Η πρώτη μέρα αγωνιστικής δράσης του Rally Ισπανίας είδε τον επιστρέφων Sebastien Ogier να ηγείται υπέρ του Kalle Rovanpera, κάνοντας και το 1-2 για την Toyota. Τρίτος ο Thierry Neuville, δυσκολίες για αρκετά πληρώματα.
118,92 αγωνιστικά χιλιόμετρα Ισπανικής ασφάλτου περίμεναν τα πληρώματα το πρωινό της Παρασκευής, σε ολοκαίνουργιες αλλά και παλιές διαδρομές. Ο καιρός ήταν άστατος ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που ορισμένες στροφές θύμιζαν περισσότερο χωματόδρομους, εξαιτίας των cuts που έπαιρναν τα πληρώματα στην αναζήτηση για την ταχύτερη αγωνιστική γραμμή.
H πρωινή δράση ήταν σχετικά ήπιο, χωρίς δράματα για τους διαγωνιζόμενους, με τον Rovanpera να πραγματοποιεί ένα δυνατό ξεκίνημα, θέτοντας τους ταχύτερους χρόνους στις πρώτες δύο ειδικές. Το γεγονός αυτό επισκιάστηκε από τις επιδόσεις των Ogier και Neuville (νικητές του αγώνα στο παρελθόν) στις δυο τελευταίες ειδικές πριν το μεσημβρινό Service. Ο Βέλγος βρέθηκε στην πρωτιά, μόλις 0,5 δευτ. από τον Γάλλο πολυπρωταθλητή, με τον Rovanpera τρίτο. Ο Ott Tanak αντιμετώπισε θέματα με την υβριδική μονάδα αλλά και με το σύστημα ψύξης του κινητήρα στον δρόμο για το Service, τα οποία κατάφερε να επιδιορθώσει και να μην χάσει τόσο χρόνο στις ειδικές.
Διαφορετική εικόνα είχε η δράση στο δεύτερο μισό της ημέρας, με τους οδηγούς να επιλέγουν έναν συνδυασμό της μαλακής και σκληρής γόμας ελαστικών της Pirelli. Τελικά ο Sebastien Ogier ήταν ο καλύτερος όλων στο πέρας της ημέρας, έχοντας χτίσει μία διαφορά των 4,8 δευτερολέπτων από τον ομόσταυλο του, Kalle Rovanpera, με τον Φινλανδό παραλίγο να βγαίνει εκτός δρόμου στην τελευταία ειδική.
Στην τρίτη και τέταρτη θέση ξέπεσαν τα Hyundai των Neuville και Tanak αντίστοιχα. Ο πρώτος δεν κατάφερε να διατηρήσει το ρυθμό που έδειξε στις πρωινές ειδικές, ενώ ο δεύτερος πάλευε σκληρά με το δύσκολο στην οδήγηση i20 Rally1, προσπαθώντας να ανακάμψει τον χαμένο χρόνο από τα τεχνικά θέματα που αντιμετώπισε. Σαν να μην έφτανε αυτό, το υβριδικό σύστημα αστόχησε πάλι στην τελευταία διαδρομή της ημέρας, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο το έργο του Εσθονού. Όλα είναι ανοιχτά και για τους δύο, με την λογική να λέει πως θα πιέσουν και οι δύο για κάτι παραπάνω στις επόμενες μέρες.
Ο Dani Sordo δεν μπόρεσε να καταφέρει κάτι περισσότερο από την πέμπτη θέση, σχεδόν μισό λεπτό πίσω από τον Tanak. Ο Ισπανός υπέφερε από ένα κλατάρισμα στο μπροστινό αριστερό τροχό στην προτελευταία ειδική, χωρίς να χάσει πολύ χρόνο. Το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για τους Evans και Katsuta. Οι δύο οδηγοί τις Toyota αντιμετώπισαν το ίδιο θέμα στο ίδιο σημείο με τον Sordo, αλλά έχασαν αρκετά περισσότερο χρόνο, θέτοντάς τους εκτός συναγωνισμού για τώρα, όντας αρκετά πίσω στην έκτη και όγδοη θέση αντίστοιχα.
Τις ατυχίες των Toyota χρησιμοποίησε υπέρ του ο Craig Breen, ανεβαίνοντας στην έβδομη θέση γενικής, έχοντας όμως βρεθεί αντιμέτωπος με θέματα στο Puma Rally1 έπειτα από ένα cut, ενώ ταυτόχρονα δήλωσε πως οι σημειώσεις του ήταν “πολύ αργές” για τους δρόμους της Καταλονίας. Παρόμοια μοίρα είχαν οι ομόσταυλοι του στην M-Sport Ford, με τους Fourmaux και Greensmith (9η και 10η θέση) να μην νιώθουν άνετα για να πιέσουν όπως θα ήθελαν, ενώ ο Pierre-Louis Loubet έχασε περισσότερο από ένα λεπτό αφού υπέστη κλατάρισμα στην SS3 και στην ακριβώς επόμενη ειδική αναγκάστηκε να σβήσει μια μικρή φωτιά στην εξάτμιση του Puma Rally1, καταλήγοντας στην εντέκατη θέση.
Μεγάλη μάχη μαίνεται μεταξύ των Suninen, Gryazin και Rossel στην πρώτη τριάδα του WRC2, ενώ ο Ιορδάνης Σερδερίδης ολοκλήρωσε την μέρα στην 26η θέση γενικής δίχως θέματα.
Η αγωνιστική δράση συνεχίζεται αύριο στις 09:44 με το πρώτο πέρασμα της ειδικής Savalla.
Αναλυτικά η κατάταξη στο τέλος της πρώτης ημέρας του Rally Ισπανίας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify