονομάχο, στο πλευρό του οποίου θα συνταχθεί όλη η ομάδα, όντας πρόθυμη να κάνει τα πάντα για εκείνον.
«Ο Mike έφτασε στο συμπέρασμα πως η προσέγγιση και οι ικανότητες του μπορούν να βρουν εφαρμογή στην προσπάθεια εξέλιξης του οργανισμού συνολικά, από τις δυνατότητες σε τεχνικό και ανθρώπινο σκέλος, χτίζοντας μια δομή που μπορεί να καταστεί επιτυχημένη στα χρόνια που θα ακολουθήσουν.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify