H Hyundai θα συνεχίσει όπως όλα δείχνουν στο WRC και το 2026. Ωστόσο είναι ακόμη άγνωστο αν η Νοτιοκορεάτικη εταιρεία θα συνεχίσει στην μεγάλη κατηγορία μετά το 2027, όταν και θα αλλάξει το τρέχον πλαίσιο κανονισμών.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, βρίσκεται 1,5 χρόνο πριν μπει στην νέα εποχή, με την αλλαγή του τρέχοντος πλαισίου κανονισμών, που θα επιτρέψει σε νέους κατασκευαστές να κάνουν μπάσιμο στην μεγάλη κατηγορία. Καθώς οι φήμες για το μέλλον της Hyundai στον θεσμό έδιναν και έπαιρναν, η Νοτιοκορεάτικη φίρμα, κατέστησε σαφές πως σκοπεύει να συνεχίσει στο WRC, τουλάχιστον ως το 2026.
Τα πρώτα σημάδια αβεβαιότητας για το μέλλον εμφανίστηκαν πέρσι, όταν επιβεβαιώθηκε πως η Genesis (η εταιρεία που υπό την αιγίδα της βρίσκεται η Hyundai) θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής από το 2026. Η πιθανή αποχώρηση της Hyundai από το WRC, έφερε επί τάπητος την κατάργηση των Rally1 αυτοκινήτων και τον “υποβιβασμό” όλων σε Rally2.
Ως τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, η Hyundai δεν είναι ικανοποιημένη με τους νέους κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2027. Ο επικεφαλής της ομάδας Cyril Abiteboul, δήλωσε μετά το Rally Πορτογαλίας πως είναι αισιόδοξος ότι η ομάδα θα παραμείνει στο WRC, τουλάχιστον το 2026. “Πρόκειται για έναν κύκλο που θα αρχίσει την επόμενη χρονιά και ελπίζουμε ότι αυτό είναι κάτι που θα μπορέσουμε να επιβεβαιώσουμε”, είπε χαρακτηριστικά.
Σε περίπτωση που η παραμονή των Νοτιοκορεατών πάρει επίσημη μορφή, το πιθανότερο είναι ότι θα ολοκληρώσει το παρόν ruleset πριν τη μετάβαση στο νέο πλαίσιο. Ο Abiteboul επιβεβαίωσε ότι δεν έχουν υπάρξει εξελίξεις αναφορικά με τους νέους κανονισμούς.
Προς το παρόν, δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη οι προετοιμασίες από πλευράς Hyundai για το αυτοκίνητό της για το 2027, με τον Cyril Abiteboul να εκφράζει την ανησυχία του πως οι νέοι κανονισμοί δεν παρέχουν στους κατασκευαστές τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τη σχετική τεχνολογία. Τα αυτοκίνητα της νέας εποχής, θα κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά μετά το 2028 θα υπάρξουν νέα συστήματα κίνησης.
“Ειλικρινά ήταν όλα ήσυχα και νομίζω ότι η FIA ήταν σαφής ως προς το τι θέλει και το σέβομαι αυτό. Δεν μπορείς να διαμαρτύρεσαι για έλλειψη ηγεσίας όταν υπάρχει ηγεσία και έχουν ξεκαθαρίσει τη θέση τους ότι θέλουν να συμμετάσχουν και ιδιώτες κατασκευαστές”, ανέφερε αρχικά ο επικεφαλής της Hyundai και πρόσθεσε:
“Αλλά δυστυχώς εκπροσωπώ έναν κατασκευαστή, οπότε είναι δύσκολο για εμάς να χτίσουμε αυτή τη σύνδεση μεταξύ του μελλοντικού πλαισίο κανονισμών και εμάς ως κατασκευαστή, που θέλουμε να προωθήσουμε τα αυτοκίνητα, την τεχνολογία, τη συνδεσιμότητα και τις εναλλακτικές κινητήριες μονάδες. Δεν βλέπουμε τίποτα από αυτά.
Κάποια στιγμή μπορεί η FIA να έχει πάρει την κατεύθυνση ότι δεν δημιουργεί το WRC με γνώμονα την ανάγκη των κατασκευαστών και το σέβομαι αυτό.
Δεν χρειάζεται απαραίτητα να αντιπαραθέσετε τον έναν (βελιωτές) με τον άλλο (κατασκευαστές). Πιστεύω ότι υπάρχουν τρόποι να τους ικανοποιήσουμε, αλλά αυτή τη στιγμή οι τρέχοντες κανονισμοί είναι περισσότερο προσκείμενοι στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, που μπορούν να αντέξουν το κόστος υπό την υβριδική τεχνολογία. Είδαμε ότι δεν υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα και η αντίδραση ήταν αντίθετη, αλλά μάλλον λίγο ακραία.
Θεωρώ πως ο επόμενος κύκλος θα είναι μαζικά στραμμένος προς τους ρυθμιστές και νομίζω πως η μέση λύση θα ήταν καλύτερη. Αυτή τη στιγμή δεν βλεπουμε πως μπορούμε να δημιουργήσουμε μια επιχειρηματική στρατηγική, που να δικαιολογεί το κόστος των νέων κανόνων αλλά θα συνεχίσουμε να πιέζουμε την FIA για να το συζητήσουμε εσωτερικά.
Θα ήθελα να βρω έναν τρόπο να προχωρήσουμε, γιατί βρισκόμαστε στο WRC εδώ και 13 χρόνια και θα θέλαμε να συνεχίσουμε. Αλλά με κάτι που θα έχει περισσότερο νόημα για εμάς”.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify