Neuville: Μεγάλος ο ρόλος του υβριδικού στο Μεξικό

Thierry Neuville (BEL) and Nicolas Gilsoul (BEL) of team Hyundai Shell Mobis WRT are seen racing in day 3 during the World Rally Championship Mexico in Leon, Mexico on March 15, 2020 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202003150062 // Usage for editorial use only //

Ο Thierry Neuville ισχυρίζεται πως η υβριδική ισχύς στην κατηγορία Rally1 θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα στην έκβαση του αποτελέσματος του Rally Μεξικού.

Η ερχόμενη εβδομάδα σηματοδοτεί την επιστροφή του WRC στην Βόρεια Αμερική έπειτα από τρία χρόνια απουσίας, για το πλέον κλασσικό Rally Μεξικού. Συνεπώς, θα είναι η πρώτη φορά που αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα αγωνιστούν στην συγκεκριμένη ήπειρο.

Αυτό σημαίνει ότι είναι η πρώτη φορά που κάποια από τις ομάδες ή τους οδηγούς κατευθύνεται στη Βόρεια Αμερική με αυτοκίνητα Rally1, τα οποία παρουσιάστηκαν στην αρχή της σεζόν του 2022. Οι συγκεκριμένοι κανονισμοί έχουν πλέον σχετικά ωριμάσει, ενώ οι ηλεκτρικές μονάδες των 100kW ένας γνωστός παράγοντας για τους καλύτερους οδηγούς και μηχανικούς rally στον κόσμο.

Όμως, όλη αυτή η προηγούμενη γνώση δεν θα είναι ποτέ λιγότερο σημαντική από ό,τι θα είναι την επόμενη εβδομάδα. Και αυτό διότι το Rally Μεξικού διαθέτει την ιδιαιτερότητα ότι οι ειδικές διαδρομές βρίσκονται όλες σε μεγάλο υψόμετρο, μερικές φορές αγγίζοντας και τα 2700 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας! Αυτό έχει ως γεγονός που έχει αρνητική επίδραση στην απόδοση του κινητήρα. Η μικρότερη πυκνότητα αέρα σημαίνει λιγότερη εισαγωγή του στον κινητήρα, και συνεπώς πιο αδύναμη καύση και μικρότερη ιπποδύναμη. Τα προηγούμενα χρόνια οι οδηγοί έπρεπε επομένως να παλέψουν με αγωνιστικά WRC που ένιωθαν σαν να έχουν δύναμη ισάξια των Rally2.

Ωστόσο πλέον η πρόσθετη ώθηση υβριδικής ενέργειας, η οποία δεν επηρεάζεται από τον αραιότερο αέρα σε μεγαλύτερα υψόμετρα, αναμένεται να κάνει αυτό το έλλειμμα ισχύος πολύ λιγότερα αισθητό για τους οδηγούς.

Ο Neuville, έχοντας βρεθεί τρεις φορές στο βάθρο στο Μεξικό, δήλωσε πως:

«Η υβριδική ώθηση  ενδεχομένως να είναι πιο κρίσιμη στο Μεξικό από οπουδήποτε αλλού στο πρωτάθλημα, λόγω της απώλειας ισχύος στα μεγαλύτερα υψόμετρα. Οπότε το υβριδικό θα κάνει την διαφορά εκεί».

Ο εξάκις νικητής του Rally Μεξικού, Sébastien Ogier, συμφώνησε με τις δηλώσεις του Βέλγου.

«Ας δούμε τώρα στο Μεξικό πώς θα λειτουργεί, αλλά σίγουρα, θα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε πώς το υβριδικό μπορεί να βοηθήσει στην έλλειψη ισχύος με το υψόμετρο, επειδή προφανώς δεν επηρεάζετε το υψόμετρο», είπε ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής μετά το pre event test για τον τρίτο γύρο του πρωταθλήματος.

 

«Οπότε θα είναι ωραίο να έχουμε αυτό το όφελος».

Ο Γάλλος θεωρεί πως η στρατηγική χρήση της υβριδικής ώθησης θα παίξει μεγάλο ρόλο στο αποτέλεσμα του αγώνα.

«Νομίζω ότι θα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να το χρησιμοποιήσουμε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, γιατί μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στις επιδόσεις», εξήγησε.

«Αλλά ναι, ανυπομονώ. Πάντα υπάρχει ωραία ατμόσφαιρα σε αυτό το rally, όμορφες διαδρομές, οπότε περιμένω πως και πως να βρεθώ εκεί».

Ο ομόσταβλός του στην Toyota, Elfyn Evans, παραδέχτηκε ωστόσο ότι υπάρχουν κάποιες ανησυχίες για το πώς θα αποδίδουν οι υβριδικές μονάδες σε τέτοια υψόμετρα και σε υψηλές θερμοκρασίες.

«Υποθέτω πως θα είναι μια πρόκληση», είπε ο Ουαλός, «αλλά θα μπορούσε να είναι λιγότερο το μειονέκτημα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά αγωνιστικών».

Πηγή: DirtFish.com

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
WRC - Rally Σουηδίας 2023 - Ott Tänak

WRC: Ισχυρότερο θόρυβο από τα Rally1 επιβάλει η FIA

Next Article
Toyota Yaris Rally 2 japanese chanpionship

Στην εξέλιξη του Toyota Yaris Rally 2 συμβάλλει ο Kalle Rovanpera.

Related Posts