Η FIA εξέδωσε νέα οδηγία προς τους τέσσερις κατασκευαστές της F1, με την οποία τους καλεί να παρέχουν κινητήρες ακριβώς ίδιους με αυτούς που χρησιμοποιούν κι εκείνοι.
Δεν ήταν λίγες οι φορές που οι εργοστασιακές ομάδες, κι ειδικά η Ferrari και η Mercedes, είχαν το κάτι παραπάνω με τους κινητήρες τους, πράγμα πασιφανές στις κατατακτήριες, με το περίφημο qualifying mode που αύξανε τη δύναμη του μοτέρ για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού χρόνου.
Αυτό θέλει να αποφύγει φέτος η FIA, που τόνισε ότι σύμφωνα με τον φάκελο κάθε ομάδας, πελατειακής και μη, και συγκεκριμένα αναφορικά με το Παράρτημα 4, όλες οι μονάδες ισχύος ενός κατασκευαστή πρέπει να είναι ακριβώς ίδιες, χωρίς καμία εξαίρεση.
Η ντιρεκτίβα που εξέδωσε σήμερα η Ομοσπονδία αναφέρει σχετικά:
«Παρά το γεγονός ότι οι φάκελοι κάθε ομάδας είναι ακριβώς οι ίδιοι, φαίνεται πως κάποιες ομάδες λειτουργούσαν με διαφορετικό τρόπο από τις υπόλοιπες που προμηθεύονται κινητήρες από τον ίδιο κατασκευαστή.
«Για αυτόν τον λόγο, θεωρούμε πως όλες οι μονάδες ισχύος που προμηθεύονται από έναν κατασκευαστή θα πρέπει να είναι ίδιες, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τον φάκελο κάθε ομάδας, αλλά και γιατί πιστεύουμε ότι θα πρέπει να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο.
«Έχοντας αυτό κατά νου, θέλουμε οι μονάδες ισχύος των ομάδων που προμηθεύονται από τον ίδιο κατασκευαστή:
α) Να είναι ίδιες σε σχέση με τον φάκελο κάθε ομάδας.
Και σε περίπτωση που κάποια ομάδα μας ενημερώσει ότι έχουν απορρίψει κάτι από τα παρακάτω, θα πρέπει:
β) Να τρέχουν με το ίδιο λογισμικό και να είναι σε θέση να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο.
γ) Να τρέχουν με τα ίδια καύσιμα και λιπαντικά.»
Αυτή η παράμετρος θα ίσχυε μόνο αν φέτος κάποια ομάδα είχε περυσινό κινητήρα. Αυτό όμως δεν ισχύει, μιας και η Sauber (που πέρυσι έτρεχε με μοτέρ του 2016) θα έχει φέτος στη διάθεσή της τον φετινό κινητήρα της Ferrari.
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify