O Ott Tanak ήταν ο νικητής του Rally Σουηδίας και πήρε την δεύτερη νίκη στην ιστορία του Puma Rally1. Στο βάθρο οι Breen και Neuville, με τα σχέδιά τους να ανατρέπονται.
Στο όριο για τέταρτη συνεχόμενη μέρα ήταν η κορυφαία τετράδα, καθώς η μέρα ξεκίνησε με άλλο ένα stage win για τον Kalle Rovanpera στο πρώτο πέρασμα της διαδρομής Västervik, ο οποίος συνέχισε να πιέζει όπου μπορούσε δίχως δισταγμούς. Με σταθερό ρυθμό σε απόσταση αναπνοής βρίσκονταν ο Tänak, ο Neuville και ο Breen, ενώ φαίνεται πως ο Cyril Abiteboul έδωσε στην αρχή της μέρας εντολές στον Ιρλανδό να αφήσει τον Neuville να ανέβει στην 2η θέση, παρ’όλο που ο ίδιος βρισκόταν σταθερά στις πρώτες θέσεις από την αρχή του αγώνα.
O Craig Breen έφτασε καθυστερημένα στην Power Stage μετά από οδηγία της Hyundai, λαμβάνοντας ποινή 10" και επιτρέποντας στον Thierry Neuville να περάσει δεύτερος.
Η επιρροή του Cyril Abiteboul είναι ήδη εμφανέστατη. #RallySweden #WRC
— Panagiotis Dakos (@ptdakos) February 12, 2023
Ο Abiteboul σχολίασε αυτή την αμφιλεγόμενη κίνηση σε συνέντευξή του στο WRC+ λέγοντας πως «Δεν μου αρέσει να το αποκαλώ εντολή, πιστεύω ότι το κάνουμε για τους σωστούς λόγους. Ο Craig ήταν απίστευτος όλο το Σαββατοκύριακο όμως παλεύουμε και για το πρωτάθλημα οδηγών. […] Θα θέλαμε ο Craig να συνεχίσει να πιέζει όμως το long-game είναι ο Thierry και το πρωτάθλημα οδηγών». Tην 17η και προτελευταία διαδρομή, το δεύτερο πέρασμα της Västervik, κέρδισε ο Thierry Neuville, με τον Breen και τον Rovanperä μόλις μερικά δευτερόλεπτα πίσω του, ενώ ο Tänak προτίμησε να κρατήσει έναν πιο ασφαλή ρυθμό ώστε να φτάσει στον τερματισμό με άνεση.
Η τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα ξεκίνησε με άγχος για την M-Sport, καθώς το Puma του Pierre-Louis Loubet αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα του, λιγότερο από ένα χιλιόμετρο από τον τερματισμό. Ο Γάλλος κατάφερε εν τέλει να τερματίσει, όμως ο Malcolm Wilson και ο Richard Millener φάνηκαν ταραγμένοι, προφανώς ελπίζοντας να μην συμβεί κάτι αντίστοιχο στον Tänak.
Η στρατηγική της Toyota άλλαξε εντελώς την τελευταία στιγμή, μιας και μετά από την εντολή της Hyundai να αφήσει πίσω τον Breen, ο Rovanperä ανέβασε ακόμα περισσότερο ρυθμούς, καθώς πλέον κυνηγούσε τον Neuville. Εν τέλει η αλλαγή αυτή ενώ είχε σωστή λογική και ο νεαρός Φινλανδός τα πήγε άψογα, ο Neuville στο τελευταίο sector έχασε τον έλεγχο του Hyundai i20 του και βρέθηκε εκτός, δίνοντας την δεύτερη θέση και την νίκη της PowerStage στον Breen. Αξίζει να σημειωθεί πως καθώς ο Breen δεν γνώριζε για το συμβάν, ενδέχεται να έχασε παραπάνω χρόνο από ό,τι χρειαζόταν, καθώς καθ’όλη την διάρκεια του loop προσπαθούσε να βρει πόσο να καθυστερήσει ώστε να δώσει την θέση στον ομόσταυλό του.
Την νίκη στο τέλος πήρε Ott Tänak, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη με το Puma Rally1 για την M-Sport και την δεύτερη στην ιστορία του αυτοκινήτου. Ο Εσθονός πρωταθλητής του 2019 έδωσε τον καλύτερο του εαυτό σε όλον τον αγώνα, ενώ συνεχίζει να αποδεικνύει της δυνατότητες του Puma. Αξίζει να σημειωθεί πως ήταν επίσης η πρώτη νίκη της M-Sport με τον Richard Millener ως αγωνιστικό διευθυντή. Οι Breen και Neuville ήταν πιο σταθεροί και γρήγοροι από τους οδηγούς της Toyota και έτσι συμπλήρωσαν το βάθρο, έχοντας σημαντικό κέρδος απέναντι στους άμεσους ανταγωνιστές τους.
Στα του WRC2, ο Oliver Solberg αναδείχθηκε νικητής του Rally Σουηδίας, με τον νεαρό να ηγείται για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα έτσι και αλλιώς. Στο βάθρο τον συνόδεψαν οι Veiby και Pajari. Τέλος, νικητής του αγώνα στο WRC3 αναδείχθηκε ο νεοεισαχθής Roope Korhonen, με τους Kallio και Herraren να καταλαμβάνουν τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου, όντας όμως οι μόνοι συμμετέχοντες της 3ης κατηγορίας.
Ο επόμενος γύρος του φετινού πρωταθλήματος WRC είναι το Rally Μεξικό, στις 16 με 19 Μαρτίου.
Τα αποτελέσματα της PowerStage και της γενικής κατάταξης:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify