Προς αλλαγή ο περιορισμός των 100 kg στα καύσιμα εν όψει 2017

Οι ομάδες της F1 θα συζητήσουν την επόμενη εβδομάδα την προοπτική να αλλάξουν το όριο καυσίμου των 100kg, μετά την οριστικοποίηση των κανονισμών του 2017, ώστε να διασφαλίσουν πως οι οδηγοί θα μπορούν να πιέζουν περισσότερο.

Το Strategy Group και η Επιτροπή της F1 θα συνεδριάσουν στο Biggin Hill την επόμενη Τρίτη, για να λάβουν τις τελικές αποφάσεις για τους κανονισμούς του 2017, που στόχο έχουν να υπάρξει πτώση στους χρόνους της τάξης των πέντε δευτερολέπτων ανά γύρο.

Ενώ οι κανονισμοί που αφορούν την αεροδυναμική έχουν καθοριστεί, υπάρχουν ακόμη άλλες παράμετροι των κανονισμών που μένουν ανοιχτές. Πηγές του Motorsports .com αναφέρουν πως υπάρχει σχέδιο ώστε να εξασφαλιστεί ότι η νέα γενιά μονοθεσίων δεν θα έχει αρνητική επίπτωση στην οικονομία καυσίμων.

Τα φαρδύτερα μονοθέσια και ελαστικά θα παράγουν περισσότερη αντίσταση σε σχέση με τα σημερινά και αυτό θα οδηγήσει σε χρήση περισσότερου καυσίμου ανά γύρο. Εδώ και μήνες έχει εκφραστεί ο φόβος ότι αν ο περιορισμός των 100kg παραμείνει σε ισχύ, τότε θα ανάγκαζε τους οδηγούς να κάνουν περισσότερη οικονομία καυσίμου απ’ ότι ήδη κάνουν.

Ο τεχνικός διευθυντής της Renault, Nick Chester, είχε προειδοποιήσει ήδη από τον Φεβρουάριο για τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει το όριο των 100kg.

«Θεωρώ πως θα είναι ένα μπάχαλο. Αν μείνουμε στα 100kg και προχωρήσουμε στους κανονισμούς του 2017 τότε θα υπάρξει πολύ οικονομία καυσίμου και νομίζω ότι οι άνθρωποι θα αρχίσουν να παραπονιούνται για αυτό».

Ενώ κάποιοι κατασκευαστές κινητήρων ήθελαν το όριο των 100kg να εξαφανιστεί από τους κανονισμούς, η εν λόγω πρόταση δεν κατάφερε να έχει την ομόφωνη στήριξη τους, με τη Mercedes ειδικά να μην θέλει η F1 να χάσει τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα που λανσάρει. Ωστόσο όλα δείχνουν πως έχει υπάρξει συμβιβασμός μεταξύ των κατασκευαστών, ώστε να ζητήσουν αύξηση του ορίου στα 105kg μόλις οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί.

Ο Cyril Abiteboul της Renault πίεζε σκληρά ώστε να αυξηθεί το όριο στα καύσιμα, σκεπτόμενος ότι είναι σημαντικό στα GP οι οδηγοί να πιέζουν συνεχώς.

«Είμαι μεγάλος οπαδός του να εξασφαλίσουμε ότι η F1 παραμένει η F1. Δεν θα έπρεπε να προσεγγίζουμε προς τους αγώνες αντοχής. Ένα από τα πράγματα που έβαλε την F1 σε κίνδυνο ή που θα μπορούσε να είναι ένας ακόμη κίνδυνος για την F1, θα είναι αν προσπαθήσουμε να συνδυάσουμε την F1 με τους αγώνες αντοχής. Οι αγώνες αντοχής έχουν να κάνουν με την αποδοτικότητα, με την διατήρηση, την ικανότητα να τρέχεις πολύ μεγάλες αποστάσεις χωρίς κανένα πρόβλημα. Η F1 έχει να κάνει με έναν μικρό αγώνα, έναν αγώνα sprint, συνήθως έχοντας τη δυνατότητα να επιτίθεσαι συνεχώς».

Τέλος ο Abiteboul θεωρεί πως μεγάλο μέρος της αρνητικότητας που περιβάλει την αλλαγή στους turbo υβριδικούς κινητήρες έχει να κάνει με το ότι προβάλλεται πολύ η εικόνα της εξοικονόμησης καυσίμων.

«Ειλικρινά, ακόμη και στην εποχή των V8, υπήρχε κάποια διαχείριση καυσίμων, ήταν μέρος των στρατηγικών, για να βελτιστοποιήσεις τον χρόνο σου, εξαρτιόταν από τη διάρκεια του αγώνα. Θα αφαιρούσα τελείως τους περιορισμούς στην ποσότητα των καυσίμων και τότε θα αφαιρούσαμε όλη την αρνητικότητα του μηνύματος που έχουμε από αυτή τη νέα τεχνολογία, που είναι φανταστική. Έχουμε κάνει απίστευτη δουλειά για να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμων κατά 30-40%, αλλά αυτή η φανταστική δουλειά καταστρέφεται από αυτό τον περιορισμό στα καύσιμα, που κάνει τους ανθρώπους να πιστεύουν πραγματικά ότι έχει να κάνει (η νέα τεχνολογία) μόνο με τη διαχείριση καυσίμων».

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Rally Αργεντινής - 2η Ημέρα (1ο loop) - Πρώτος ο Latvala, από κοντά Paddon και Ogier

Next Article

Στη λίστα με τους 100 πιο σημαντικούς ανθρώπους ο Hamilton

Related Posts