Δραματική αποδείχθηκε η τρίτη μέρα του φετινού Rally Πορτογαλίας, με τον Sebastien Ogier να οδηγεί έξυπνα και να βρίσκεται στην πρωτιά του αγώνα. Δεύτερος έπειτα από κλατάρισμα ο Tanak, τρίτος ο Neuville.
Σημαντικές εξελίξεις είχε η τρίτη και μεγαλύτερη μέρα του αγώνα, με εξόδους, φθαρμένα λάστιχα και υψηλές θερμοκρασίες. Δυνατά ξεκίνησε ο Kalle Rovanpera, σημειώνοντας και τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική της ημέρας με διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων από τον Ott Tanak σε μόλις 8,8 χιλιόμετρα.
Ακριβώς τη στιγμή που ο Φινλανδός φαινόταν έτοιμος να εδραιώσει τη θέση του στην κορυφή, ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής εκτίμησε εσφαλμένα μια δεξιά στροφή στην SS11 – πατώντας εκτός της καθαρής γραμμής και κόβοντας ένα δέντρο στα δύο. Προφανώς αυτό τον οδήγησε σε άμεση εγκατάλειψη.
Το πιο περίεργο συμβάν της ημέρας συνέβη αμέσως μετά, όταν ο Oliver Solberg που πρωταγωνιστούσε στην κατηγορία WRC2, πέρασε το χτυπημένο GR Yaris του Rovanpera, κάτι το οποίο του απέσπασε την προσοχή, με συνέπεια ο νεαρός οδηγός να βγαίνει και αυτός εκτός δρόμου στην αμέσως επόμενη στροφή. Άδοξο τέλος και για τους δύο οδηγούς, παράδοξο το ότι μέσα σε μία ειδική εγκατέλειψαν οι ηγέτες και των δύο κατηγοριών.
Round 05, Rally de Portugal
9 – 12 Mai 2024
Ott Tanak
Photographer: Austral
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
Άλλη μία ατυχία έπληξε την ομάδα της Toyota στην τερατώδη διαδρομή Amarante των 37 χιλιομέτρων, καθώς ο Takamoto Katsuta, τον οποίο πέρασε ο Ott Tänak για την δεύτερη θέση το πρωί της ημέρας, αναγκάστηκε να παρκάρει το τραυματισμένο Yaris Rally1 στην άκρη του δρόμου με σπασμένη πίσω ανάρτηση.
Ο Tänak κυριάρχησε στο Amarante, δείχνοντας δείγματα ταχύτητας τα οποία είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε από τον Εσθονό τα προηγούμενα έτη. Ξεπέρασε τον Ogier κατά 3,6 δευτερόλεπτα για να γίνει ο πέμπτος διαφορετικός ηγέτης του rally μέσα σε 12 ειδικές ειδικές. Ωστόσο, ένα αργό κλατάρισμα στο πίσω ελαστικό του Εσθονού πριν το μεσημβρινό service επέτρεψε στον Ogier να ανακτήσει τον έλεγχο, έχοντας προβάδισμα ένα προβάδισμα 13,6 δευτερολέπτων.
Στο πέρας της ημέρας, ο Sebastien Ogier κατάφερε να διατηρήσει αυτή την διαφορά από έναν ανανεωμένο Ott Tanak, με τους δύο να πιέζουν στο όριο – ή μάλλον όσο το επέτρεπαν τα ελαστικά – ανταλλάσσοντας ταχύτερους χρόνους μεταξύ τους, αλλά με τις διαφορές να είναι μηδαμινές. Όλα είναι πιθανά στην αυριανή και τελευταία μέρα του αγώνα, με τον Εσθονό να βρίσκεται για πρώτη φορά φέτος σε θέση διεκδίκησης της νίκης.
Τρίτος και δίχως λόγο να πιέσει τερμάτισε την ημέρα ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος είχε επιλέξει τη μαλακή γόμα της Pirelli για το πρωινό loop, κάτι το οποίο λειτούργησε εις βάρος του, καθώς οι θερμοκρασίες και κυρίως οι συνθήκες ήταν τελείως διαφορετικές από αυτές που περίμενε η ομάδα. Παρόλα αυτά, ελέγχει την διαφορά των 14 δευτερολέπτων που έχει με το ομόσταυλό του Dani Sordo, και σίγουρα θα είναι χαρούμενος που θα σκοράρει πολύτιμους βαθμού.
Όσον αφορά τον Ισπανό, κατάφερε να διατηρηθεί κοντά στον Neuville σε μία τίμια για τα δεδομένα του τέταρτη θέση, ενώ ταυτόχρονα έχει πίσω του στα 7.3 δευτερόλεπτα τον Andrien Fourmaux. Ο Γάλλος της M-Sport ήθελε να πλησιάσει τα δύο Hyundai, ενώ είχε ελπίδες ακόμη και για να τα προσπεράσει στην κατάταξη. Όμως, ένα υπερβολικά φυλαγμένο πέρασμα στην πρώτη Amarante είδε τον Γάλλο να χάνει πολύτιμο χρόνο, και μαζί όποιες ελπίδες να “χτυπήσει” τα Hyundai. Δείχνει όμως πως έχει τον ρυθμό των πρωτοπόρων, οπότε η Κυριακή είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για να φέρει πολλούς βαθμούς στην ομάδα της M-Sport.
Μετά την καταστροφή της χτεσινής μέρας, ο Elfyn Evans κατάφερε να αναρριχηθεί έως και την έκτη θέση, κυρίως χάρη σε λάθη και εγκαταλείψεις άλλων πληρωμάτων. Η σημερινή του εικόνα παρέμεινε ίδια με την χτεσινή, με χρόνους οριακά εντός πεντάδας και με ένα τετακέ στην δεύτερη ειδική της ημέρας να αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα. Στόχος του πλέον είναι να κάνει το απόλυτο την Κυριακή, μαζεύοντας τους εξτρά βαθμούς της ίδιας της ημέρας αλλά και της Power Stage.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν τα Rally2 των Gryazin, Solans, McErlean και Rossel. Απρόσμενη έξοδο από τα πληρώματα του WRC2 είχε ο Gus Greensmith, όπου μπέρδεψε μία διασταύρωση στην SS14, με συνέπεια να κολλήσει το Fabia σε ένα ύψωμα, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει.
Το τελευταίο Rally1 στην κατάταξη ήταν ο Grégoire Munster, ο οποίος είχε μια καταστροφική περιπέτεια μέσα στην Amarante, σταματώντας δύο φορές, χάνοντας έτσι έξι λεπτά, καθώς προσπαθούσε να διαγνώσει ένα μυστηριώδες σφάλμα στο σύστημα μετάδοσης του Puma Rally1. Το πρόβλημα φαίνεται πως λύθηκε μόνο του, αλλά η ζημιά είχε ήδη γίνει. Τουλάχιστον ο δεύτερος οδηγός της M-Sport κέρδισε σημαντικές εμπειρίες μέχρι στιγμής στις απαιτητικές διαδρομές της Πορτογαλίας.
Η αγωνιστική δράση συνεχίζεται αύριο, με το πρώτο πέρασμα από την Cabeceiras de Basto, στις 09:05 ώρα Ελλάδος να αποτελεί την εναρκτήρια διαδρομή του τελευταίου σκέλους του φετινού Rally Πορτογαλίας.
Αναλυτικά η κατάταξη στο πέρας του Σαββάτου:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify