Περιορισμός της FIA στην αεροδυναμική απόδοση από τα αέρια των εξατμίσεων

Carlos Sainz Jr (ESP) Renault Sport F1 Team RS18 sends sparks flying. Chinese Grand Prix, Saturday 14th April 2018. Shanghai, China.

Με οδηγία της FIA, στην οποία οι ομάδες καλούνται να προσαρμοστούν, περιορίζεται σημαντικά η χρήση των αερίων από τις εξατμίσεις στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.

Σύμφωνα με τη νέα οδηγία που έστειλε στις ομάδες ο επικεφαλής των τεχνικών θεμάτων στους αγώνες μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, αναφέρθηκε πως η ομοσπονδία δεν θα ανεχτεί από τις ομάδες, τη χρήση ειδικών λειτουργιών στους κινητήρες που επιτρέπουν την ροή περισσότερων αερίων από την εξάτμιση προς την πίσω αεροτομή.

Πιο συγκεκριμένα στην εν λόγω οδηγία αναφέρεται πως: «Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν λειτουργίες στον κινητήρα που είναι σχεδιασμένες για να αυξήσουν τη ροή αερίων από τις εξατμίσεις στις στροφές. Τέτοιες λειτουργίες μπορούν να γίνονται μέσα από ένα σύστημα που παρακάμπτει το τούρμπο ή διευκολύνει τη ροή μέσα από τους κυλίνδρους.

«Για να είναι επιτρεπτές αυτές οι λειτουργίες θα πρέπει οι ροές αυτές να είναι αποτέλεσμα ρυθμίσεων που πραγματικά αυξάνουν την απόδοση ή την αξιοπιστία των κινητήρων και δεν αφορούν αποκλειστικά την αύξηση των αερίων από την εξάτμιση.»

«Ανεξάρτητα από αυτό πάντως, δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει μια πρακτική ή εύκολη λύση το να υπάρχει ένας συγκεκριμένος κανονισμός που θα πετύχει απόλυτα αυτόν τον σκοπό. Για αυτό, σκοπεύουμε να ελέγξουμε την χρήση των λειτουργιών στους κινητήρες σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

«Θα κάνουμε τις απαραίτητες ενημερώσεις στις ομάδες ώστε να βρίσκονται σε κάθε περίπτωση μέσα στα όρια των κανονισμών. Παρότι αυτό δεν είναι σε καμία περίπωση κάτι το ιδανικό, είναι ο καλύτερος δυνατός τρόπος για να ελέγξουμε την κατάσταση για το 2018.»

Αξίζει να σημειωθεί ότι κυρίως για τη Renault, αλλά και για τη Ferrari έχουν σημειωθεί αρκετές αναφορές για το θέμα, με την γαλλική ομάδα να χρησιμοποιεί αρκετά διαφορετικές θέσεις για τις εξατμίσεις.

Από την άλλη, η Scuderia φημολογείται πως χρησιμοποιεί έναν τρίτο μοχλό στο μονοθέσιο του Vettel, ώστε να κατευθύνει περισσότερα αέρια στις εξατμίσεις, όταν το μονοθέσιο είναι στις στροφές. Παρόλα αυτά στην οδηγία της FIA, o Τομπάζης διευκρινίζει πως δεν χρειάζονται αλλαγές στα μονοθέσια, αρκεί αυτά να βρίσκονται εντός των κανονισμών:

«Όσον αφορά τη θέση των απολήξεων στις εξατμίσεις, αναφορικά με την πίσω αεροτομή, δεχόμαστε να βρίσκονται σε κάθε θέση που επιτρέπεται με βάση τους κανονισμούς. 

«Κάθε αγωνιζόμενος μπορεί να σχεδιάσει το μονοθέσιο με τέτοιο τρόπο ώστε να εκμεταλλευτεί την μέγιστη απόδοση, αρκεί ο σχεδιασμός αυτός να είναι εντός κανονισμών.»

Τέλος ο Τομπάζης αναφέρθηκε και για τους κανονισμούς του 2019 λέγοντας πως στόχος είναι να μην υπάρχει κανένα αεροδυναμικό πλεονέκτημα από τις εξατμίσεις. Συγκεκριμένα ανέφερε στην οδηγία:

«Για το 2019, σκοπεύουμε να ξεπεράσουμε το ζήτημα, κάνοντας αλλαγές στις θέσεις των εξατμίσεων. Το ζήτημα συζητήθηκε στο τελευταίο Working Group, αλλά δεν νιώθουμε πως βρέθηκε κάποια συγκεκριμένη λύση.

«Ως εκ τούτου, θα έχουμε συζητήσεις σε αυτό το ζήτημα και στις επόμενες συναντήσεις, με στόχο να πετύχουμε την εύρεση μιας αποδεκτής λύσης που θα αποτρέπει τις ομάδες στο να έχουν κάποιο κέρδος στην αεροδυναμική, έτσι ώστε να εξαλείψουμε την ανάγκη να ελέγχουμε τις λειτουργίες των κινητήρων.»

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Θα μείνει στην ιστορία η φετινή χρονιά, δηλώνει ο Wolff

Next Article

Στην KTM αναμένεται να βρεθεί ο Zarco το 2019

Related Posts