Μετά από τέσσσερις αγώνες, είναι μία καλή ευκαιρία να κατατάξουμε -ανεξαρτήτως βαθμολογίας- τους αναβάτες βάσει απόδοσης και συνολικής παρουσίας.
Σημαντικό πριν ξεκινήσουμε είναι να διευκρινίσουμε τα κριτήρια. Εξετάζουμε την απόδοση, τις εγκαταλείψεις, τις θέσεις που τερμάτισε ο εκάστοτε αναβάτης, κι όχι τους βαθμούς που έχει συλλέξει. Για αυτό τον λόγο υπάρχουν αρκετές ανακατατάξεις σε σύγκριση με τον βαθμολογικό πίνακα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας
Ο Ισπανός μετρά μία νίκη ήδη, μία pole και δύο βάθρα, κάτι που τον φέρνει πρώτο στο power ranking, καθώς είναι ο πλέον σταθερός αναβάτης μέχρι στιγμής. Με μόλις μία εγκατάλειψη, είναι αυτός που έχει εξελιχθεί περισσότερο μέσα στη χρονιά, παρά το δύσκολο ξεκίνημα που είχε.
Μπορεί να μην έχει ανέβει ακόμη στο βάθρο, όπως αυτοί που ακολουθούν, μπορεί να μην είναι έκτος στη βαθμολογία, αλλά οι εμφανίσεις του Γάλλου της Tech 3 είναι ίσως το καλύτερο που έχουμε δει από rookie οδηγό μη εργοστασιακής ομάδας. Η εξαιρετική του εκκίνηση και ο πολύ καλός ρυθμός που έδειξε στη Χερέθ τον ανέβασε στην 2η θέση της κατάταξης. Περιμένουμε να τον δούμε στο βάθρο σύντομα.
Ο νέος αναβάτης της Yamaha ξεκίνησε εκπληκτικά τη σεζόν με δύο νίκες σε ισάριθμους αγώνες, όμως από τότε έχει μείνει πίσω από τον άμεσο ανταγωνισμό. Η Honda (κι ειδικά ο Marquez) έχουν κάνει τρομερά βήματα πρόοδου κι αυτό τον έχει επηρεάσει, με τη Χερέθ να αποδεικνύει ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να κάνει ακόμα για να επιστρέψει στις επιτυχίες.
Με 2 συνεχόμενους τερματισμούς στο βάθρο και με την εμφατική νίκη του στο Grand Prix της Ισπανίας, ο Pedrosa συνέχισε να αποδεικνύει ότι παρά τις πάρα πολλές δυσκολίες και τους τραυματισμούς, συνεχίζει να βρίσκεται στο υψηλό επίπεδο. Η 9η συνεχόμενη σεζόν με νίκη στην μεγάλη κατηγορία αποδεικνύει ακριβώς αυτό και πλέον ο Dani μπορεί να έχει και βλέψεις τίτλου.
Είναι πρώτος στη βαθμολογία, αλλά δίχως νίκη. Έχει ανέβει τρεις φορές στο βάθρο, εκμεταλλευόμενος ατυχίες των υπολοίπων, κι αυτό τον έχει φέρει στην κορυφή με 2 βαθμούς διαφορά. Ωστόσο, η αδυναμία του να προσαρμοστεί στη νέα M1 και τα συχνά του παράπονα για τη συμπεριφορά της στις στροφές τον αφήνουν πίσω σε συνολική απόδοση, κάτι που δεν περιμέναμε σε καμία περίπτωση από τον Vale. Η πραγματική του δυναμική φάνηκε στη Χερέθ, όταν οι δυνατοί συνδυασμοί έμειναν στην πίστα.
Μετά το βάθρο στο Κατάρ και την εγκατάλειψη στην Αργεντινή, ο αναβάτης της Ducati σταθεροποίηθηκε με συνεχείς τερματισμούς στην εξάδα και κράτησε την πέμπτη θέση στη βαθμολογία. Η Ducati δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με Yamaha και Honda, αλλά η προοπτική είναι ακόμη εκεί για τους Ιταλούς και ο Dovi έχει πολλά να αποδείξει.
Ένας εκ των καλύτερων ανεξάρτητων αναβατών, ο Crutchlow συνεχίζει τις καλές εμφανίσεις από πέρυσι, αν και οι δύο εγκαταλείψεις πλήγουν σημαντικά την συνολική του εικόνα. Η 3η θέση στην Αργεντινή κι η 4η στις ΗΠΑ είναι αποτελέσματα που ήρθαν και με την εγκατάλειψη αναβάτων στις μπροστά θέσεις, όμως ο ίδιος έχει βολευτεί απόλυτα και στη φετινή RC213V, και δικαίως είναι πάνω από αρκετούς εργοστασιακούς αναβάτες.
Μετά από 2 πολύ κακούς κι έναν -στην καλύτερη- μέτριο αγώνα, ο Lorenzo ήταν πολύ δυνατός στην Χερέθ. Αγωνίστηκε, έκανε εξαιρετική εκκίνηση, πέρασε τους ανταγωνιστές του και ήταν στο βάθρο σε έναν αγώνα που θύμισε τον αναβάτη που κέρδισε τον προπέρσινο τίτλο. Όπως είπαμε και για τον Dovizioso, η Ducati θα βελτιώνεται με τον καιρό και είναι στο χέρι του για να καταφέρει το κάτι παραπάνω.
Ο έτερος αναβάτης της Tech3 έχει αποδείξει ότι το φετινό δίδυμο της γαλλικής ομάδας είναι από τα καλύτερα του grid. Είναι ακόμη ένας rookie που δεν ήρθε με τις περγαμηνές του Zarco, αλλά έχει αποδείξει την αξία του με τη μεστή του οδήγηση και τα αποτελέσματά του.
Μετά από ένα κακό ξεκίνημα στο Κατάρ, ο Petrucci ήταν εξαιρετικός κι έδειξε φοβερή σταθερότητα στους 3 αγώνες που ακολούθησαν. Στο Όστιν πέρασε τον Lorenzο, στη Χερέθ τον Rossi και πλέον πάει σε μια σειρά αγώνων που πέρσι πήρε το 50% των βαθμών του. Περιμένουμε να είναι πιο ψηλά στο επόμενο power ranking.
Το 2016 έκλεινε για τον Ισπανό με μία πικρία από την απόφαση της Suzuki να τον αφήσει να φύγει. Η Aprilia ήταν μία νέα περιπέτεια για τον Espargaro, όμως μέχρι τώρα είναι μία κίνηση που τον δικαιώνει. Μπορεί στις κατατακτήριες η μοτοσυκλέτα να χρειάζεται πολλή δουλειά, στον αγώνα όμως έχουμε να κάνουμε με μία εκ των καλύτερων σε ρυθμό. Highlight η 6η θέση στην πρεμιέρ κι η 9η στη Χερέθ.
Ένας εκ των 4 αναβατών που δεν έχουν εγκαταλείψει φέτος, ο Redding δείχνει να είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Μόλις σε έναν αγώνα, στην Αργεντινή, έμεινε εκτός Q2 και σε εκείνον σκαρφάλωσε στην 8η θέση. Μπορεί στους 2 τελευταίους αγώνες να μην ήταν τόσο ανταγωνιστικός, αλλά όσο μένει στη μοτοσυκλέτα του, θα ανεβαίνει στην κατάταξη
13.Jack Miller
Ο Αυστραλός εντυπωσίασε πέρυσι πλάι στο νωχελικό Rabat (βλ. παρακάτω), και συνεχίζει εξίσου δυναμικά με την Marc VDS. Μόλις μία εγκατάλειψη στη Χερέθ και συνεχής παρουσία στους βαθμούς τον έχουν φέρει πιο ψηλά από τρεις εργοστασιακούς αναβάτες!
Μπορεί η 4η θέση στην Αργεντινή να δείχνει εντυπωσιακή, αλλά στην πραγματικότητα ήταν αυτή που κράτησε τον Ισπανό της Aspar ψηλά στην κατάταξη. Οι εμφανίσεις του στους υπόλοιπους αγώνες ήταν κακές εώς απογοητευτικές, με αποκορύφωμα την σύγκρουση με τον Miller στην οποία έφερε σημαντική ευθύνη.
Είναι μία δύσκολη χρονιά ως τώρα για τον νέο αναβάτη της Suzuki. Δεν έχει βρει ακόμα την απαραίτητη αυτοπεποίθηση πάνω στη GSX-RR, αν κι αυτό θα αλλάξει λίαν συντόμως, καθώς η ιαπωνική ομάδα είναι διατεθημένη να προσαρμόσει τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα του.
O Γάλλος μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα από τον ομόσταβλο του, αλλά οι κακές του επιδόσεις στις ΗΠΑ και στην Ισπανία, τον έριξαν κάπως στην κατάταξη. Με λίγη τύχη πάντως, το πρόσημο θα είναι θετικό για εκείνον. Μένει να το δείξει.
17.Loris Baz
Παρότι εξέπληξε πάρα πολύ κόσμο με τη 2η θέση στο Grid της Αργεντινής, ο αναβάτης της Aspar δεν ήταν αρκετά γρήγορος στους αγώνες. Μερικές φορές αυτό αρκεί για να ρίξει έναν αναβάτη που θα μπορούσε να είναι πιο ψηλά.
18.Tito Rabat
O Ισπανός είναι σε αρκετά καλή κατάσταση όσον αφορά τους αγώνες, αλλά οι εμφανίσεις του στις κατατακτήριες είναι το λιγότερο τραγικές. Με καλύτερη θέση εκκίνησης την 16η, ο Rabat πρακτικά υποσκελίζει την δική του απόδοση, μένοντας αρκετά πίσω σε αγώνες που μπορούσε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο.
Στην πολύ δύσκολη πρώτη χρονιά της KTM, o Bradley Smith έχει επιδείξει εξαιρετική σταθερότητα και μόνο με τη δυναμική αυτή θα μπορέσει να διεκδικήσει κάτι παραπάνω.
Η δικαιολογία της κακής απόδοσης της KTM μπορεί να υφίσταται, αλλά οι εμφανίσεις του μικρότερου της οικογένειας Espargaro δεν αρκούν για να καλύψουν την διαφορά της απόδοσης, όχι μόνο από τις υπόλοιπες ομάδες, αλλά κι από τον ίδιο τον teammate του.
21.Sam Lowes
Μπορεί οι προσδοκίες από τον 26χρονο αναβάτη του Gresini να μην ήταν αρκετές, με βάση την δυναμική της Aprilia, αλλά μέχρι στιγμής οι εμφανίσεις του Βρετανού είναι τουλάχιστον αδιάφορες.
-. Alex Rins
Ο μεγάλος άτυχος της φετινής σεζόν. Η ένατη θέση του στο Κατάρ έδειξε την ανταγωνιστικότητα του, αλλά ο τραυματισμός του στο Όστιν δεν τον άφησε να κάνει πολλά πράγματα και αναμένεται να χάσει μερικούς αγώνες ακόμη, μέχρι να επανέλθει.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify